Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
530D E60 - Lehce proteka olej z cepu klapky na sani
-
PetanE60tka
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Ahoj chlapi, delsi dobu pozoruji, ze mam pri pohledu zepredu auta vpravo u prevodovky olej na motoru. Auto najeto 200 000 km, 530D 174 kW.
Myslel jsem si, ze mi totece pod vikem na ventily, tak jsem se do toho chtel dneska pustit a zjistil, ze to neni viko na ventily, ale ze mi to rosi pod cepem klapky na promenlive delce sani. Cely je to plastvoy, bojim se do toho sahnout. Resil jste to nekdo? Da se to nejak vymenit, opravit, nebo se na to vysrat? Nove sani bude asi raketa soudim...
Diky za radu
Myslel jsem si, ze mi totece pod vikem na ventily, tak jsem se do toho chtel dneska pustit a zjistil, ze to neni viko na ventily, ale ze mi to rosi pod cepem klapky na promenlive delce sani. Cely je to plastvoy, bojim se do toho sahnout. Resil jste to nekdo? Da se to nejak vymenit, opravit, nebo se na to vysrat? Nove sani bude asi raketa soudim...
Diky za radu
-
PetanE60tka
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Tie viriace klapky odchadzaju skor alebo neskor na vsetkych autach nezavisle od znacky. Na M57 sa da kupit iba komplet sanie co ani nechcem vediet co stoji, preto sa to riesi zaslepkami za cca 50€ namiesto klapiek.
Nevyhodou je nebadatelna zmena priebehu momentu v nizsich otackach (ja som nic nezbadal), velmi male zvysenie emisii v nizkych otackach a neviem aky velky vplyv to ma na cistenie DPF, lebo podla materialov z BMW sa pre zvysenie teploty priskrti nasavanie - po instalacii zaslepiek to uz samozrejme nie je mozne.
Takto to vyzera po instalacii zaslepiek:

Nevyhodou je nebadatelna zmena priebehu momentu v nizsich otackach (ja som nic nezbadal), velmi male zvysenie emisii v nizkych otackach a neviem aky velky vplyv to ma na cistenie DPF, lebo podla materialov z BMW sa pre zvysenie teploty priskrti nasavanie - po instalacii zaslepiek to uz samozrejme nie je mozne.
Takto to vyzera po instalacii zaslepiek:

