Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 525i vs. 535i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#21 Příspěvek od pragdejf »

draha oprava vanosu? ale kdeze, sada tesneni z ameru za par stovek a na magnetce nechat stahnout "chrastitko". nevidim v tom zadny drama, ostatne tady je navod.
http://beisansystems.com/procedures/van ... cedure.htm
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#22 Příspěvek od PK_530iA »

Návod pěkněj, ale ještě najít mechanika, kterej o tom něco ví, nebude se bát do toho pustit a taky když už se do toho pustí, tak aby to úplně nezkur*il...V ČR jsem ještě takovýho nepotkal, zatím narážím na samý kkt.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#23 Příspěvek od starynovy »

nikto ti nebrani kupit si tie 3 ´´specialne´´ orechy do goly, objednat sadu od beisanu, a vlietnut na to :wink:
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#24 Příspěvek od PK_530iA »

To je pravda, kdybych měl barák s garáží, tak si věci na autě řeším sám, ale bohužel...
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#25 Příspěvek od starynovy »

no co som pozeral ten ich navod na tej stranke, tak toto zmaknes v lete za pol dna, pekne na slniecku aj pred barakom :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#26 Příspěvek od Filozof »

neřešte blbosti .... já jezdím s vanosem 525i 6let a žádné problémy nejsou motor je to poslední co se ti posere na autě ...

jinak motor stojí 3-6tisic komplet tak neřeš opravu ... tu jistě někdo tady z bmwklubu zvládne je tu několik šikovnejch mechaniku a znají BMW tak že by i po slepu opravili polovinu auta. :D
spíše spotřební věci tlumiče,kotouče , a čepy to je klasikav ČR a když budeš jezdit i v zimě tak začně koroze jako u každého 15-20let starého auta ...
to se pomalu a jistě objeví ... jsou to spíše spotřební věci ....

motor pokud bude v pořádku vydrží hodně ...mění se snad jen těsnění co jsem dělal jinak nesmrtelný když měníš olej nejpozději 15tis km a netočíš jej když je studenej nad 3-3,5tis

Nedělejte z toho auta hyundaje....
tohle auto přežije dalších 10-15let při slušném zacházení a údržbě v pohodě...
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#27 Příspěvek od Jamall »

stojím za názorem člena "Filozof"

akorát teda poznámka ze stylu jízdy s Vanosem. Když projíždíš třeba parkovištěm, hodně točíš volantem, zleva doprava, je zapotřebí sledovat více silnici, než řazení, tak díky Vánosu v době kdy budeš mít zařazeno za 3 a minimální otáčky, tak ten motor to vytáhne i z opravdu nízkých otáček...prostě budeš cítit rychlejší nástup výkonu, lepší zrychlení. U nevanosu budeš muset podřadit, protože to na tu rychlost síce bude taky zrychlovat no ne dostatečně na takové to pružnější rozjetí

Nebo situace kdy jedeš ve městě a najednou někdo ve předu dá na přechodu přednost a ty musíš jít razantněji na brzdy....nesleduješ řazení. Ani nestihneš zastavit, no auto je ještě rozjeté, tak šlápneš na plyn a jedeš. Nevanos bude potřebovat podřadit. Zas je to ale jak kdo...já třeba brzdím i motorem
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#28 Příspěvek od pragdejf »

zrovna repasi vanosu klidne zvladnu, specialni orech je akorat stocenej na soustruhu, protoze normalni orechy maj náběh aby se dobre nasazovaly a tady je fakt nizka a jeste hlinikova matice. ja musel vanos nahrat horkovzduskou na 200°C a pak chladicim sprejem ochadit tu matici, abych to povolil. a to jenom kuli vymezeni vule v chrastitku...

jinak kokotů mechaniků moc neznam, nak s nikym moc neprichazim do styku, protoze si resim vsecko sam.

a udrzba E34 se opravdu vetsinou sestava akorat z vymen oleje (za me syntetika kazdejch 10tkm) obcas desky a pekelna vymena kabinovyho filtru zakletyho hluboko v palubce.

edit: jinak u 535i resej nedostatek zatahu v nizkejch otackach pisty jak popelnice, staci tomu dat napit a uz to leti;-)
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#29 Příspěvek od PK_530iA »

Tak všem díky za rady, výběr zaměřím na 525i vanos. Výběr se s tejně zúží i tím, že hledám auto v plynu, takže kdyby si Filozofe prodávál, měl bych zájem :)
Uživatelský avatar
Storm
Registrovaný
Příspěvky: 3601
Registrován: úte 29.08.2006 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#30 Příspěvek od Storm »

Velmi rozumné a praktické rozhodnutí, budu držet palce :-)
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#31 Příspěvek od PK_530iA »

Díky, auto nutně nepotřebuju, takže budu mít dost času na výběr :wink:
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#32 Příspěvek od Hagen »

Tak co jsi nakonec poridil, jestli uz? :) Protoze za me, jestli ti nevadi LPG, jdi do 535 :) Jezdim v prumeru za 15l plynu a vykon vazne nepostradam + M30 je kovadlina :)
Odpovědět