Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 540i vikendovka HOBBY CAR

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#141 Příspěvek od Perunwit »

Filosof: kupoval jsem to z tohodle šopu...

http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 33783.html

svíčky NGK jsou jasný, dávám je do všech svých aut a filtry BOSCH nebo MAN, tam taky není co řešit, žádný FEBI nebo něco podobnýho bych si filtr nekoupil. Cenovej rozdíl je minimální....
Spec
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#142 Příspěvek od Spec »

Mne podla precitania mnoho diskusii,najlepsie vychadzal olej Mobil 5w50 prave koli vysokym teplotam tohto motora preto som sa aj rozhodol ho tam dat a ostanem prave pri tomto oleji.
Castrol co som pocul tak je nic moc ale tak je to kazdeho osobna vec co da svojmu autu.
Chladenie je bohuzila riesene tak ako je a koli tej vysokej teplote tie plasty rychlejsie stracaju svoju pruznost a krehnu,mne uz tiez praskol jeden chladic a teraz riesim reklamaciu Nissens ktory zacal tiect po cca 13tis km.Myslim ze revizia chladenia caka kazdu M62 skor ci neskor.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#143 Příspěvek od Filozof »

Perunwit: Díky dobrá cena a asi ho určitě zkusím ted při výměně dát.

ZVERBO: tvoje 528i mi přijde že má skoro plnou palbu podle tlačítek jsem se díval má i EDC ? A jiné vymyšlenosti ... to musí bejt poznat potom jezdit s nebo bez edc.

540i je skrytá bestie - pokud ji uděláš sání , pořádné chlazení kvalitní výfuk jistě ji přiskočí 20-30KW se budeš divit. ono už jen přemapování se sáním dělá snad 15KW. (Ale musíš ji dávat 100octanovej benzín kvalitní)

Výfuk podle typu 3-20KW taky udělá svoje ... prostě postupně se dostaneš skoro na parametry slabší M5 ale budeš lehčí takže velká výhoda a potenciál...., ikdyž bude klidně o 50koní slabší než M5 budeš parametry na trati jistě podobně - je to otázka do pranice ...

Brzdy jsi říkal že budeš mít.

A asi bych šel rovnou do M podvozku co myslíš ?

Jen tak do placu ... kolik váží M5 a 540i cca ?

M5ka má kolem 1830-1880kg sama o sobě...

540i má někdo zváženo ? dle mě je tam 100-150kg rozdíl.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#144 Příspěvek od zverbo »

na vymenu je toho pomerne dost na zaciatok je to ale samozrejme potreba pokial chcem mat BMW ktore bude spolahlive a doveze ma kam kolvek budem chcet a to je zasada ktoru dodrzujem a preto viem ze kamkolvek idem BMW ma nasklame.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... ter_hoses/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... r_hoses-2/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... stem_pipe/

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/


vaha M5 1,826 kg

a inak co je natom pravda
1996–1998 540i - 4.4 L M62B44 V8, 213 kW (290 PS; 286 hp)
1998–2003 540i - 4.4 L M62TUB44 V8, 216 kW (294 PS; 290 hp)

co sa tyka vahy auta tam je to tazko podla etk ma 528i v zaklade az o 130kg menej ako 528i vo vybornej vybave a to iste bude mat aj 540i pretoze tie veci vazia rovnako.
Inak mam asi 95kg vysku 173cm, sportova postava deformovana rokmi boxovania takze tam je to tiez dvolezite ked porovnavas M5 a 540i po uprave, na M5 to asi mat nikdy nebude ale mohla by ju pekne potrapit.
videl som video ako 540i tlacila ninju600 v serpentinach a taktiez som videl video ako M5 na hungaroringu tlacila R1 a to je co povedat.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#145 Příspěvek od zverbo »

Nechcem to pisat znovu ale tuto 528i som kupil ako 23kus ktory som bol pozerat, vtedy som siel iba po vybave a myslel som si ze 528i mi bude stacit ale hovno nestaci a to bola chyba ked som ju kupoval, nelutujem ale 142kw v zaklade je velmi malo na e39 a ani po uprave to nestaci.

Ano ma slusnu vybavu a vdaka podvozku stym mozem robit divi a jak som pisal aj ked ma hovno vykon tak vdaka podvozku ktory ma podrzi v situaciach dokazem tlacit aj 540i a aj 330i proste je to fakt o skusenostacha a tym ako sa auto sprava.

Brzdy a podvozok berem ako prvu vec, potom je narade servis motoru, nasledne kozmetika a nakonec interier - moje pravidla.