- m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
Tak já na svém autě - 160kW radši vyměnil celý sání, než řešit nějaké záslepky na sání. V Bmw mě totiž řekli, že občas praská to sání, nebo pak i hůř těsní, tak jsem to vyřešil výměnou, než dávat záslepky a zpět staré sání...Cena v Bmw 12tis, já ho měl od jednoho člena za 8700kč.
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
PetanE60tka
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
To ti myslim v BMW peknu rozpravku povedali, so ziadnymi inymi problemami so sanim som sa nikde nestretol. Dokonca som nechtiac dlhodobo testoval sanie priskrutkovane iba polovicou skrutiek a tesnilo dobre (az na klapky).m.deejay píše:Tak já na svém autě - 160kW radši vyměnil celý sání, než řešit nějaké záslepky na sání. V Bmw mě totiž řekli, že občas praská to sání, nebo pak i hůř těsní, tak jsem to vyřešil výměnou, než dávat záslepky a zpět staré sání...Cena v Bmw 12tis, já ho měl od jednoho člena za 8700kč.
Tiez by som mal radsej originalne riesenie s klapkami ale ked som zvazil co by ma klapky stali a aky maly je ich prinos tak to mam bez klapiek. No ak by sa naslo nejake riesenie na zrepasovanie starych klapiek (nove tesniace kruzky a trebars aj vyrobit puzdra na hriadel) tak ich tam mozno niekedy vratim - ide o nove "bezproblemove" vyhotovenie klapiek kde nehrozi spadnutie sucasti do sania, iba tecenie oleja.
Pozor na priemer, LCI klapky (myslim ze od 09/2005) su vacsie.PetanE60tka píše:A ty zaslepky se daji nekde objednat?
Ja som kupoval z ebay ale nieco som ti nasiel aj v CR:
http://auto.bazos.cz/?hledat=Zaslepky+v ... a=&iddel=1
a nasiel som ti aj temu na studium:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207
-
PetanE60tka
- Registrovaný
- Příspěvky: 275
- Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Laco19, PetanE60tka
Hele chlapi, dobrá zpráva, ale víte jak je to vyřešeno? Klapky jsou z plastu bez šroubků? Na starém byla ocelová tyčka a plechová klapka chycená dvěma šroubky. Tyčka byla uložena vzadu v sání a z čela vedená a těsněná malým guferem. To už jsem opravoval, ale na nové mě to čeká také. Jak to je udělané po faceliftu, víte někdo?
Hele chlapi, dobrá zpráva, ale víte jak je to vyřešeno? Klapky jsou z plastu bez šroubků? Na starém byla ocelová tyčka a plechová klapka chycená dvěma šroubky. Tyčka byla uložena vzadu v sání a z čela vedená a těsněná malým guferem. To už jsem opravoval, ale na nové mě to čeká také. Jak to je udělané po faceliftu, víte někdo?
Klapky su konstrukcne rovnake: ocelovy hriadel na nom priskrutkovana 2-mi skrutkami plechova klapka potiahnuta plastom. Jediny rozdiel je ze skrutky su "roznitovane" takze bez poskodenia skrutiek sa to uz neda rozobrat.Eks píše:Laco19, PetanE60tka
Hele chlapi, dobrá zpráva, ale víte jak je to vyřešeno? Klapky jsou z plastu bez šroubků? Na starém byla ocelová tyčka a plechová klapka chycená dvěma šroubky. Tyčka byla uložena vzadu v sání a z čela vedená a těsněná malým guferem. To už jsem opravoval, ale na nové mě to čeká také. Jak to je udělané po faceliftu, víte někdo?
No to na 39 byly taky rozklepnuté zezadu. Tam se většinou v místě šroubku ukroutila hřídelka, protože se přidřela v zadním uložení a šroubek pak šel do válce. Takže asi žádná změna. No ještě by tu hřídelku mohli zesílit a tím by se to snad vyřešilo. V E39 měla průměr 4 mm a šroubek 2mm. Už jsem to tu na foru popisoval.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Nove klapky maju tiez priemer hriadela v najslabsom mieste 4mmEks píše:No to na 39 byly taky rozklepnuté zezadu. Tam se většinou v místě šroubku ukroutila hřídelka, protože se přidřela v zadním uložení a šroubek pak šel do válce. Takže asi žádná změna. No ještě by tu hřídelku mohli zesílit a tím by se to snad vyřešilo. V E39 měla průměr 4 mm a šroubek 2mm. Už jsem to tu na foru popisoval.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
-
hurvajs77
- Registrovaný
- Příspěvky: 2913
- Registrován: úte 27.09.2011 00:00
- Bydliště: Praha/Tábor/ČR
- Klubové ID: 2855
Nejsem automechanik, ani expert na motory, ale pokud BMW tam klapky dá, tak tam mají svůj význam. Nesnáším tyhle rádoby opravy. Jaký k tomu máš důvod? Finance? Ego?
Majitel přede mnou udělal podobnou prasarnu, prostě aby nemusel měnit sání, tak vzal vruty a našrouboval je ke klapkám tak, aby byly stále otevřené. Takovým šmějdům bych sekal ruce, sebral BMW. Nebo ještě lépe, rovnou postavil ke zdi a vystřelil...
Majitel přede mnou udělal podobnou prasarnu, prostě aby nemusel měnit sání, tak vzal vruty a našrouboval je ke klapkám tak, aby byly stále otevřené. Takovým šmějdům bych sekal ruce, sebral BMW. Nebo ještě lépe, rovnou postavil ke zdi a vystřelil...
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex

E65 730d
E61 530xd - stolen
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
