Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525 td z ničeho nic se hřeje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od Spirt »

e39 525td 85kw,z ničeho nic se začal přehřívat,a občas ztrácet na výkonu,tak jsem okamžitě zastavil a vypnul motor,hadice betonové,tlakuje vodu ven...čim to muže být?že by z ničeho nic hlava?jak zjistím na 100% čim to je?a jestli to není hlavně ta hlava?voda nikde nechcije,neprosakuje....diky
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#2 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Než začneš sundávat hlavu,sundej vodní pumpu.U mě 2 ze 3 motorů se začali hřát a vodní pumpa měla rozlámané lopatky.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

pumpa a termostat to je základ,dost lidí už mělo taky zanešenej chladič!
spaliny v chladícím okruhu jdou zjistit v lepším servisu ,nalejou či nasypou ti tam činidlo, které se zbarví, podle toho se to pozná bez demontáže hlavy.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od baworak1 »

zdar,jukni především na tu vodní pumpu,jak říká kolega nahoře,vrtule čerpadla je umělý hmoty,z ničeho nic mi vylítla na dálnici teplota a nemít elektronický plyn,tak jsem ten motor jistě kousnul,...při vysoké teplotě řj omezí výkon a u verzí s tempomatem přeruší přívod paliva,auto "chcípne",....
po demontáži vodní pumpy vrtule úplně oholená,.....při koupi auta radši ihned vyměnit za litinovou nebo z nerezu,tuším Graf.Při výběru pozor,Graf má spoje vrtulky čerpadla spojované bodovým el. svářením,....
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Kugelig »

Potvrzuju pumpu Graf, to byl můj případ, naštěstí jsem si toho všimnul před krámem. Ale kupec se omlouval, že to asi někdo vyměnil ve skladu, páč tomu chyběl i těsnicí „O“ kroužek. BTW na 90 % to bude rozsypanou vodní pumpou.
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od Spirt »

dik kluci,prolezu to a dam vedet co s tim teda bylo...taky se priklanim k te pumpe :evil:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#7 Příspěvek od starynovy »

taka kontrolna otazka, ked otvoris viecko expanzky, je tam ta hadicka do hrdla, pri nastartovanom motore tecie voda? pri zvysenych otackach strieka? na tds-e uz moc nechodim, ale demontaz vodnej pumpy by som mu este venoval, iked vyzera menena, a voda strieka pod miernym tlakom pri otackach nad 1200, co skor naznacuje ze pumpa je vyborna.
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#8 Příspěvek od Spirt »

tak vodní pumpa ok,termostat ok,viska ok....zkusim jeste zmerit tlaky,pak uz je jasny co mu je... :evil:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#9 Příspěvek od starynovy »

uprimnu sustrast :D potom sa stymi tlakmi pochval ci si dokazal zmerat taky maly unik, nedavno som si vyrobil merac, ale nejak sa k tomu nemam.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#10 Příspěvek od Misanek »

To čumím, že by jenom tak při normální jízdě povolila palice
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#11 Příspěvek od starynovy »

tak ja som to kupil normalne, a ani neviem kedy to zacalo tlakovat, ale spraval som sa k tomu az moc dobre, nechaval zohriat na parkovisku z modreho atp. proste prijebany motor. Ale Benyho vyhlasenie funguje, jazdi to stale normalne, a dokonca to ani nezere vodu..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

Jako já mám taky na 100% řachlou palici, ale jsem si toho vědom a udělal jswem to vlastní blbostí když se mi vysypala vodní pumpa. Teď to poznám na tom (aspoň dle mého selského rozumu), že se mi relativně často spíná el. vrtule, což mi před tím nedělalo. Hřát se to nehřeje, voda se taky nedere ven a nijak dramaticky neubývá (dolívám tak cca jedenkrát za čtvrt roku zbylé 2-4 cm k rysce) ale podle mě ta hlava prostě načatá bude. On taky budík teploty v E34 reaguje o mnoho pomalej než v E28. Holt je ta svině o mnohem víc tolerantnější :)
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#13 Příspěvek od ViktorDDD »

Misanek píše:To čumím, že by jenom tak při normální jízdě povolila palice


ja som kúpil s praknutým blokom, viac ako rok som na tom behal ani som o tom nevedel a aj to často dostalo za uši :D ďalší necelý rok som behal s tým že mi tlakovalo hadice ale inak pohoda aj dlhé trasy som dával, potom som rozobral a olalá, prekvapenie :D
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od Spirt »

hmm,tak to je pekne...jak s tim teda vsichni jezdite ze to nikomu nevari?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

normalne, ako vzdy, mozem to dusit aj 170 do stupania.. takze to bude budto fuknute tesnenie makovice, alebo mini prasklinka.. ked to rupne naozaj tak uz nejazdis no.. tebe to vari tak moc?
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#16 Příspěvek od ViktorDDD »

keď máš celé chladenie v pucu tak to uchladí pekne aj pri mierne fuknutom tesnení, mne napr. varilo keď som mu dával fakt že bomby, obiehal som a 3ka obmedzovač a 4ka na 150, potom teplota začala liezť, keď ti to varí pri normálnej jazde tak to bude určite prasknutá niekde hlava
Frosty
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: úte 16.12.2008 01:00

#17 Příspěvek od Frosty »

Tlaky je zbytečné měřit, tím prasklou hlavu nediagnostikuješ. Pumpu jsi vyndavat nemusel, jestli to topí a cirkuluje voda přepadem do expanzky, tak je pumpa + termostat OK (musíš odpojit oběhovku, pokud tam je).
Přítomnost zplodin v chladící kapalině diagnostikuješ přístrojem, já to dělám za 200 Kč a máš jistotu.
Jen pro jistotu ošahej chladič, jestli je všude stejně teplý, nejlepší je laserový teploměr. Jestli je v každém koutě výrazně jiná teplota, tak je ucpaný chladič. Ale podle dlouhodobé zkušenosti hlavy na Tds praskaly jak na běžícím pásu. Je to dáno studenými starty a debilním odlitkem té hlavy.
Vyndat, otlakovat, zavařit a budeš zase jezdit. :P
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#18 Příspěvek od starynovy »

na tom chladici nieco bude, ked som ho vystriekal vapkou, na beziacom motore, tak sa odparila asi polovica na vrchu, tak sikmo, a zbytok zostal mokry.. no itak si nemyslim ze by to sposobovalo take tlaky, nejaky napad ako to precistit? pokusnicit s novym uz nebudem.
Spirt
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: čtv 17.02.2011 01:00

#19 Příspěvek od Spirt »

zkusim jeste ten chladic zitra...ale nevim nevim,nadobka na vodu je zevnitr totalne rezava a vsude je strasne rezava voda....
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#20 Příspěvek od starynovy »

to by ma zaujimalo odkial to ide, lebo par mesiacov do zadu som mal vodu cistu, ale teraz je vsetko hrdzave ako hovoris.
Odpovědět