Hele a nehoupnou ti ty otáčky jen když ubereš plyn? To dělá totiž mě... A jen za určitejch okolností.. Řekněme, že jedu do mírného kopce a lehoulince akceleruju, když uberu plyn abych jen držel rychlost tak se tak na vteřinku zhoupnou otáčky nahoru. Spíš než převodovka mi to příjde jako by se to trošku dusilo a jak se ubere plyn tak se změní poměr vzduchu a paliva na a vyskočej otáčky o cca 100 - 150 nahoru - což by ukazovalo na lambda sondu???
tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jaké specifikace musí mít olej pro E39 2002 530d.
A podle čeho přesně poznám jakou mám převodovku? Diagnostika to napíše nebo jen podle označení na ní a kde ho najdu?
Děkuji za radu.
Potřebuju zjistit jaký tam mám filtr abych to mohl objednat.
antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jindy se to neděje.
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
Srandik32 píše:
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
tak tam problém nevidím, tankuju od plna do plna a sem tam to "propláchnu" V-powerem...
Honzek525 píše:To popisované houpání otáček, bych spíš tipoval na uzamknutí měniče, zámek měniče funguje na 4. a 5. stupeň, a právě v případě ustálené jízdy.
díky za info - takže je to normální? Je to tedy jakési opatření pro ekonomičtější jízdu?
Podle toho co jsi popsal, je to normální jev. Převodovka samozřejmě nesmí nijak znatelně škubat autem, při těch poklesech, pokud chceš mít jistotu, nech v tom svézt někoho, kdo ví jak se automat má chovat, a nebo to zkus natočit, a hodit na youtube a potom sem.
antik píše:tak jsem se na jízdu a otáčkoměr dnes soustředil a otáčky se houpnou pouze když lehce akceluruju, skoro nešlapu na plyn, v rychlosti 90-100 (tachometrových).
Děje se tohle:
Když pomaleji zrychlím (nedupu to a nehoním do otáček) na 90-100, rychlostní stupeň je zařazený na 4, otáčky 2000-2100.
Pak se zhoupnou na 1800-1900 a pokud jedu po rovině a držím konstantní rychlost, tak automat přeřadí na 5 a klesnou na cca 1600-1750.
Jindy se to neděje.
Něco podobnýho dělá občas i mně cca 1x za rok,stačí natankovat víc než 50% nádrže některým prémiovým benzínem.Mně byla doporučena Verva 100,zatím to pak vždy přestalo.
Pokud to houpe na lehkou nohu kolem 1800-1900 otáček, tak to je na 90% hydroměnič. dí se s tím jezdit i třeba rok, ale postupně to bude horší a horší a taky se uvolňujé do oleje v automatu hoblinky který pak můžou celej automat vysrat. Jsem před nějakou dobou taky měnil hydroměnič v http://www.KAPSH.cy a super, te´d to vůbec nedělá a řadí krásně. Tak to zvaž, jo a platil jsem 19500 bez dph, hydroměnič oleje a filtry,.