Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

samosvor - jízdní vlastnosti

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#1 Příspěvek od blinker »

mám normal diferenciál a možnost dodělat samosvor na e34 touring. Pár lidí mi říká že lepší bez něj, na blbnutí. Předminulý bmw jsem rozbil kvůli tomu že mě předjela prdel a zkončil jsem po krátkym kolotoči ve stráni... byl to e36 1994, a nejsem si jistej jestli to svor mělo.

Někdo krátký porovnání samosvor vs normal diff? :twisted:
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Klubové ID: 2687

#2 Příspěvek od cmelak »

Tak samo že na blbnutí je samosvor lepší, utrhnou se ti obě kola, ne jen jedno ale na obyč jízdu to není nejlepší ale záleží na svornosti.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

e34 je těžká ta se jen tak neutrhne a samosvor je jednoznačně lepší hlavně v zimě,momentálně jezdím v e36 bez svoru a stojí to za hnědáka oproti e34 se svorem to jede furt,tady zastavím na křižovatce a pak stojím a čekám až se to chytne.
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#4 Příspěvek od blinker »

nechci to moc na blbnutí, tohle je touring spíš na tůry :D takže co jsem tak pobral tak svor je nebezpečnější na přetočení kór u nafty a velkýho kroutícího momentu, ale zase je lepší na nezapadnutí. Na normální jízdu je horší v čem, ve vyjíždění zatáček se norm. diff asi chová pohodlněji což?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od paveld »

Se samosvorem to snáz utrhneš, ale zas to ve smyku snáz uřídíš.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00
Klubové ID: 3310

#6 Příspěvek od Meda »

Za me tedy rozhodne samosvor daleko lepsi, ono taky jde asi o to v jakem stavu mas auto a cit v koncetinach, zadek te sam od sebe nepredjede, kdyz by se k necemu takovemu blizilo, mel bys to poznat a prizpusobit se.. Nebo takhle na to alespon koukam ja, me se stalo snad jednou, ze se auto melo snahu pretacet a necekal jsem to..

Navic je s tim vetsi sranda, lepe se ridi ve smyku a pouziva v zime, kort u e34, ktere (pokud vim) nema moc vypracovanou stabilizaci..
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#7 Příspěvek od chip »

Tak pokud v tom touru není alespoň M50B25 či V8, tak bych se nějakého nečekaného předbíhání zadku fakt nebál :-)
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#8 Příspěvek od Lucass »

Meda píše:Za me tedy rozhodne samosvor daleko lepsi, ono taky jde asi o to v jakem stavu mas auto a cit v koncetinach, zadek te sam od sebe nepredjede, kdyz by se k necemu takovemu blizilo, mel bys to poznat a prizpusobit se.. Nebo takhle na to alespon koukam ja, me se stalo snad jednou, ze se auto melo snahu pretacet a necekal jsem to..

Navic je s tim vetsi sranda, lepe se ridi ve smyku a pouziva v zime, kort u e34, ktere (pokud vim) nema moc vypracovanou stabilizaci..
Jak jako nemá vypracovanou stabilizaci? :D Já jen abych nebyl v krizový situaci překvapenej, samosvor na e34 nemám
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od paveld »

Nepřijde mi, že by neměl vypracovanou stabilizaci, spíš je e34 tour trochu těžkopádný. V zatáčkách mi sedí dobře, ale je tam znát ta váha. V tomhle mi ten samosvor přijde určitě jako plus, protože v krizový situaci to máš větší možnost uřídit, pokud se bojíš něčeho co bys nečekal.
Lucass
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: pát 04.11.2011 01:00
Bydliště: Jilemnice

#10 Příspěvek od Lucass »

Já toura mám, několikrát mi to i ustřelilo, ale nikdy jsem neměl problém to srovnat. V zimě s ním nejezdím. Osobně si myslím, že se samosvorem to ustřelí určitě častěji, protože ti zabírají obě kola, ale stejně na to musíš mít silný motor nebo za deště, sněhu.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od RuDoSh »

Pokud vám samy ustřelujou zadky tak se zamyslete nad jízdním stylem. Není tak složité vypozorovat kdy jde auto do přetáčivého smyku a následně se tomu vyvarovat...
Samosvor určitě ano, auto je pak daleko líp řiditelné plynem :-)
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#12 Příspěvek od blinker »

je v tom TDS, teď už se mi to nestává, tim že mě předjela prdel se mi povedlo rozbít moje první 325tds e36, ten motor byl v cajku a měl záběr od nízkých otáček jako kráva nooo a první námraza, silnice pokrytá tenoučkou ale brutálně kluzkou vrstvou, mírná pravotočivá zatáčka do kopce, rychlost tak 50, přeřazení na trojku, sešlápnutí plynu a už to jelo :D ... potom jsem koupil 520i e34, ale docela kepl a bez abs, bez výbavy, jen tak na ježdění, spotřeba moooc velká, nic moc to nejezdí a dost stará 89... tak jsem pořídil TDS e34 tour 96, na letní výlety a pohodovou jízdy (nevim pětky mě učarovali víc oproti trojkám) a jel jsem s ní teď jak byly ty kalamity z český lípy do havlíčkova brodu a pohoda, přes vesničky pomalejš, ale šlo to pěkně. Myslim že od prvního bmw jsem už někam v řidičských schopnostech postoupil. Bohužel za blbost se platí :) Teď druhá věc, ten samosvor je z e36 TDS, půjde to překopat?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#13 Příspěvek od pragdejf »

amen, kdyz letis zadkem napred ven ze zakruty, tak to neni chyba svoru, to chce heřmánkovou mastičku, to sou olšový ruce.

kazdej, kdo si mysli, ze to je se svorem nebezpecnejsi s nim nikdy poradne nejezdil. vzhledem ke svornosti origo diferaku je jeho funkce na suchu mirne receno omezena. kdyz ti zadek ujede a chces to resit pridanim plynu, tak je svor fajn. pokud proste zadupnes spojku a brzdu, tak sou to vyhozeny prachy.

me se zase stalo, ze sem pri najezdu na dalnici pod plynem do kopce dostal e34 bez svoru do stavu, kdy se natolik odlehcilo zadni vnitrni kolo, ze se protocilo, cimz auto ztratilo trakci a tak pekne se zhouplo, to se cely odehralo 3x. docela sranda, ale ridici okolo se asi moc netvarili.

na dryhou stranu kamos jezdil s kabinovym sprinterem s plachtou a dalnicni najezd v tomhle stylu byl denim chlebem.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk
Klubové ID: 3272

#14 Příspěvek od DaweTDS »

No on ten svor je dobrá věc,ale jak píšete..chce to ,aby s tím měl někdo zkušenosti...Já jezdil bez něj na upraveným motoru a když jsem v zatáčce přidal,tak se rozhrabalo vnitřní kolo,ale auto si pořád drželo svou stopu..Předpokládám,že když někdo dává do zatáčky plnej,tak už má autem něco najeto.Když se totiž podaří do zatáčky urvat samosvor,tak v mžiku oka jedeš dveřima napřed...a když to nečekáš,tak nemáš šanci to srovnat a jsi přetočenej... ten kdo ví jak se svor chová a má na to dost poníků,tak je to potom jen radost pohledět...
Takže za mně svor určitě ANO.
I v zimně se to chová lépe..
Podotýkám,že jsem to měl na Opel Omega 2,5td ,kde svornost je originál 45% ..BMW má "jen" 25%,ale na rozhrabání to stačí.. 8)
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#15 Příspěvek od blinker »

a co se týče použití svoru z e36 na e34 o tom něco víte?
Odpovědět