Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS rozvody dotaz nutne specha

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CocaIS »

Zdravim právě jsem otevřel víko ventilů na tds.a zjistil jsem ze retez nemá vubec zadnou vůli vypadá ze ho nekdo menil zatim jsem nesundal cely prsa tak nevím jak to vypádá dole a nechci sundavat hlavu nebo znicit tesneni kdyz by to bylo mozna zbytecne.poradte jak poznam zda jsou rozvody na vymenu.auto ma nalitano pres 300 tis.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#2 Příspěvek od starynovy »

daj dole ventil dekel, a skus aku volu ma ta retaz, mozes skusit aj pohnut motorom mierne dozadu, ale len jemne, pretoze ak zostala retaz v tahu tak tu volu moc nepoznas.. stejne je par mm v norme, kedze to sudruzi osetrili hydraulickym napinakom.
CocaIS
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: sob 26.12.2009 01:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od CocaIS »

tohle jsem zkousel otocit kousek dozadu i dopredu a nema vubec vuli vacka reaguje okamzite nahore ma retez vuli tak 1 mm.nejspis je teda nekdo delal.tocil jsem motorem dokola neni mozne ze by se retez napnul otocenim a pak zpatky zadna vule.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#4 Příspěvek od starynovy »

tak to mas v pohode, prsia by som dole nedaval, je dost velka sanca ze ti to tam bude potom tiect v spoji s hlavou, niekto pisal ze tam dal dost silikonu a je to ok.. ale :twisted:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

já bych prsa bez hlavy nesundaval,mám s tím blbou zkušenost a pokud k tomu nemáš důvod tak už vůbec ne
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#6 Příspěvek od Lucass »

Zdravím, nebudu zakládat nové téma, vložím to sem.
Konečně jsem začal měnit rozvody na 525 TDS, vše šlo celkem snadno, ale zastavil jsem se na dvou věcech.

1. čím mám povolit ten torx na řetězovém kole na vačce, mám torx na malou ráčnu, zkoušel jsem to povolit trhákem, ale ten se ohnul, nikde jsem nenašel torx 11 na velkou ráčnu, nemáte nějako radu jak to povolit?

2. čím mám zaaretovat šroub na klikovce, bude stačit kolík v setrvačníku, nebo si mám raději udělat přípravek, něco jako tohle http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... 1&start=60

Díky za radu
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#7 Příspěvek od starynovy »

1. kup si orech na 1/2´´, dotahuje sa to na 20Nm+35°, to stvrtinkou nedas.
2. staci kolik v zotrvaku, pokial nieje vyrobeny z blata
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#8 Příspěvek od Lucass »

Zkoušel jsem hledat 1/2´´ na internetu, ale nic jsem nenašel :(, zkusím se v pondělí zeptat někde v železářství. Nějak jsem nepochopil, proč všude dávaj ty torxi, na ventilovým výku budu muset dát nový šrouby, protože jsem tři strhnul.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#9 Příspěvek od starynovy »

maju ho v kazdom lepsom zeleziarstve, ak drzia naradie FORTUM, tak je to tutovka, stoji asi 3€, a je to E14? na ventil dekel je E10, cim si to povoloval, ockom? strhnut Ecko to chce ovela viac sili ako imbus alebo hexa..
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#10 Příspěvek od Lucass »

Zkusím to sehnat,
co se týče toho šroubu na klikovce, jak to utahujete, v návodu je 100Nm + 60°+60°+ 30°, to si nějak nedokážu přestavit 8O
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#11 Příspěvek od starynovy »

j je to tak, 2.5TDI ma este viac 200Nm + 180° + 180° :twisted:
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#12 Příspěvek od Lucass »

tak to už je docela divočina :D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#13 Příspěvek od starynovy »

tak sa nemozes stazovat :D potrebujes na to trhaciu tyc no, s takou metrovou to davas uplne v pohode, inac ten srob vacky sa ma davat po kazdom povoleni novy, v Bavarii 3.4€.
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#14 Příspěvek od Lucass »

ještě mě tak napadlo, ten šroub na klikovce se mění nebo tam můžu nechat ten starej?
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#15 Příspěvek od starynovy »

o tom nepisu nic, takze zrejme moze zostat.
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#16 Příspěvek od Lucass »

Díky za rady, dokoupím ten torx a šroub a další věci, které jsem zjistil, že jsou špatné a snad to bude potom ještě jezdit :D
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#17 Příspěvek od starynovy »

drzim palce, pri skladani odporucam pouzit trochu silikonu na hrany spojov prs, hlavy a bloku, tym sa poistis proti buducim nervom.
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#18 Příspěvek od Lucass »

Tak jsem to složil. Mám jednu otázku, je nutné dotahovat hlavu o těch posledních 90 stupňů? Je to po 25 minutách nastartovanýho motoru.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od ViktorDDD »

keď je to v návode tak potom by sa malo :wink:
ale tiež je otázka či si dával nové skrutky hlavy
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#20 Příspěvek od Lucass »

dával jsem všechno nové, ale když jsem začal utahovat první tak asi povolil, protože nejprve nešel a potom šel, ale tak nějak lehčeji než by měl. Nešel úplně lehce, ale mám obavu abych to nezkurvil ještě víc.
Odpovědět