Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 R6 snímač polohy škr.klapky/klapka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Evogunit »

Ahoj. Mám trošku pech. Kdo pročítá fórum denně, tak asi ví, že od doby, co prodávám svoji 528i, tak řeším neustále něco :roll: .... Cukání, chcípání na volnoběh, nepravidelný volnoběh (občas - všechny příznaky) .... nejprve po samodomo inspekci zjištěno prasklou hadici od separátoru oleje - výměna komplet .... zlepšení, ale po diagn. (psalo váhu a volnoběžný člen) .... výměna váhy + vyčištění klapky (mám typ, co si volnoběžný otáčky reguluje sama) + harmoniku mezi nimi a super .....
auto jelo, jak nové a bez problémů (sametový chod) ..... další (kontrolní) diagnostika psala opět volnoběžný člen, což jsem přisuzoval tomu, že jsem onehdá (zapomenutá šrajtofle) jsem odjel na pumpu na výpary a tam na volnoběh motor jednou zhasl ..... nicméně to tedy vypadá na klapku.

Má někdo nějaké rady a tipy než se vrhnu shánět jinou? Třeba snímač polohy, či nějaký element, co může ovlivňovat ten volnoběh? Sání bylo kontrolované - těsní a žádnou další netěsnost jsem neobjevil.
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Evogunit »

Výměna poťáku za cca. 1400 a je vyřešeno .... konečně :roll:
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Evogunit »

Tak jsem ujel cca 300km o dvýměny a problém je zpět. Neprojevuje se tak často, ale přece. Dnes jsem nechal zahřát motor a na volnoběh otevřel olejové víčko .... začalo se to trochu hádat, tak jsem víčko opět zavřel a po chvilce motor zdechnul. Je to normální? Nemáte někdo tip, co ještě by to mohlo být?
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Evogunit »

Může mi někdo ze znalců osvětlit funkci "Fuel tank breather valve", čili asi odvětrávací ventil nádrže? Může mít vůbec nějaký vliv na chod motoru?
Děkuji... :?:
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Evogunit »

Neměl jste někdo problém na R6 se snímačem teploty nasávaného vzduchu?
Jsem zoufalec, ale sehnat klapku za rozumnej peníz se mi nedaří a tak trochu pochybuji, že je to v ní.... (doufám) ... raději ještě vyměním pár čidel, než se pustím do klapky ..... aspoň to bude mít budoucí majitel snažší :D
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Evogunit »

Nový poznatek...lanko (viz. odkaz) má na sobě plastovou šroubovací regulaci (k vypnutí lanka) na držáku na klapce. Jsou na ní ulámané pacičky (nedrží pevně). Měl jsem za to, že "Throttle actuator Ads 2" je ovládání tempomatu, ale narazil jsem ještě na "Cruise control actuator", což mě dost mate.

Mám tedy za to, že to lanko tedy ovládá (dolaďuje) volnoběh a ten Cruise control actuator je pro tempomat. :idea:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... tor_ads_2/
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Evogunit »

Žádné nápady? Ještě tedy zkusím vyměnit zmiňované lanko a druhý senzor polohy škrtící klapky ... http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _tube_asc/

a uvidíme .... jen by mě zajímalo, jestli se tato část klapky nezabývá pouze
tempomatem ....
Evogunit
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 13.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Evogunit »

Nastavovací prvek škrtící klapky - lanko jsem vyndal a vypadá v pořádku.
Trochu jsem pročistil ty soukolí uvnitř ale ani ťuk. Mám za to, že při zapnutém klíčku do polohy kontrolek by měla právě tato jednotka provést nějakou kontrolu či co (lanko se kus stáhlo a znovu povolilo) nebo ne?..... 35 41 1 162 548 - 0 205 005 010 .... nemá někdo 1 navíc?
Odpovědět