Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530D přestavba automatu na manuál
Zdravím všechny, jež mi mohou alespoň trochu pomoci.
V minulém víkendu mi převodovka skočila do nouzového režimu, a neřadila jedničku. Po vypnutí, sečkání, a znovu nastartování, vše v pořádku, žádná chyba, nic. Druhý den se převodovka také tvářila normálně. Mám podezření na horší akumulátor, ale kdyby to náhodou baterkou nebylo, a převodovka mi odešla do věčných lovišť, chtěl bych auto předělat na manuální řazení. Mám vcelku slušnou výbavu, a tak se mi nechce auto rozebírat na díly. Proto se ptám, co vše je třeba, k plnohodnotné přestavbě na manuál? Zvládnu to doma? Jsem automechanik, ale s malou praxí, dílnu bych také měl, čili mechanické práce nejsou problém. Chtěl bych spíš slyšet, od někoho, kdo už to dělal, co vše musel koupit/sehnat, a na kolik ho zhruba ta sranda vyšla. Abych zvážil i případný repas převodovky, a nepouštěl se hned do přestavby, do které bych zahučel daleko dráž, než-li do repasu.
Předem díky za Váš čas.
V minulém víkendu mi převodovka skočila do nouzového režimu, a neřadila jedničku. Po vypnutí, sečkání, a znovu nastartování, vše v pořádku, žádná chyba, nic. Druhý den se převodovka také tvářila normálně. Mám podezření na horší akumulátor, ale kdyby to náhodou baterkou nebylo, a převodovka mi odešla do věčných lovišť, chtěl bych auto předělat na manuální řazení. Mám vcelku slušnou výbavu, a tak se mi nechce auto rozebírat na díly. Proto se ptám, co vše je třeba, k plnohodnotné přestavbě na manuál? Zvládnu to doma? Jsem automechanik, ale s malou praxí, dílnu bych také měl, čili mechanické práce nejsou problém. Chtěl bych spíš slyšet, od někoho, kdo už to dělal, co vše musel koupit/sehnat, a na kolik ho zhruba ta sranda vyšla. Abych zvážil i případný repas převodovky, a nepouštěl se hned do přestavby, do které bych zahučel daleko dráž, než-li do repasu.
Předem díky za Váš čas.
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Zdar taky jsem to kdysi řešil, tady máš odkaz :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=manual
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ght=manual
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
mechanicky to zas tako hrozné nie je, zohnať diely sa taky dá, bál by som sa skôr elektriky, najskôr zožeň niekoho kto ti buď nejak prepíše výbavu na manuál, alebo ak budeš meniť RJ, ta niekoho kto ti dá dokopy EWS
inak zlý aku sa mne prejavoval poklesom napätia pod určitú hodnotu, ale už neviem akú, a písalo mi getriebenotprogramm, ale prevodovka radila v pohode stále, žiadny núdzák, vždy to klreslo len skokovo a potom zasa ok keď som meral, ale vymenil som a pohoda teraz
inak zlý aku sa mne prejavoval poklesom napätia pod určitú hodnotu, ale už neviem akú, a písalo mi getriebenotprogramm, ale prevodovka radila v pohode stále, žiadny núdzák, vždy to klreslo len skokovo a potom zasa ok keď som meral, ale vymenil som a pohoda teraz
Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.
Honzek525 píše:Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.
tak to bude najskôr aku, mal som tam ešte pôvodný BMW z ´99 teho a pri štartovaní bolo poznať, že nejde na šupu ale pomaly sa rozbieha, dal som druhy a brnk a vrčíme
každopádne pokrok budem sledovať, ak budeš pridávať nejaký postup sem, sám mám projektové auto s m57, takže to tu budem "čekovať" tak veľa zdaru
do toho bych se nikdy nepouštěl a raději opravil automat
tady ti kdyžtak pomohou vyřešit problémy i prevenci jsou to odborníci.
http://www.prevodovka.cz/
tady ti kdyžtak pomohou vyřešit problémy i prevenci jsou to odborníci.
http://www.prevodovka.cz/
Díky všem za příspěvky, včera jsem vložil dobitý akumulátor zpět do vozu a jel jsem nějakých 70km dlouhou trasu, po vložení aku se mi rozsvítilo dsc, avšak ABS a rychloměr fungovaly, jen DSC ne. Po dojetí do cíle, vypnutí motoru, a zhruba po deseti minutách opětovného startu, už DSC nesvítilo a normálně fungovalo. Čili jsem si téměř jist, že je to akumulátorem, i když je jen dva roky starý, ale značky "Caryon", kterou ani neznám. Zajímavé, co vše dokáže způsobit akumulátor.