Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
525 td z ničeho nic se hřeje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
zdar,jukni především na tu vodní pumpu,jak říká kolega nahoře,vrtule čerpadla je umělý hmoty,z ničeho nic mi vylítla na dálnici teplota a nemít elektronický plyn,tak jsem ten motor jistě kousnul,...při vysoké teplotě řj omezí výkon a u verzí s tempomatem přeruší přívod paliva,auto "chcípne",....
po demontáži vodní pumpy vrtule úplně oholená,.....při koupi auta radši ihned vyměnit za litinovou nebo z nerezu,tuším Graf.Při výběru pozor,Graf má spoje vrtulky čerpadla spojované bodovým el. svářením,....
po demontáži vodní pumpy vrtule úplně oholená,.....při koupi auta radši ihned vyměnit za litinovou nebo z nerezu,tuším Graf.Při výběru pozor,Graf má spoje vrtulky čerpadla spojované bodovým el. svářením,....
taka kontrolna otazka, ked otvoris viecko expanzky, je tam ta hadicka do hrdla, pri nastartovanom motore tecie voda? pri zvysenych otackach strieka? na tds-e uz moc nechodim, ale demontaz vodnej pumpy by som mu este venoval, iked vyzera menena, a voda strieka pod miernym tlakom pri otackach nad 1200, co skor naznacuje ze pumpa je vyborna.
Jako já mám taky na 100% řachlou palici, ale jsem si toho vědom a udělal jswem to vlastní blbostí když se mi vysypala vodní pumpa. Teď to poznám na tom (aspoň dle mého selského rozumu), že se mi relativně často spíná el. vrtule, což mi před tím nedělalo. Hřát se to nehřeje, voda se taky nedere ven a nijak dramaticky neubývá (dolívám tak cca jedenkrát za čtvrt roku zbylé 2-4 cm k rysce) ale podle mě ta hlava prostě načatá bude. On taky budík teploty v E34 reaguje o mnoho pomalej než v E28. Holt je ta svině o mnohem víc tolerantnější 

Misanek píše:To čumím, že by jenom tak při normální jízdě povolila palice
ja som kúpil s praknutým blokom, viac ako rok som na tom behal ani som o tom nevedel a aj to často dostalo za uši


Tlaky je zbytečné měřit, tím prasklou hlavu nediagnostikuješ. Pumpu jsi vyndavat nemusel, jestli to topí a cirkuluje voda přepadem do expanzky, tak je pumpa + termostat OK (musíš odpojit oběhovku, pokud tam je).
Přítomnost zplodin v chladící kapalině diagnostikuješ přístrojem, já to dělám za 200 Kč a máš jistotu.
Jen pro jistotu ošahej chladič, jestli je všude stejně teplý, nejlepší je laserový teploměr. Jestli je v každém koutě výrazně jiná teplota, tak je ucpaný chladič. Ale podle dlouhodobé zkušenosti hlavy na Tds praskaly jak na běžícím pásu. Je to dáno studenými starty a debilním odlitkem té hlavy.
Vyndat, otlakovat, zavařit a budeš zase jezdit.
Přítomnost zplodin v chladící kapalině diagnostikuješ přístrojem, já to dělám za 200 Kč a máš jistotu.
Jen pro jistotu ošahej chladič, jestli je všude stejně teplý, nejlepší je laserový teploměr. Jestli je v každém koutě výrazně jiná teplota, tak je ucpaný chladič. Ale podle dlouhodobé zkušenosti hlavy na Tds praskaly jak na běžícím pásu. Je to dáno studenými starty a debilním odlitkem té hlavy.
Vyndat, otlakovat, zavařit a budeš zase jezdit.
