Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

chip+převodovka

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#1 Příspěvek od gassik »

Měl bych dva dotazy; proč nechipovat naftový motor u BMW a co je lepší u BMW 5, manuál nebo automatika. Díky za odpověď.
kubito
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Vísky

#2 Příspěvek od kubito »

nevim jakej model mas na mysli? ja mam e39 nachipovanou a bez problemu mam automat. Jinak rozhodne manual budes mit mensi spotrebu i ta prevodovka neco vydrzi. Automat od GM je hruza :(
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#3 Příspěvek od gassik »

tak treba 525d nebo 530d (e60)
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od miresekstary »

E60 po chipu na 215KW ... jede jak hovado ....
samozřejmě jezdit s rozumem at se nevykurví motor ....
jinak TDS E39 automat s chipem taky dobře odpala !!!
Zanedlouho bude na prodej kdyby někdo chtěl ...

Zelená metla zelený int komplet i koberce zitze vyhřev roletka zadní
tempomat mf volant zadní pdc
kůže super stav 189000 napáleno ....
ramena ok
startuje na škrt ... studený i teplý ...
převodovka po výměně oleje ...
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#5 Příspěvek od gassik »

Chtěl bych si do budoucna koupit BMW a nevím, jestli 525d nebo 530d, ročník 2006, Co myslíte?
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#6 Příspěvek od butthead740 »

525d neni zrovna zavodnik, spis tak pro pohodare, ale jestli se ptas na cip tak asi nemas v planu jezdit klobouk tak to jedine 530d ta nejede spatne a po cipu to bude rachot
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#7 Příspěvek od gassik »

aha, tak to je dobrý no....teď nevím, co si mám myslet. Jel jsem totiž v passatu 2.5 132 kw 370NM a jelo to docela krute i do kopce....asi si zvyklejší na silnejší :D
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#8 Příspěvek od butthead740 »

No nejradej mam od BMW V8.. Tak nez lidovy vuz jede lip i ta 525d :D ma vic kw i kroutak tusim kolem 400Nm Desto 530d ma kroutak 500Nm! a to uz je celkem zivy a 220koni.. Vali 250 a kilo je tam celkem rychle :D
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#9 Příspěvek od miresekstary »

o vyrachtaném 2.5 od audi,passat a spol nechci ani slyšet :D :D :D :D :D
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#10 Příspěvek od butthead740 »

Tak ono taky nemuzeme srovnavat prassata s motorem z min stoleti s E60kou k E60 je konkurent od koncernu 3.0tdi a to uz neni chro chro jako stary 2.5tdi :D
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od zverbo »

Manzelkyn svagor ma A6 3,0tdi 171kw zaklad ma to nacipovane na 200kw a zeby to bola bestia nemozem povedat a jedna jedina vec mi vadi inak pohoda, start za studena ako ked do motora nasipes sroby a matky a ked tomu nalozi kudol dymu zanim a po dlhsej ceste zajebany zadny naraznik.
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

#12 Příspěvek od scooter_x »

Pořiď si twinturbo, tedy 535d...minimální turboefekt, lineárnější průběh, odolnější turba (nejsou VGT), 200kW (nebo 210 podle roku) už v základu... Dobrá rada ;) Osobně s ním jezdím v X3 a paráda!
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#13 Příspěvek od gassik »

miresekstary píše:o vyrachtaném 2.5 od audi,passat a spol nechci ani slyšet :D :D :D :D :D
proč, co je s něma? :D
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#14 Příspěvek od gassik »

butthead740 píše:Tak ono taky nemuzeme srovnavat prassata s motorem z min stoleti s E60kou k E60 je konkurent od koncernu 3.0tdi a to uz neni chro chro jako stary 2.5tdi :D

proč nemůžeme? passat 2.5 tdi a bmw 525d má skoro stejný krouťák....tak se ptám, nemají teda skoro stejnou sílu (tah) ?
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#15 Příspěvek od gassik »

scooter_x píše:Pořiď si twinturbo, tedy 535d...minimální turboefekt, lineárnější průběh, odolnější turba (nejsou VGT), 200kW (nebo 210 podle roku) už v základu... Dobrá rada ;) Osobně s ním jezdím v X3 a paráda!

