Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530D přestavba automatu na manuál

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#1 Příspěvek od Honzek525 »

Zdravím všechny, jež mi mohou alespoň trochu pomoci.
V minulém víkendu mi převodovka skočila do nouzového režimu, a neřadila jedničku. Po vypnutí, sečkání, a znovu nastartování, vše v pořádku, žádná chyba, nic. Druhý den se převodovka také tvářila normálně. Mám podezření na horší akumulátor, ale kdyby to náhodou baterkou nebylo, a převodovka mi odešla do věčných lovišť, chtěl bych auto předělat na manuální řazení. Mám vcelku slušnou výbavu, a tak se mi nechce auto rozebírat na díly. Proto se ptám, co vše je třeba, k plnohodnotné přestavbě na manuál? Zvládnu to doma? Jsem automechanik, ale s malou praxí, dílnu bych také měl, čili mechanické práce nejsou problém. Chtěl bych spíš slyšet, od někoho, kdo už to dělal, co vše musel koupit/sehnat, a na kolik ho zhruba ta sranda vyšla. Abych zvážil i případný repas převodovky, a nepouštěl se hned do přestavby, do které bych zahučel daleko dráž, než-li do repasu.
Předem díky za Váš čas.
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#2 Příspěvek od Andre2 »

Ono ta přestavba asi dráž než repas převodovky nevyjde, ale to auto pak nemůže už nikdy projít legálně STK.
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#3 Příspěvek od cmelak »

Zdar taky jsem to kdysi řešil, tady máš odkaz :

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=manual
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

Stehlík ti to cca za litr odsouhlasí a na magistrátu ti to pak napíšou jako manuál. Tam bych problém neviděl.
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#5 Příspěvek od Honzek525 »

Vážně, tak to je supr zpráva, právě se mi ozval člověk, co by mi dodal veškeré potřebné díly. Mimochodem, jak se to s tím potenciometrem z automatu? Co je to a kde se nachází? Dá se to nakódovat tak, aby nedělal problémy? Díky.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#6 Příspěvek od beny-maser »

já bych si to hodně dobře rozmyslel jestli to překopat na manuál :!:
pořádně si to v klidu přečti,řešilo to tu spousta lidí a většinou nechaj raději opravit automat, aby ti pak nestálo auto půl roku v kopřivách.
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW

#7 Příspěvek od cmelak »

Ale kdyby ses do toho dal tak tady na klubu budeš snad první o kom vim, že by se do toho pustil:)
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#8 Příspěvek od Meda »

Proc by to melo stat pul roku v koprivach? Ja to delal a ze by to bylo neco extra tezkyho bych teda nerekl, spis nez nejak slozity je to jen pracny..
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

pracný a pak zapomeneš na nějakou blbost kterou nekoupíš předem a jak to rozděláš tak jí za rozumný peníze neseženeš
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#10 Příspěvek od sklenus »

mechanicky to zas tako hrozné nie je, zohnať diely sa taky dá, bál by som sa skôr elektriky, najskôr zožeň niekoho kto ti buď nejak prepíše výbavu na manuál, alebo ak budeš meniť RJ, ta niekoho kto ti dá dokopy EWS

inak zlý aku sa mne prejavoval poklesom napätia pod určitú hodnotu, ale už neviem akú, a písalo mi getriebenotprogramm, ale prevodovka radila v pohode stále, žiadny núdzák, vždy to klreslo len skokovo a potom zasa ok keď som meral, ale vymenil som a pohoda teraz
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#11 Příspěvek od Honzek525 »

Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#12 Příspěvek od Meda »

No ono neni na co zapomenout, kdyz vedle toho postavis identicke auto v manualu :)

Jinak co se tyce elektriky, predpokladam ze jednotka motoru ovlada i automat, tudiz by melo stacit prehodit jednotku s EWS a cipem v klici, ze?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od matiz »

nemusis menit jednotku motoru, je vyhodis jednotku prevodovky a auto se musi prekodovat na manualni prevodovku, jinak nepovoli start.
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#14 Příspěvek od sklenus »

Honzek525 píše:Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.


tak to bude najskôr aku, mal som tam ešte pôvodný BMW z ´99 teho a pri štartovaní bolo poznať, že nejde na šupu ale pomaly sa rozbieha, dal som druhy a brnk a vrčíme

každopádne pokrok budem sledovať, ak budeš pridávať nejaký postup sem, sám mám projektové auto s m57, takže to tu budem "čekovať" tak veľa zdaru
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#15 Příspěvek od Filozof »

do toho bych se nikdy nepouštěl a raději opravil automat

tady ti kdyžtak pomohou vyřešit problémy i prevenci jsou to odborníci.

http://www.prevodovka.cz/
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#16 Příspěvek od Honzek525 »

Díky všem za příspěvky, včera jsem vložil dobitý akumulátor zpět do vozu a jel jsem nějakých 70km dlouhou trasu, po vložení aku se mi rozsvítilo dsc, avšak ABS a rychloměr fungovaly, jen DSC ne. Po dojetí do cíle, vypnutí motoru, a zhruba po deseti minutách opětovného startu, už DSC nesvítilo a normálně fungovalo. Čili jsem si téměř jist, že je to akumulátorem, i když je jen dva roky starý, ale značky "Caryon", kterou ani neznám. Zajímavé, co vše dokáže způsobit akumulátor.
Odpovědět