Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

aditivum do převodovky

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od dejv2005 »

Zdravim, rád bych Vaše názory na aditivum do převodovky, konkrétně manuál (E39 525tds).
Největší problémy jsou pa ránu, když je studenej motor, tak jde špatně zařadit 1 a převodovka začíná škrtat. Po zahřátí problémy z větší části zmizí.
Tak by mě zajímalo, jestli tomu může něco pomoct, bez mechanickýho zásahu, např:

http://www.liqui-moly.cz/detail/ochrana-prevodu

http://www.liqui-moly.cz/detail/ochrana-prevodu
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#2 Příspěvek od miresekstary »

toto jsem nalil do felicie ---

zbytečně drahé !!!

Kup si keramiku ... Ceratech ---

bude to daleko lepší !!!
budeš řadit že ani nebudeš vědět že řadíš :D !!!!!

mám taky tds ... sic jsem nalil do motoru ... po výměně hydroštelů 200km a pořád to rachtalo ....
nalil jsem 2 lahvinky , a po 50 km bylo neskutečné ticho !!!!!!!!!!!!

můžu doporučit !!!

Kdyby někdo chtěl za lepší cenu ... napište sz !
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#3 Příspěvek od pepino5xx »

Vyměnit olej v převodovce?
Třeba i 2x pro lepší vyčištění?
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od miresekstary »

jasně ... koupit levnou mrdku olej ....

2x proplach ....

pak ceratech + nový !
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#5 Příspěvek od rooc »

o caratechu jsem nikdy neslyšel, ale moc dobré ohlasy co se čističů a aditiv týká, měl tec2000
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1859

#6 Příspěvek od pepino5xx »

miresekstary: co meleš za *****?
Olej co tam patří, není tam jen pro srandu :roll:
Jestli prodáváš "přísady" tak je nikomu nevnucuj :x
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#7 Příspěvek od k5ynd1 »

základ vyměnit olej. tím se může závada "opravit" tds bude mít nalítáno 1/2 milionu km a jestli doposud neměnili olej......
potom podle výsledku řešit dál.
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#8 Příspěvek od miresekstary »

na proplach bylo myšleno levný olej !!!

jasně že tam nenaleju na propláchnutí olej co příjde na normální provoz !!!

pojezdit 100km vylet ... nalít znova ...100km vylet ... a pak máš čisto jako nové !!!


pak KVALITNÍ převodový olej + Ceratech ....

omlouvám se za uvedení v omyl ...
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od miresekstary »

přísady nikomu nevnucuji ... jsem mechanik a ne kšeftař

s tímto produktem mám velké zkušenosti ... tak proč ho nechválit !
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#10 Příspěvek od dejv2005 »

Olej v prevodovce jsem vymenil a chvili to bylo super a pak se to vratilo zas do normalu (za studena spatne radi a pri prerazeni skrta + pri prerazeni tam obcas chce skocit treba misto trojky petka).

Proto bych rad vedel, jestli se to da nejak potlacit, nebo uz je prevodovka na vymenu, coz se mi moc nechce.

Tady na foru jsem cetl, ze se da olej do manualu nahradit ATF, ale musi se po 40.000km menit. A ted ho tam mam treba 10.000km.

Vase nazory? Diky....
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#11 Příspěvek od k5ynd1 »

na převodovce by měl být nějaký barevný pruh. podle toho tam patří daný olej. já ve svém 325 tds mám mít dle toho ATF a taky jsem ho tam dával.... ;-)
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#12 Příspěvek od dejv2005 »

podle stitku tam mel byt jiny olej, ale zkusil sem ten, co mi poradili na foru tady...
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#13 Příspěvek od honzabiker1 »

ATF olej se leje jenom do man. prevodovek, ve kterych byl od vyroby. Zalezi na barve stitku vedle plniciho sroubu..
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od KKKuba »

mám problém s jednou e36, vyskakuje tam trojka. Po výměně oleje za atf se to trochu zlepšilo ale pořád občas vyskočí, myslíte že nějaký aditivum pomůže?
kalashnikow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 14.06.2011 00:00

#15 Příspěvek od kalashnikow »

Myslím, že nepomůže, jinak kdyby někdo chtěl převodovku do TDs, mám a levně.

Co se týká rady autorovi, nemáš taky vylágrované řazení ? A ohledně škrtání horší spojku ?
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#16 Příspěvek od dejv2005 »

kalashnikow píše:Myslím, že nepomůže, jinak kdyby někdo chtěl převodovku do TDs, mám a levně.

Co se týká rady autorovi, nemáš taky vylágrované řazení ? A ohledně škrtání horší spojku ?
Nevim, mel sem auto v servisu. Prevodovku studovali a zaver nic konkrétního.
Po vymene oleje to bylo o 80% lepsi, ale to bylo v lete a to je relativne v pohode. Nejvetsi problemy jsou v zime. Nechapu to. proto sem si rikal, ze nejaky to aditivum by nebylo na skodu a mohlo by pomoct. Spojka se zda v poho, neni nejnovejsi, ale zabira dobre a neprokluzuje.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#17 Příspěvek od beny-maser »

mám tds a v něm ATF. Škrtání může mít za vinu špatně vypínající spojka, opotřebené packy přítlačného talíře čili opačný problém než se domníváš.
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#18 Příspěvek od dejv2005 »

Dekuju za radu, zkusim se na to zeptat mechanika. A cim muze byt zpusobene to, ze za studena tam jednicku skoro nezaradim a kdyz je chladno, tak je to jeste horsi. V lete to neni tak hrozny.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1860
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jo a když necháš zařazeno, tak za studena je problém i vyřadit,

známe řešili jsme tady snad 1000x vylej co ti tam nalili a nalij ATF,

jo a ideálně tu převodovku při nejbližší možné chvíli rozpul a vyškrábej ten sajrajt co tam udělal ten olej co tam teď máš,

a pokud už se ti začíná zdát, že prokluzuje spojka, tak udělej komplet sadu i s přítlačákem a ložiskem a všechny problémy přestanou
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#20 Příspěvek od Perunwit »

osobně než převodovku půlit, co jsem se o to tak zajímal, když mi rachtala bych podle "výzkumu" doporučil převodovku vyměnit celou... za 1500 máš celej díl plug and play a je to, akorát potřebuješ někoho, kdo má zázemí na výměnu... vím, nemáš nikdy zaručeno, že se to nebude opakovat, nebo že nekoupíš horší, záleží od referencí a od koho kupuješ...

co se týče aditivování oleje do převodovky, jak už ti tu bylo psáno, vyměň ho a při pocitu, že to něco změní dvakrát, ale nic jiného, než předepsaný olej bych do toho osobně nelil. Jde o to, že olej je nějakým způsobem aditivovaný už od výroby a tím, že ho něčím nastavíš/naředíš, můžeš zničit jeho vlastnosti, nebo třeba i jenom zkrátíš dobu jeho funkčnosti. Tak to vidím já, nejsem proti vyplachování různými přípravky, ale olej by podle mě měl být čistej, ve složení, jak byl vyroben. Dělá ho např. Mogul, to je zástupce levnějších, dával jsem ho do Vectry a je fakt, že chvíli to bylo dobré a pak šel ven.... nebo Castrol a další. Do motoru leju FUCHS Titan, jestli dělá FUCHS i převodový olej tvojí specifikace, neváhal bych a šel do něj. Až to vypustíš, nech to pořádně vykapat, pak nějaký šmejdítko a čistej hadr a snaž se očistit přes otvor, kam dosáhneš..
Odpovědět