Kupim 540i a pome hop do garaze na zvedak - vymena podvozku, brzd komplet asi aj nabojou, stabilizatorou, ramen, rozsirenie podvozku atd...

dolu vyfuk na prerabku a nasledne servis motoru, vymena tesnenia vyka, vymena tesnenia zvodou, nove naplne a filtre, sviecky, dorovnat vady, vymenit palivovu sustavu celu, termostat, vodny ventil vycistit, + vimena veci po diagnostike, cievky lambdy, snimace
atd... atd... atd...

sami to poznate tak co to budem vypisovat

preto sa pytam na vsetko lebo nechcem urobit chybu a potom to lutovat.

nasledne pri servise pripadne lakovanie kapoty a naraznikou od nedostatkou alebo pri vymene za M, lestenie a ozivovanie svetiel, pripadne vymena skiel za dvojite asfericke, shadow line, listy do farby atd...

Zaujima vas podvozok tak ten budem davat pravdepodobne zadok nivo s mechmi a ulozenim performance pre M, predok M varianta 2 /S705A/ ta ide az o 5cm dolu, zmena stability o 60percent, mam pruziny z M5 ale neviem ci ich tam naladujem.

Co sa tyka podvozku vsetko pojde S705A pretoze to mam a ine kupovat nebudem tolko penazi nemam bohuzial.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#146 Příspěvek od zverbo »

no a potom upravy vykonu ako sanie, uprava vahy PBom, zmena map v RJ, vyfuk, to je asi tak vsetko.

Pocitam s vykonom 25kw ked mi to motor dovoli ale zase nechcem ho trapit.
Aj ked ten motor je dost poddimenzovany takze male upravy znese.

no a nakonec interier a vybava dodatocna aby to nebola zakladaka ale aby to malo co ja potrebuje a to je vsetko :D

Potom ho nalestim, vypulirujem a pojdem na trip.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#147 Příspěvek od zverbo »

podla nemeckeho fora najcastejsi problem sanie
Přílohy
001AsBMWOct2007.jpg
001AsBMWOct2007.jpg (82.35 KiB) Zobrazeno 424 x
004AsBMWOct2007.jpg
004AsBMWOct2007.jpg (83.38 KiB) Zobrazeno 424 x
tb1.jpg
tb1.jpg (61.72 KiB) Zobrazeno 424 x
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00

#148 Příspěvek od 540david »

Jak vidím, úpravy chceš provádět docela značné. Doporučoval bych pošetřit peníze a koupit rovnou M5 nebo M3. Rozhodně to budou vhodnější auta, než ladit 540i(A).
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#149 Příspěvek od Filozof »

540david píše:Jak vidím, úpravy chceš provádět docela značné. Doporučoval bych pošetřit peníze a koupit rovnou M5 nebo M3. Rozhodně to budou vhodnější auta, než ladit 540i(A).


jenomže M5 má zase váhu ...ono pokud bude 540i o 150kg lehčí a 50koní slabší bude na tom podobně a s lepší spotřebou než M5 která prostě žere jak prokopnutá co si budeme povídat ...co jsem vyčetl z diskuzí majitelů ...za 15let tak M5 fakt žere hodně a odost víc než 540i.

a ta váha bude dělat docela dost si myslím....jinak u M5 bude zase plno oprav a všeho cenově jinde ...pěkná M5 aspon 300-400tis.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#150 Příspěvek od JaraX »

vy ste taky odborníci, a co mysíte že má jako ta M5 těžšího? jako že by měla třeba o 100kg těžší motor?
nebo třeba že Mkovej podvozek váží víc jak normální?

M5 je těžší jen proto že to nebyli socky jak většina 540tek, jen ty M5kovy elektricky pamětovy sicny sou těžky jak kurva, navigace taky má nějaky kila proti radiu, koženy tapecy sou malinko těžší jak plastovy, webasto přihodí taky pěkných par KG. prostě pokud z M5ky uděláš socku, bude taky lehká.
navíc nevím proč tady furt řešíte kila u 5ky? to jdi rovnou do trojky, resp M3.
5ka nikdy nebude sportovní, poslední jakž takž sportovní 5ka byla E34. E34 M5 se jakž takž držela M3 E36, ale E39ka je už těžká.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#151 Příspěvek od tanner540i »

Presne tak, moje 540i vazi v realu skoro 1800kg. M5 a 540i jsou na stejnem zakladu, nemuze tam byt vetsi rozdil.

Btw. moc nechapu, proc by se nekdo honil za +30 koni u auta typu 540i.

Kazdy kdo v zivote ridil "opravdove" sportovni auto musi uznat ze M5 E34, E39, E60 (a uz vubec ne 5r bezM) nikdy nebude plnohodnotny sport, ale hodne rychla limuzina. Takze resit vahu u tohoto auta mi prijde mimo stejne, jako resit narust vykonu o 20 koni nekde ve spektru otacek 5000+ pomoci jineho sani, svodu, chipu..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#152 Příspěvek od JaraX »

přesně tak
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#153 Příspěvek od zverbo »

Pisal som už viac krat ze e39 nikdy sportovec aktivny nebude!
M5 je Mike Tyson silne tazkotonazne auto
M3 je Cassius Clay silne lahke auto s ambiciami

tieto dve auta sa ale zrovnavat nedaju presne ako boxery ina trieda ina vaha a ina kategoria
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#154 Příspěvek od zverbo »

a to ze niekto dvihne vykon autu len preto ze vymeni zvody, da si upravit vyfuk a da prestavit mapu RJ je plne na mieste, nejde ani o vykon ale skor o krutak.

