Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna motoru 535ia za silnější 540ia
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
Fakt jsou převodovky stejné?hmm,jinak proč sí myslíš,že to bude problém?Je mi jasné,že bude potřeba řídící jednotka a asi kus el. překopat,ale to by měl někdo zvládnout (snad)540david píše:Automaty se dávaly stejný. Jen první ročníky E39 (1996) měly 5HP 30 ze 750i. Jinak pozdější 5HP 24 je shodné s 535i. Jinak výměna opravdu nebude "plug and play". Vůbec bych se do toho nepouštěl.
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne
- Filozof
- Registrovaný
- Příspěvky: 7589
- Registrován: sob 18.01.2003 01:00
- Bydliště: Brno , Vyškov
- Klubové ID: 1044
OndraBMW535i píše:a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne
tady jsem našel vypadá to že tam je jedna a ta samá převodovka.
typ 5HP24
http://cze.kaps-parts.com/search-2-3-tr ... -bmw-2-495
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
Kamarád měnil motor V8 na 530ia za 540ia e34 a pouze přehodil motor s příslušenstvím a řídící jednotku. Vše ostatní včetně kabeláže na všechny čidla atd pasovala.
Předpokládám že u e39 to bude to stejné.
PS: měl celé auto a motor přehazoval mezi auty, která dojela do dílny.
Předpokládám že u e39 to bude to stejné.
PS: měl celé auto a motor přehazoval mezi auty, která dojela do dílny.
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Nez zacnes cokoliv resit, zjisti si, kdo ti udela tu elektriku - kodovani, imo atd. Odkud si?
Pokud si budes mechanickou praci delat sam, tak bych menic zatim nechal. Az kdyz to nezvladne, dal bych druhy. Co jsem se bavil s clovekem, ktery vozi repas menice, udajne jsou nektere zamenne, ikdyz maji jine cislo - stejne jako prevodovky. Maji vedle sebe dve ruzne prevodovky s ruznym cislem a pri repasu do nich davaji stejne dily:D . Vubec bych se nedivil, kdyby to byl zrovna tento pripad.
Repas menice stoji kolem 5tis, a problemy s tim nejsou, takze bych novy nekupoval - tam je cena tak od 12ti.
Pokud si budes mechanickou praci delat sam, tak bych menic zatim nechal. Az kdyz to nezvladne, dal bych druhy. Co jsem se bavil s clovekem, ktery vozi repas menice, udajne jsou nektere zamenne, ikdyz maji jine cislo - stejne jako prevodovky. Maji vedle sebe dve ruzne prevodovky s ruznym cislem a pri repasu do nich davaji stejne dily:D . Vubec bych se nedivil, kdyby to byl zrovna tento pripad.
Repas menice stoji kolem 5tis, a problemy s tim nejsou, takze bych novy nekupoval - tam je cena tak od 12ti.
-
OndraBMW535i
- Registrovaný
- Příspěvky: 46
- Registrován: stř 28.11.2012 01:00
Jsem ze Zlína..no já někde skrytě doufám, že to bude sedět i bez elektrikáře,imobilizér je mimo motor,ne?Snad i ta el. bude stejná,ale hádám že takové štěstí mít nebudu:)Jinak o tom měniči uvažuju protože převodovka bude dole..a v kapsh mi dnes týpek říkal,že je to okolo 7-10litru.Když se mi motor prohřál,tak při dojezdu na křižovatku mi jak kdyby z dvojky na jedničku někdo přivázal zadek auta na lano a trhnul.Ale možná počkám a až bude motor na místě a bude běžet,tak to začnu řešit..,mám v plánu auto neprodávat a nechat si ho na veterána,je to individual a mám ho rád:-),auto je jak nové,až nato,že ho domrdali v servise..
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
O motor nejde, jde o RJ kterou budes muset dat k motoru, a tu asi nebude stacit vymenit..
S kapsem to mas tak, oni nic nespravuji, jen skladaji. Proto je ta cena za repas tak vysoka. Tihle treba inzeruji uz dlouho, ale osobne zkusenost nemam: http://autobazar.avizo.cz/hydromenice-r ... 83535.html
S kapsem to mas tak, oni nic nespravuji, jen skladaji. Proto je ta cena za repas tak vysoka. Tihle treba inzeruji uz dlouho, ale osobne zkusenost nemam: http://autobazar.avizo.cz/hydromenice-r ... 83535.html
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Jestli je řeč o vanosovým motoru (viz první příspěvek), tak u ŘJ motoru bude jediný problém imobilizér. Chce to koupit jednotku DME k vanosovému motoru, jednotku EWS3 ze stejného auta a ideálně čip z klíče. U starších E39 do 3/97 s EWS2 to bylo řešitelné i jinak, tady to sice jde vyřešit taky, ale je to náročnější a možná i dražší než to koupit komplet z jiného auta.
Pak ještě teda jde o to, jestli dárce je z manuálu nebo automatu, jednotka by se případně musela překódovat, aby ti nechtěla startovat i v poloze D a R.
Pak ještě teda jde o to, jestli dárce je z manuálu nebo automatu, jednotka by se případně musela překódovat, aby ti nechtěla startovat i v poloze D a R.
