Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 528i - Vysoké Otáčky při studeném startu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
DjPILLI
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od DjPILLI »

Ahoj všem, potřebuju radu ohledně studených startů.
mám 528 (M52B28 - bez TU)
Když sou teď ty teploty kolem minus 3 a více... nastartuju, "na první otočení" chytne... ale... otáčky vyletí na 2500 ot/m chvilku drží... pak spadnou na 1000...a pomalu dopadají asi na 800 kde se motor lehce otřese a pak je to v cajku.
Dříve se taky stalo, když nebyla ještě taková zima, že to startovalo "jen" na 2000 ot/m ale když to začalo padat dolu, tak to buď spadlo až na 0 - chcíplo, nebo to zahoupalo v doprovodu značnýho vrnění mezi cca 200-1000 ot/m a pak se to ustálilo.
Neví někdo co to může být?...nějáké čidlo? (čislo kliky je OK, váha vzduchu je OK)
(zítra bych sem mohl hodit video, aby jste to viděli přesně)
Díky za pomoc :)
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Vesa88 »

Hele mel jsem stejnej problem, nejdrive otacky vysoko, to bylo jen chvilku a pak zacali zase padat hodne dolu...co kdyz pustis klimu nebo tak jak jsou na tom otacky? U me to bylo utrzenym dratem na konektoru volnobezneho ventilu...
DjPILLI
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od DjPILLI »

No, když zapnu klimu tak otáčky stoupnou z 800 na 1000 a když jí vypnu tak zase spadnou dolu, někdy se stane že přitom houpnou trošku víc dolu, a hned je to zase dobrý.
Když točím s volantem je to všechno OK, při to čení maličko klesnou, jinak oK.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Jestli pri klime houpnou, videl bych to na neco s tim volnobezakem...Me to pri zaple klime a studenem motoru v lete bylo schopne chcipnout za jizdy pri vyrazeni rychlosti...
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od LukesE39 »

Někde jsem slyšel, že tohle prý dělal i olejový separátor, ale možná je to úplná blbost, nevím..
DjPILLI
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DjPILLI »

Olejový separátor by to mohl dělat, ale jen když je blbě nanadanej, a to je potom doprovážený pískáním asi jako kdyby tam bylo nějáký moc velký turbo :D
Díky bohu že my takovou věc jako turbo něpotřebujeme :-)
Zkusím se podívat na volnoběžák, vyčistit, zkontroluju dráty a uvidím co dál :) Díky :)
renner
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 13.12.2009 01:00

#7 Příspěvek od renner »

mam uplne rovnaky problem som zvedavy ako to sa bude tu riešiť
DjPILLI
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08.10.2011 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DjPILLI »

Pánové, možná budu vypadat jako debil :D
ale hloupá otázka... :D... kde ten zkurvenej Volnověžnej ventil najdu?
podle ETK ho naít nelze - prej v mém autě není, což je blbost... takže poradí někdo?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#9 Příspěvek od kupca »

Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Vesa88 »

Musis sundat airbox, obe klapky a je pod tou velkou privodni dirou v sani zespodu... pristup je k nemu silenej :) Ja mel dole stejne cele sani, takze to celkem slo :)
renner
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 13.12.2009 01:00

#11 Příspěvek od renner »

ja som to už vyriešil po vymene oleja a hlavne filtra mi otačky držia ako maju a filter bol k.o.
Odpovědět