Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 545i /2004 účinnost brzd - je to nomální?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#1 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Prosím poraďte E60 545i /2004 účinnost brzd - je to nomální?- brzdy jsou funkční a velmi účinné pouze z vysoké rychlosti až do rychlosti kolem 5 až 10 km/hod, kde pak přestane účinkovat posilovač a já musím dobrzdit pořádně opřený o volant. Má to tak být? U starého VW když šlápnu na brzdu v malé rychlosti tak stojím na fleku.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#2 Příspěvek od chip »

Dokud se motor točí, tak musí být posilovač účinný. Samozřejmě to brzdí dostatečně silně až do zastavení. Už se mi stalo, že mi nedalo auto na kruháči přednost, dup jsem na brzdu a z rychlosti 30 km/h jsem pocitově stál hned na místě 8)
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Klubové ID: 4072

#3 Příspěvek od Vanessa_CZ »

vymen si brzdovou kapalinu
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Klubové ID: 4072

#4 Příspěvek od Vanessa_CZ »

vymen si brzdovou kapalinu
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

brzdy se přehřívají, možná ti vaří brzdovka - vyměnou nic nepokazíš...
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#6 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

O vaření. nebo přehřátí nemůže být ani řeč, stačí když jedu 60km a pomaločku brzdím a ten konec v malé rychlosti dobržďuji natvrdo bez posilovače.
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#7 Příspěvek od Lucass »

A nemůže to být podtlakem? Nějaké netěstnost, já jsem měl něco podobnýho. Taky jsem nemohl na křižovatce dobrzdit. U mě to byl špatnej zpětnej ventil, ale já to měl na e34 tds.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#8 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Díky Lucass za tip. To by tak odpovídalo jako by ke konci brždění docházel podtlak. Ještě jedu na svatbu potom to nechám prověřit v servisu.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#9 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Trošku jsem to odpozoroval: pokud má auto zapnutý sytič hned po startu otáčky cca 1000 tak je to brždění přijatelné a asi bych si nestěžoval, ale jakmile klesnou otáčky na cca 500 po zahřátí, tak po rozjezdu a vyřazení na neutrál je brždění po sešlápnutí brzdy pár sekun dobré, ale pak už pedál ztvrdne a brzdím bez posilovače. Když na chvíli přestanu brzdit a nechám posilovači čas (asi 5sek) na podtlak tak opět po sešlápnutí brzdy jsem hned bez podtlaku. Tak bych to tipoval na vakuovou pumpu, ale jsem v BMW začátečník a také prý by to mohl být zpětný venti posilovače brzd - nevím zda tam vůbec někde je v ETK jsem nic nenašel. Také jsem chtěl odpojit hadici od posilovače (otáčí se docela volně doleva i doprava) ale není tam žáden šroub na povolení - nevíte fígl jak ji odpojit bez poškození odborníci? Děkuji předem za vůbec nějakou odpověď.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#10 Příspěvek od chip »

Pořádně za ní zatáhni :wink:
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#11 Příspěvek od Lucass »

U mě drží jenom v gumě, stačí zabrat.
Potom jdi po týhle hadici a koukni kam vede, koukej jestli není někde děravá, nebo jestli nějakej spoj není netěsný. Vakuová pumpa by měla být na dieselech a motorech s turbem, jinak by to mělo brát podtlak ze sání.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#12 Příspěvek od chip »

Lucass píše:Vakuová pumpa by měla být na dieselech a motorech s turbem, jinak by to mělo brát podtlak ze sání.
Až na to, že u e60 mají vakuovou pumpu i benzíny snad kromě M54.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#13 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Tak jen pro info a také tip: byl to vadný posilovač brzd a byl mi vyměněn i s přívodním podtlakovým potrubím v autorizovaném servisu na svolávací akci pro E60 (německé vozy) starší 3 až 4 let v rámci záruky - klobouk dolú BMW
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Honza325 »

To maji zas další svolávačku nebo je to jen pro 545i ?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Honza325 »

To maji zas další svolávačku nebo je to jen pro 545i ?
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i
Klubové ID: 900

#16 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Bylo to tak, že jsem si chtěl koupit v autorizovaném servisu to podtlakové vedení k posilovači i s pryžovým kolenem pro připojení k vakuové pumpě (bylo ztyřelé). Předtím jsen tam kupoval set s dojezdovkou a zvedákem a tak mě měli zaregistrovaného podla posledních 7 čísel VIN. Když jsem chtěl to podtl.vedení objednat a koupit tam mi prodejce řekl, že má pro mě dobrou zprávu (myslel jsem si že dostanu koupit jen to kolínko), že to vypadá že mi to asi vymění na záruku - po poradě se servisním technikem, že se jedná o Německé BMW a je starší 3 let bude mi to vyměněno. Zkuste se na to poptat v autorizáku - prodejce se na rozdíl od technika tvářil že by to mělo platit i na CZ prodané BMW. Závada pro kterou to měnili měla dle sdělení technika být: případné prosakování oleje z vakuové pumpy do posilovače brzd, porušená membrána posilovače brzd vlivem oleje, nečistotou, případně vody, která v zimě může zamrznout a porušit těsnost membrány posilovače a tím snížená schopnost brzd. Opravdu to při volném chodu při dojíždění ztvrdlo (BRZDOVÝ PEDÁL) a brzdil jsem i očima. Takové ifo od technika - že se chystá nebo už je svolávačka na kontrolu airbagů na Trojky BMW ??? Tak jsem mu řekl ať zavolá když to badé i na pětkovou řadu. Jinak mi vyměnili i tu průchodku toho kabelu od baterie ze svolávačky z minulého roku a také grátis. Zrovna před chvíli mi volali z BMW - zpětná vazba zda jsem spokojen s opravou - ujistil jsem je že ano a budu je všude chválit.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Honza325 »

Aha, tak to je dobrý, aspoň semtam jsou ty autorizáky k něčemu dobrý :)
Já tam asi pojedu pro nějaký díly zanedlouho, tak se zkusim taky optat o co jde a kdyžtak to sem napíšu... Díky za info
Odpovědět