Pisal som vissie ze rozdiel v hmotnosti je akurat vo vybave pretoze podla etk je zakladka lahcia asi o 130kg oproti vyborne vybavenemu kusu, inak co by bolo na M5 take tazke ked karoseria je ta ista motor bude mat o par kg viac a mozno ked zratate brzdy, kardan a diferak tak to nebude viac ako par desiatok kilou.

M5 je ina trieda ako 540i.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#155 Příspěvek od zverbo »

540david píše:Jak vidím, úpravy chceš provádět docela značné. Doporučoval bych pošetřit peníze a koupit rovnou M5 nebo M3. Rozhodně to budou vhodnější auta, než ladit 540i(A).


Trosku upravit brzdy aby to brzdilo, pomoct motoru aby tolko nekaslal a bol kultivovany nie su upravy znacne ale zakladne za par tisic kč.
Na M5 nemam a asi by som ju ani nechcel koly servisu a aM3 som mal dokonca dve sice len e36 ale M3, a nie dakujem 3er aj ked M3, mam snimi velmi pekne zazitky ale napicu skusenosti obydve crash, pretoze som bol ko.ot
Uvazoval som aj o e65 745i ale nato este nemam vek.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#156 Příspěvek od JaraX »

na netu jsem našel tydle váhy

s62 158kg
m62 221kg


té váze S62ky moc něvěřím, každopádně jsem ale všude četl že je S62 lehčí jak M62, taky asi proto že S62 má tuším kovanou kliku, kovany pisty a kovany ojnice, a to uděla pěkny kila dolů.

kardan muže byt těžší max o 2-3kg, on kardan samotnej váží uplny hovno a uzdvihneš ho jedním prstem.
na diferáku bude asi nějaka váha navíc.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#157 Příspěvek od Filozof »

http://www.kramsky.cz/Tuning/K7.php

tady se krámský dostal na 405koní s 540i netuším ale co to mohlo stát ...případně jaké všechny díly musel vyměnit.

Je tam sáhnuto na více komponent. ale výkon je defakto jako u M5.
Jen takovej malej návod co asi tak když chceš rozdejchat 540i musí člověk udělat....

zrychlení tam nevidím což je škoda ...

když upraví co zamýšlí ZVERBO může klidne 40-50koní mít a hlavně lepší krouťák. A bude to pak pěkná raketa a může se jít změřit s M5 o kolik mu M5 ujede ...na okruhu ... jsem sám zvědavej.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#158 Příspěvek od zverbo »

Sice zatial neni co upravovat ale ked uz budem menit tesnenia pod vykami tak pretesnim sanie a predtym ho dam nalestit a upravit prierubu koly double saniu.

Zvody bud na zakazku v agru alebo ich dam nalestit u kopeckeho aj zo sanim.
Prierubu sania dam upravit v agru na double sanie + vzduchovody s narazom vzduchu a filtre s ciklonom.
PB k vahe budem robit sam
Vyfuk.
Mapy mi urobia u Kopeckeho ako poslednu vec upravy a hned potom brzda vykonu.

To je vsetko co by som asi tak urobil a podla tabuliek vykonu ked neratam vyfuk tak 40hp ale bude to menej, prax je uplne ina ako teoria.

Akurat ked to vsetko vycistim potom na pohlad tak to vsetko dam eloxovat a pochromovat hned aj zo stabilizotormi, zo strunami, rozpery, atd...
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#159 Příspěvek od zverbo »

inak kedysi davno som upravoval 325ci z 141kw na 163kw + mapy
a teraz robim upravu na manzelkinej 320i z 110kw mame zatial 119kw + mapy + vyfuk
mam uz zasebou aj 316ci a po uprave mala 96kw


540i vaha a rozmery vsade pisu ze vaha zacina od 1680kg az po 1810kg a to je prave ten rozdiel vo vybave aj podla etk presne 130kg

http://www.ultimatespecs.com/car-specs/ ... -540i.html

http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=219032
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#160 Příspěvek od zverbo »

Jaj ozaj mam kopu ND z M5 skor len na krasu ako ucel: listy vonkajsie M5, naslapy prahou, koberceky, kryt motoru - je podla vas to použit do 540i kokotske, predsa je to len 540i a nie M5. Spetaky a budiky pouzijem to mi nikto nevyhovori.

Inak mam predne M sedacky z e38 komplet v elektrike okrem masaze cierne kozene mozno by som interier neprerabal a nechal ho cierny ale to je uplne posledna vec co budem robit ale je to na plane potom no.
Odpovědět