Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d při zátahu zdechnul motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#1 Příspěvek od malas »

Ahoj,stalo se mi to dnes ráno,jel jsem do mírného kopečku(na tempomat) a přidával jsem plyn pomocí ovladání na volantu,cca v sedmdesáti mi to najednou zdechlo,rozsvítili se kontrolky ale BC nic nehlásilo. Zajel jsem ke kraji,vyřadil a snažil se nastartovat,na poprve nic ale na podruhé chytla na drc. Než zajedu pozítří do servisu rád bych věděl zda se někomu nestalo něco podobného?(motor měl téměř provozní teplotu cca 70-80 stupňů,měl jsem ujeto cca 10km)Myslel jsem jestli to nemohla být zamrzlá nafta,ale tu aditivuju Vifem a myslím že bylo dost málo pod nulou cca -7???

A ještě druhá věc,při couvání na parkovišti mi ztuhnul brzdový pedál,a to tak že jsem málem nezabrzdil. Stalo se dvakrát,po asi 8 hodinovém stání vše zas v normálu.Jen doplním že posilovač zamrzlý není,to už mám vyřešené a ráno auto normal brzdilo(nová brzdovka). Stalo se vždy při couvání.

Díky všem za postřehy a rady
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#2 Příspěvek od malas »

nikdo nic???
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#3 Příspěvek od e155 »

Chce to diagnostiku. Mé auto chcípalo a nestartovalo při vadném čidle vačky.
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#4 Příspěvek od malas »

já vím,je mi to jasný,jde mi o to zda s autem můžu jezdit,aby mě nikde nenechalo.Jinak dignostika bude až v pondělí,mechanici jsou na horách.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#5 Příspěvek od jararak »

vakuova pumpa? je mozne ze odisla a tym padom nejak zle pretocila klapky na turbe, tie to zavrely, ak mas este aj swirl flaps, je mozne ze uzavrelo aj tie, preveril by som tieto alternativy.
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#6 Příspěvek od malas »

Klapky v sání nejsou,to bylo první co jsem zjištťoval. Myslíš že ta vakuová pumpa odstaví celej motor? Jak jsem pak nastartoval tak auto normál jezdilo,dojel jsem do práce i z práce bez problému.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#7 Příspěvek od bibikuba »

nemáš náhodou málo ropy v nádrži-pod 15 litrů :?: :?: Hádám že jo a pokud ti to zhasne tak hned nastartuješ a jedeš bez problému dál :D :D pokud dotankuješ a vyzkoušíš bude to fungovat...
kubito
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Vísky

#8 Příspěvek od kubito »

vakuova punpa by to hned cele neodstavila. Ja sem to zamerne zkousel nadrz vyjet uplne do sucha protoze jsem vse cistil a daval nove cerpadla atd... ale nikdy me to nic neudelalo to ze se rika ze by se nemelo moc jezdit pod 15 litru v nadrzi je blbost...

Ze jsi nemohl nastartovat muze to mit nekolik pricin:
ciidlo vacky
regulator na VTC
netesnost vedeni
cerpadlo pod ridicem
atd atd....

ale je to divne kdyz ti to zdechlo v zatahu me se to jednou stalo ale to se stalo v plnem zatahu (4300 ot) a to bylo tim ze jsem mel KO regulator na VTC a nemel jsem naftu.

klapky v sani i kdyby jsi je mel tak to neodstavi po vyjmuti v jizdnich vlastnostech nepoznas skoro zadny rozdil....
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#9 Příspěvek od malas »

no je pravda že včera mi to ukazovalo něco okolo 15 litrů nafty a pak jsem na podruhé nastartoval a normálně odjel do rachoty. Odpol jsem zase normálně dojel domů. A když to bude tak jak píšeš tak to znamená co????
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#10 Příspěvek od malas »

málo nafty v nádrži mi příjde taky jako blbost,minulý měsíc jsem na žebravý oko dojel krásně k pumpě,dojezd hlásil cca15 km
kubito
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Vísky

#11 Příspěvek od kubito »

malo nafty to nevadi ja sem mel dojezd nula a porad jsem jel bez problemu...

az udelas diag budes chytrejsi muze to byt hodne veci a nubudu te tady nicim strasit.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#12 Příspěvek od bibikuba »

myslím že je problém v přečerpávání :wink: :wink: neni to blbost ale poznatek :D taky vyjedu nádrž do rezervy-při normální jízdě..Pokud tomu opravdu nasypeš a máš cca kolem deset litrů tak to prostě zhasne.Netvrdím že je to tvůj problém ale chtěl jsi zkušenosti s problémem zhasínání motoru při zátahu :wink: :wink: Vyzkoušíš snadno-nech si cca kolem deset litrů ropy v bandě a nasypej mu ve vysokých otáčkách -vymeteš pavučiny a zjistíš jestli máš stejnej problém,dobrý je třeba i při vyjíždění z kulatáku nebo v prudší zatáčce mu dát plný otáčky-pokud motor zhasne Bingo :D pak natankuj a vyzkoušej to samé,uvidíš že to neudělá...Než jsem na to přišel bál jsem se předjíždět,ted už předjíždím jen pokud je dost ropy a zatim to neřeším :D Jak jsem ale psal nemusíš mít stejnej problém,hodně zdaru... :D
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#13 Příspěvek od malas »

To bibikuba:
Díky za názor ,ale myslím si že to můj případ nebude,tohle se mi stalo sice při zátěži,ale né při plné zátěži. Měl jsem okolo 2tisíc otáček a zrychloval jsem plynule,né z cihlou na plynu :D

Co ty brzdy napadá někoho něco???? :roll:
slajch
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: PHA/ČK

#14 Příspěvek od slajch »

Mě ten brzdovej pedál taky zlobí, mám tam cca měsíc novou brzdovku a stejně mi to vždy po pár dnech co to stojí na mraze uplne ztuhne a trvá dost dlouho než se to rozhejbe. Do tý doby to skoro nebrzdí. Mám tam cca 25000 km nové komplet kotouče i desky, vše ATE. Obávám se, že to bude něco ohledně brzdnýho válce, nemáte s tím někdo zkušenost? Je to E39 530 touring slabší verze.
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#15 Příspěvek od malas »

To: slajch
Jsem na tom stejně jak ty,mám měsíc a půl starou brzdovku a ve předu desky s kotoučema taky ATE. Když mi dělali ty desky s brzdovkou tak mi mechanik vyprazdňoval ten posilovač,říkal že v něm bylo cca 2litry vody,podle mě se tam ale voda zase dostala,nebo tam je nějakej trošek a zamrzá to když dost mrzne,nebo je ten posilovač už total vyrezlej :roll:
slajch
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: PHA/ČK

#16 Příspěvek od slajch »

díky za info, netušil jsem že se tam může dostat voda - vypadá to ale přesně tak. Nechám to zkouknout a dám vědět.
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#17 Příspěvek od malas »

Tady máš podrobnosti a i fotku :wink:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=120476[url][/url]
malas
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 04.01.2010 01:00
Bydliště: Praha a střední čechy

#18 Příspěvek od malas »

Tak problém se zdechnutím za jízdy vyřešen,je to palivová pumpa pod řidičem..... :D hlásí se o výměnu,proto jsem ještě vesele dál jezdil,příště by mě už nechala stát na místě.
Řešeno zde:http://www.servisbmw.cz/[/url] Zítra si jdu pro auto,tak hodím i recenzi :wink:
Odpovědět