Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna motoru 535ia za silnější 540ia

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od OndraBMW535i »

Zdarec lidi,najde se prosím někdo,kdo má zkušenosti s výměnou motoru 535i M62TUB35 za 540i M62TUB44??Nějáký seznam věcí co potřebuji + jestli to převodovka zvládne nebo odejde a nebo raděj sehnat rovnou automat na 540tku..,děkuji za rady.......
540david
Registrovaný
Příspěvky: 750
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#2 Příspěvek od 540david »

Automaty se dávaly stejný. Jen první ročníky E39 (1996) měly 5HP 30 ze 750i. Jinak pozdější 5HP 24 je shodné s 535i. Jinak výměna opravdu nebude "plug and play". Vůbec bych se do toho nepouštěl.
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#3 Příspěvek od OndraBMW535i »

540david píše:Automaty se dávaly stejný. Jen první ročníky E39 (1996) měly 5HP 30 ze 750i. Jinak pozdější 5HP 24 je shodné s 535i. Jinak výměna opravdu nebude "plug and play". Vůbec bych se do toho nepouštěl.
Fakt jsou převodovky stejné?hmm,jinak proč sí myslíš,že to bude problém?Je mi jasné,že bude potřeba řídící jednotka a asi kus el. překopat,ale to by měl někdo zvládnout (snad) :-) jinak dík za reakci..
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#4 Příspěvek od tanner540i »

Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.

Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne :D
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#5 Příspěvek od OndraBMW535i »

tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.

Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne :D
a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#6 Příspěvek od Filozof »

OndraBMW535i píše:
tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.

Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne :D
a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?


tady jsem našel vypadá to že tam je jedna a ta samá převodovka.
typ 5HP24


http://cze.kaps-parts.com/search-2-3-tr ... -bmw-2-495
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#7 Příspěvek od OndraBMW535i »

díky,vypadá to dle označení,ale pak je to nějak jinak rozčíslované..Asi tam bude nějaký rozdíl,ale třeba jenom v tom měniči..uvidíme,snad to bude fakčit:)ale díkec
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#8 Příspěvek od tanner540i »

Ja to resil, kdyz jsem shanel prevodovku na 740i. Nakonec jsem sehnal z 535i, ale bez menice, ten se daval repasovat z te 740i, a jezdi doted. Takze max prehodit menic.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Huska »

Kamarád měnil motor V8 na 530ia za 540ia e34 a pouze přehodil motor s příslušenstvím a řídící jednotku. Vše ostatní včetně kabeláže na všechny čidla atd pasovala.
Předpokládám že u e39 to bude to stejné.

PS: měl celé auto a motor přehazoval mezi auty, která dojela do dílny.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#10 Příspěvek od tanner540i »

Ja jsem to sice nikdy nedelal, ani neznam nikoho, kdo by to delal, ale tohle je snad jeniny swap, ktery ma smysl a neni nerealny. Pokud by se prehazoval vanos za vanos, ne menit vanos za bezvanos. Tam uz by byla spousta rozdilu..
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#11 Příspěvek od OndraBMW535i »

kurva doufam ze to pujde:)menic asi koupim novy,aby to bylo ok,a je to vymena vanos za vanos..,tak snad to pujdeee,konecne bych totiz mel,co jsem puvodne chtel.........popripadne vitam kazdy nazor a pripominky..DIKEC!!!
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#12 Příspěvek od tanner540i »

Nez zacnes cokoliv resit, zjisti si, kdo ti udela tu elektriku - kodovani, imo atd. Odkud si?

Pokud si budes mechanickou praci delat sam, tak bych menic zatim nechal. Az kdyz to nezvladne, dal bych druhy. Co jsem se bavil s clovekem, ktery vozi repas menice, udajne jsou nektere zamenne, ikdyz maji jine cislo - stejne jako prevodovky. Maji vedle sebe dve ruzne prevodovky s ruznym cislem a pri repasu do nich davaji stejne dily:D . Vubec bych se nedivil, kdyby to byl zrovna tento pripad.
Repas menice stoji kolem 5tis, a problemy s tim nejsou, takze bych novy nekupoval - tam je cena tak od 12ti.
OndraBMW535i
Registrovaný
Příspěvky: 46
Registrován: stř 28.11.2012 01:00

#13 Příspěvek od OndraBMW535i »

Jsem ze Zlína..no já někde skrytě doufám, že to bude sedět i bez elektrikáře,imobilizér je mimo motor,ne?Snad i ta el. bude stejná,ale hádám že takové štěstí mít nebudu:)Jinak o tom měniči uvažuju protože převodovka bude dole..a v kapsh mi dnes týpek říkal,že je to okolo 7-10litru.Když se mi motor prohřál,tak při dojezdu na křižovatku mi jak kdyby z dvojky na jedničku někdo přivázal zadek auta na lano a trhnul.Ale možná počkám a až bude motor na místě a bude běžet,tak to začnu řešit..,mám v plánu auto neprodávat a nechat si ho na veterána,je to individual a mám ho rád:-),auto je jak nové,až nato,že ho domrdali v servise..
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#14 Příspěvek od tanner540i »

O motor nejde, jde o RJ kterou budes muset dat k motoru, a tu asi nebude stacit vymenit..

S kapsem to mas tak, oni nic nespravuji, jen skladaji. Proto je ta cena za repas tak vysoka. Tihle treba inzeruji uz dlouho, ale osobne zkusenost nemam: http://autobazar.avizo.cz/hydromenice-r ... 83535.html
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jestli je řeč o vanosovým motoru (viz první příspěvek), tak u ŘJ motoru bude jediný problém imobilizér. Chce to koupit jednotku DME k vanosovému motoru, jednotku EWS3 ze stejného auta a ideálně čip z klíče. U starších E39 do 3/97 s EWS2 to bylo řešitelné i jinak, tady to sice jde vyřešit taky, ale je to náročnější a možná i dražší než to koupit komplet z jiného auta.

Pak ještě teda jde o to, jestli dárce je z manuálu nebo automatu, jednotka by se případně musela překódovat, aby ti nechtěla startovat i v poloze D a R.
Odpovědět