Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

530D E60 - Lehce proteka olej z cepu klapky na sani

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od PetanE60tka »

Ahoj chlapi, delsi dobu pozoruji, ze mam pri pohledu zepredu auta vpravo u prevodovky olej na motoru. Auto najeto 200 000 km, 530D 174 kW.

Myslel jsem si, ze mi totece pod vikem na ventily, tak jsem se do toho chtel dneska pustit a zjistil, ze to neni viko na ventily, ale ze mi to rosi pod cepem klapky na promenlive delce sani. Cely je to plastvoy, bojim se do toho sahnout. Resil jste to nekdo? Da se to nejak vymenit, opravit, nebo se na to vysrat? Nove sani bude asi raketa soudim...

Diky za radu
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od PetanE60tka »

Nikdo nic? :)
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#3 Příspěvek od Laco19 »

Tie viriace klapky odchadzaju skor alebo neskor na vsetkych autach nezavisle od znacky. Na M57 sa da kupit iba komplet sanie co ani nechcem vediet co stoji, preto sa to riesi zaslepkami za cca 50€ namiesto klapiek.
Nevyhodou je nebadatelna zmena priebehu momentu v nizsich otackach (ja som nic nezbadal), velmi male zvysenie emisii v nizkych otackach a neviem aky velky vplyv to ma na cistenie DPF, lebo podla materialov z BMW sa pre zvysenie teploty priskrti nasavanie - po instalacii zaslepiek to uz samozrejme nie je mozne.
Takto to vyzera po instalacii zaslepiek:
Obrázek
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Klubové ID: 1429

#4 Příspěvek od m.deejay »

Tak já na svém autě - 160kW radši vyměnil celý sání, než řešit nějaké záslepky na sání. V Bmw mě totiž řekli, že občas praská to sání, nebo pak i hůř těsní, tak jsem to vyřešil výměnou, než dávat záslepky a zpět staré sání...Cena v Bmw 12tis, já ho měl od jednoho člena za 8700kč.
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od PetanE60tka »

A ty zaslepky se daji nekde objednat?
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#6 Příspěvek od Laco19 »

m.deejay píše:Tak já na svém autě - 160kW radši vyměnil celý sání, než řešit nějaké záslepky na sání. V Bmw mě totiž řekli, že občas praská to sání, nebo pak i hůř těsní, tak jsem to vyřešil výměnou, než dávat záslepky a zpět staré sání...Cena v Bmw 12tis, já ho měl od jednoho člena za 8700kč.
To ti myslim v BMW peknu rozpravku povedali, so ziadnymi inymi problemami so sanim som sa nikde nestretol. Dokonca som nechtiac dlhodobo testoval sanie priskrutkovane iba polovicou skrutiek a tesnilo dobre (az na klapky).
Tiez by som mal radsej originalne riesenie s klapkami ale ked som zvazil co by ma klapky stali a aky maly je ich prinos tak to mam bez klapiek. No ak by sa naslo nejake riesenie na zrepasovanie starych klapiek (nove tesniace kruzky a trebars aj vyrobit puzdra na hriadel) tak ich tam mozno niekedy vratim - ide o nove "bezproblemove" vyhotovenie klapiek kde nehrozi spadnutie sucasti do sania, iba tecenie oleja.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2047
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#7 Příspěvek od Don »

neni nic lepsiho, nez kdyz ti pak nektera klapka prasne a vlitne do valce. pryc s nima :)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Laco19 »

PetanE60tka píše:A ty zaslepky se daji nekde objednat?
Pozor na priemer, LCI klapky (myslim ze od 09/2005) su vacsie.
Ja som kupoval z ebay ale nieco som ti nasiel aj v CR:
http://auto.bazos.cz/?hledat=Zaslepky+v ... a=&iddel=1

a nasiel som ti aj temu na studium:
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=11207
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#9 Příspěvek od Laco19 »

Don píše:neni nic lepsiho, nez kdyz ti pak nektera klapka prasne a vlitne do valce. pryc s nima :)
To sa stavalo pri predoslom vyhotoveni klapiek, u toho co mam ja to uz myslim nehrozi.
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#10 Příspěvek od kadli »