Turboefekt? VGT?
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín
Klubové ID: 3560

#16 Příspěvek od scooter_x »

Hmm...ten motor má hodně malou prodlevu mezi sešlápnutím plynu a odezvou motoru. Je to tím, že menší turbo (které se roztočí a dává tak tlak snáze a ihned) zabírá už od volnoběhu a větší (které se roztáčí pomaleji, ale dává větší tlaky) cca od 1500, takže tam pak necítíš typický turbokopanec.
A VGT je variabilní geometrie lopatek turba - naklápěcí lopatky turba, má to dneska už skoro každá jednoturbová nafta právě kvůli vyváženosti v nízkých a vysokých otáčkách. A je to věc, která na turbu odchází docela často. ¨
Takže u 535d jsou dvě různě velká konstrukčně jednodušší turba než třeba u 530d a co jsem tak zjišťoval, tak ty turba v 535d vydrží o dost déle než u 530d. Potvrdilo mi to více lidí (včetně třeba JaraXe tady a dalších). Navíc u 535d prý nepraskají plechové svody, jako u 530d... Za mě se těch dvou turb vůbec neboj a jdi do tohohle typu, nebudeš litovat.
Jen se dělá pouze v automatu, takže jestli hledáš manuál...... ;)
BMW e65 750i 270kW Sterlinggrau
BMW e91 330xi 190kW Le Mans Blau M-Paket
BMW e83 X3 3.0sd 210kW Platinbronze
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#17 Příspěvek od butthead740 »

Boze.. VGT - turbo s variabilni geometrii lopatek

Turboefekt - jedes jedes a najednou te to zatlaci do sedacky = turbo zacne makat

BMW 535d ma turba dve- jedno maly ktery maka v malejch otackach a pak zacne makat to druhy, to je vetsi a tudiz auto jede pocitove jako benzin = bez Turboefektu.. :!: :idea:
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#18 Příspěvek od gassik »

scooter_x píše:Hmm...ten motor má hodně malou prodlevu mezi sešlápnutím plynu a odezvou motoru. Je to tím, že menší turbo (které se roztočí a dává tak tlak snáze a ihned) zabírá už od volnoběhu a větší (které se roztáčí pomaleji, ale dává větší tlaky) cca od 1500, takže tam pak necítíš typický turbokopanec.
A VGT je variabilní geometrie lopatek turba - naklápěcí lopatky turba, má to dneska už skoro každá jednoturbová nafta právě kvůli vyváženosti v nízkých a vysokých otáčkách. A je to věc, která na turbu odchází docela často. ¨
Takže u 535d jsou dvě různě velká konstrukčně jednodušší turba než třeba u 530d a co jsem tak zjišťoval, tak ty turba v 535d vydrží o dost déle než u 530d. Potvrdilo mi to více lidí (včetně třeba JaraXe tady a dalších). Navíc u 535d prý nepraskají plechové svody, jako u 530d... Za mě se těch dvou turb vůbec neboj a jdi do tohohle typu, nebudeš litovat.
Jen se dělá pouze v automatu, takže jestli hledáš manuál...... ;)

díky, hodně výstižné. Takže říkáš radši 535d než 530d? Chci prostě auto, které nebude moc poruchové a výkonostně přijatelné, atd. ...hodně se bojím celkem oprav...:(
gassik
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 03.02.2013 01:00

#19 Příspěvek od gassik »

butthead740 píše:Boze.. VGT - turbo s variabilni geometrii lopatek

Turboefekt - jedes jedes a najednou te to zatlaci do sedacky = turbo zacne makat

BMW 535d ma turba dve- jedno maly ktery maka v malejch otackach a pak zacne makat to druhy, to je vetsi a tudiz auto jede pocitove jako benzin = bez Turboefektu.. :!: :idea:
aha, jinak není lepší maximalní turboefetk...podle mě bych uvítal, kdyby to pořád tahalo..jen se tak ptám
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#20 Příspěvek od butthead740 »

kazdej disl ma turbo diru nekterej mensi nekterej vetsi, ale treba ta 535d nema skoro zadnou ptz se tam o to staraji turba dve, tudiz to taha od minimalnich otacek, nicmene jestli ti pride ze prassat s prehistorickym motorem jede, tak ti bohate bude stacit 525d, z 530d budes nadsenej a v 535d se v lepsim pripade udelas :lol: a nemuzes srovnavat staryho passata s E60 ani novyho to neni konkurent, konkurent je AUDI A6, MB E..
Odpovědět