Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

je těžké dodělat do E39 DSC když má vozidlo ASC?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od EdyBoyS »

Přemýšlím, že koupím E39 530d, ale chci aby měla DSC... Našel jsem teď celkem dobrej kousek za slušnou cenu, ale má jen ASC... je složité si to DSC dodělat, nebo stačí koupit jen jednotku a čidla?
Donkey
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.12.2009 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Donkey »

EdyBoyS píše:Přemýšlím, že koupím E39 530d, ale chci aby měla DSC... Našel jsem teď celkem dobrej kousek za slušnou cenu, ale má jen ASC... je složité si to DSC dodělat, nebo stačí koupit jen jednotku a čidla?


Poslouchej a neni to nahodou stejne jen ze DSC je u dieselu a ASC je u benzinu ? :idea: tak jsem si to aspon myslel ja ...
mitman
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Pardubice

#3 Příspěvek od mitman »

DSC vs ASC http://lmgtfy.com/?q=Dsc+vs+asc+bmw

Osobne si myslim, ze mozna bude levnejsi prodat auto a koupit autosedačku s dsc.
Donkey
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.12.2009 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Donkey »

ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.

DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.

ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od EdyBoyS »

Donkey píše:ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.

DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.

ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.


a dá se to do auta dodělat, aby to fungovalo jak má?
a na kolik by to cca vyšlo??

uvažuju o tomhle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/24236131/BMW-530D-142-kw-manual.php
Donkey
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pon 07.12.2009 01:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Donkey »



no nemam tucha co to stoji ale myslim ze by to mohlo byt masne ...ale nvm jak ty kamo ale ja mam 530D 2001 142kw manual a ma DSC a ne ASC..a navic jsem mel za to ze ty 142kw motory se davaly az po faceliftu.asi to bawko je naka predelavka nvm.
EdyBoyS
Registrovaný
Příspěvky: 859
Registrován: pon 28.02.2011 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od EdyBoyS »

asi to bude nějaká přestavba... má i neorigo přední světla a ledvinky
mitman
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Pardubice

#8 Příspěvek od mitman »

Ale 142kw to mit muze, taky jsem mel rv 99 a origo 142kw...
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#9 Příspěvek od thundercat »

Donkey píše:Poslouchej a neni to nahodou stejne jen ze DSC je u dieselu a ASC je u benzinu ? :idea: tak jsem si to aspon myslel ja ...


DSC mají samozřejmě i benzíny
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

mitman píše:Ale 142kw to mit muze, taky jsem mel rv 99 a origo 142kw...

Do 08/2000 135 kW, od 08/2000 142 kW
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#11 Příspěvek od e155 »

Možná blbý dotaz, ale proč je pro tebe DSC tak důležitý?
HonzaX
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 18.04.2013 00:00
Bydliště: Reichenberg

#12 Příspěvek od HonzaX »

Bejt tebou bych se do toho moc nepouštěl, dostavba by se mohla prodražit i na cenu auta. Musíš vyměnit jednotku i Hydroagregát ASC/DSC, předělat kabeláž domontovat snímače bočního přetížení, podle toho tedy jakou verzi budeš dodělávat jestli verzi 5.7, 5.20 nebo MK60. Takže jsou buď jedno nebo dvě. Potom podle verze i snímače tlaku, samozdřejmě i s dotaháním kabeláže, vyměnit sloupek řízení a domontovat Lenkwinkel senzor (LWS). Jiné snímače kol. Potom teda i jiný SW v jednotce DME/DDE a EGS, jiná jednotka SZM, A nakonec tedy i změna samotného ZCS. A nakonec hodně záleží co je to za rok a z jakého roku seženeš jednotky.Takže na to radši hoď bobana. A to jsem určitě na něco zapomněl.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#13 Příspěvek od beny-maser »

myslím, že jsi to právě vysvětlil všem co to tu tiše četli a čekali jak to dopadne
mitman
Registrovaný
Příspěvky: 168
Registrován: úte 11.09.2012 00:00
Bydliště: Pardubice

#14 Příspěvek od mitman »

Vlasta píše:Do 08/2000 135 kW, od 08/2000 142 kW

1999-11-23 - 142kw - potvrzeno i v bmw :)
Jinak do seriove produkce to slo podle data co ty pises.. ale sem tam se tyhle mezi kusy najdou :)
Odpovědět