Tak stim ze vetsi klapky jsou az v LCI modelech neni pravda. Sam dopurucim kazdemu, kdo premysli nad zaslepkamy, at se nejdrive radeji koukne.
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#11 Příspěvek od Laco19 »

kadli píše:Tak stim ze vetsi klapky jsou az v LCI modelech neni pravda. Sam dopurucim kazdemu, kdo premysli nad zaslepkamy, at se nejdrive radeji koukne.
Myslel som to tak ze LCI urcite a mozno od 09/2005 :wink: . Ale presny datum odkedy su vacsie klapky neviem, takze bud to treba zistit alebo pozriet.
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od PetanE60tka »

Ja mam 174kw facelift 2008. Tam ten problem s praskanim je neno uz vyresen?
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#13 Příspěvek od Laco19 »

PetanE60tka píše:Ja mam 174kw facelift 2008. Tam ten problem s praskanim je neno uz vyresen?
Uz davno predtym bol vyrieseny. Do valcov ti sice klapky (resp. skrutka) nespadnu ale olej z nich vytekat moze.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Klubové ID: 1372

#14 Příspěvek od Eks »

Laco19, PetanE60tka

Hele chlapi, dobrá zpráva, ale víte jak je to vyřešeno? Klapky jsou z plastu bez šroubků? Na starém byla ocelová tyčka a plechová klapka chycená dvěma šroubky. Tyčka byla uložena vzadu v sání a z čela vedená a těsněná malým guferem. To už jsem opravoval, ale na nové mě to čeká také. Jak to je udělané po faceliftu, víte někdo?
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#15 Příspěvek od Laco19 »

Eks píše:Laco19, PetanE60tka

Hele chlapi, dobrá zpráva, ale víte jak je to vyřešeno? Klapky jsou z plastu bez šroubků? Na starém byla ocelová tyčka a plechová klapka chycená dvěma šroubky. Tyčka byla uložena vzadu v sání a z čela vedená a těsněná malým guferem. To už jsem opravoval, ale na nové mě to čeká také. Jak to je udělané po faceliftu, víte někdo?
Klapky su konstrukcne rovnake: ocelovy hriadel na nom priskrutkovana 2-mi skrutkami plechova klapka potiahnuta plastom. Jediny rozdiel je ze skrutky su "roznitovane" takze bez poskodenia skrutiek sa to uz neda rozobrat.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Klubové ID: 1372

#16 Příspěvek od Eks »

No to na 39 byly taky rozklepnuté zezadu. Tam se většinou v místě šroubku ukroutila hřídelka, protože se přidřela v zadním uložení a šroubek pak šel do válce. Takže asi žádná změna. No ještě by tu hřídelku mohli zesílit a tím by se to snad vyřešilo. V E39 měla průměr 4 mm a šroubek 2mm. Už jsem to tu na foru popisoval.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#17 Příspěvek od Laco19 »

Eks píše:No to na 39 byly taky rozklepnuté zezadu. Tam se většinou v místě šroubku ukroutila hřídelka, protože se přidřela v zadním uložení a šroubek pak šel do válce. Takže asi žádná změna. No ještě by tu hřídelku mohli zesílit a tím by se to snad vyřešilo. V E39 měla průměr 4 mm a šroubek 2mm. Už jsem to tu na foru popisoval.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Nove klapky maju tiez priemer hriadela v najslabsom mieste 4mm :wink:
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

Laco19 píše:Takto to vyzera po instalacii zaslepiek...
A kurva, tohle fakt myslíš vážně? :woot:
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Laco19
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 05.05.2012 00:00
Bydliště: Košice

#19 Příspěvek od Laco19 »

hurvajs77 píše:
Laco19 píše:Takto to vyzera po instalacii zaslepiek...
A kurva, tohle fakt myslíš vážně? :woot:
Napis na co narazas. Tvoju poznamku chapem tak ze sa ti na foto nieco nepozdava ale netusim co lebo je tam odfotene iba moje sanie so zaslepkami. Mali byt eloxovane a so znakom BMW :wink:?
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#20 Příspěvek od hurvajs77 »

Nejsem automechanik, ani expert na motory, ale pokud BMW tam klapky dá, tak tam mají svůj význam. Nesnáším tyhle rádoby opravy. Jaký k tomu máš důvod? Finance? Ego?

Majitel přede mnou udělal podobnou prasarnu, prostě aby nemusel měnit sání, tak vzal vruty a našrouboval je ke klapkám tak, aby byly stále otevřené. Takovým šmějdům bych sekal ruce, sebral BMW. Nebo ještě lépe, rovnou postavil ke zdi a vystřelil... :evil:
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět