Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Aktiní řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
patas24
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 15.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od patas24 »

Prosím o radu kdyz se rozjedu cca nad 50km/h rozsiti se mi kontrolka akt.řízení pak to siti do doby nez vypnu motor pak zase nic nez se rozjedu diagnostika ukazala 613f cidlo uhlu rizeni,6145 vztah souctu uhlu,614a polohovy uhel motoru,jinak na aute jelo se nez se udelala geometrie a vymena cepu rizeni,lehl jsem pod auto je tam praskly konektor nevim ceho je to vedle toho snimace uhlu rizeni tezko popsat co to je ten konektor ma ctyry draty
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Honza325 »

Napiš o jaký se jedná auto a on Ti nĕkdo poradí... nebo hoď fotku toho konektoru.
Mĕ na e61 530d taky svítí kontrolka s chybou akt.říz.,sle u mĕ je to ř.j. Nemůžu se furt dokopat k tomu jí vyndat a dát na repas,protože nemůžu na týden odstavit auto. A za použitou si všichni řikaj nesmyl... ;-)
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Honza325 »

Napiš o jaký se jedná auto a on Ti nĕkdo poradí...
Mĕ na e61 530d taky svítí kontrolka s chybou akt.říz.,sle u mĕ je to ř.j. Nemůžu se furt dokopat k tomu jí vyndat a dát na repas,protože nemůžu na týden odstavit auto. A za použitou si všichni řikaj nesmyl... ;-)
patas24
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 15.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od patas24 »

530d e60 2003 jde o konektor do toho pomocneho motorku 4 piny no jednotka komunikuje takze asi tou to nebude
patas24
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 15.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od patas24 »

Tak problem vyresen spatna gometrie az na podruhe se mu povedla
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#6 Příspěvek od E30STORM »

Rád bych tento problém trošku rozpytval a zeptal se tady někoho, kdo se v tom vyzná a možná i měl stejný problém jako já .
Od koupě auta mi svítí aktivní řízení, do poslední chvíle bych to nějak neřešil ale :
Jednoho krásného dne jsem přišel do auta, nastartoval otočil volantem směrem do ulice a při jízdě rovně, jsem z ničeho nic měl volant lehce doleva :-D- tak jsem si říkal že jsem asi debil ale že to snad není možný :-D.
Šel jsem na GO - lehce rozhašený , kluci spravili , volant mi dali do správné polohy , bylo to OK.
Po pátrání jsem zjistil , že volantová tyč jde do elektromtoru a z el.motru do řízení-pak mi asi něoc docvaklo..
No , týden jsem jezdil a hle, volant se posunul o tu část a o opačný směr o tolik, kolik jsme mu posunuli na GO ..
Říkal jsem si , tady asi něco nebude v pořádku ale jezdil jsem dál.
No a včera po nastartování mám volant opět na opačnou stranu ale o podstatně více než-li předtím.
Sehnal jsem si borce, co to prej umí opravit .Myslí si , že nemám špatné čidlo dole na řízení,ale tu drážku kterou čidlo snímá.
Tak jsem se chtěl jen zeptat, zda tady s tím má někdo z Vás nějakou zkušenost.

Zde jsou hlášky , které mi to píše :
ACTIVE STEERING FAULT
Steering behaviour altered.
Steering wheel may be at an angle.
Possible to continue the journey.
Steer with care!
Tohle je hláška kterou mi to běžně psalo , ale cca 4 měsíce jsem s tím jezdil.

A po této hlášce, se volant sám přenastavil , takže více co Vás čeká :-D, ps- než jsem stačil zastavit a vypnout motor tak se to stalo..
ACTIVE STEERING INACTIVE
Please stop if possible and reset angine to initialise the active
steering.


Určitě nejsem sám komu to svítí , takže dávejte postřehy ,auto budu dávat borci asi tento týden, tak se pak vyjádřím co to bylo a
kolik stála oprava.

PS - zlatá E39 ...
Jinak se jedná o rok 2004 - 530i.
patas24
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 15.12.2012 01:00

#7 Příspěvek od patas24 »

Diagnostika ti primo ukazuje to cidlo jak jede. pise to stupne otoceni jak mas nastartovane...proste kdyz to kalibrujes tak musis videt jestli jde nebo ne
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#8 Příspěvek od E30STORM »

je to u toho borce , takže uvidíme.
TZN - že to jde nakalibrovat , ta poloha toho volantu ?
Že to jen napíchne nakalibruje a je to ?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od matiz »

jo a udelal bych ti to taky... I s novym sofrwerem...
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#10 Příspěvek od jiririder »

E30STORM píše:je to u toho borce , takže uvidíme.
TZN - že to jde nakalibrovat , ta poloha toho volantu ?
Že to jen napíchne nakalibruje a je to ?
tak jak to dopadlo?
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#11 Příspěvek od E30STORM »

Sorry , dopadlo to tak, že bylo vyzkoušeno jiné řízení - také starší a tam to fungovalo dobře .
Bylo mi řečeno , že mé řízení je sice možná v pořádku , čidlo v pořádku atd, ale prej ta dráha kterou snímá to čidlo , je v prdeli .
Prostě ten elektromotor přes to čidlo prej špatně vyhodnocuje , tak jsem mu řekl ať mi tam nasadí zpátky to staré a sehnal jsem si druhé za 7tis jen ještě nebyla možnost ho vyměnit .
Ale ceny lidi opravdu přehání , nicméně je běžně k sehnání ( KOMPLET ) , od 6 do 12tis tady na Ostravě .
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#12 Příspěvek od jiririder »

E30STORM píše:Sorry , dopadlo to tak, že bylo vyzkoušeno jiné řízení - také starší a tam to fungovalo dobře .
Bylo mi řečeno , že mé řízení je sice možná v pořádku , čidlo v pořádku atd, ale prej ta dráha kterou snímá to čidlo , je v prdeli .
Prostě ten elektromotor přes to čidlo prej špatně vyhodnocuje , tak jsem mu řekl ať mi tam nasadí zpátky to staré a sehnal jsem si druhé za 7tis jen ještě nebyla možnost ho vyměnit .
Ale ceny lidi opravdu přehání , nicméně je běžně k sehnání ( KOMPLET ) , od 6 do 12tis tady na Ostravě .

a nevis jestli lze vymenit za obycejny rizeni?
Uživatelský avatar
cmelak
Registrovaný
Příspěvky: 1539
Registrován: úte 29.07.2008 00:00
Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Klubové ID: 2687

#13 Příspěvek od cmelak »

Taky mám ode dneška problém se servotronicem na e39, občas po prvním nastartování šel volant ztuha, stačilo vypnout a znovu nastartovat a bylo po problému.

Začalo to ale dělat čím dál častěji, no a nakonec ať dělám co dělám dneska už musím na zatáčení použít obě ruce :lol: Slyšel jsem i o tom jak to někdo dočasně spravuje tím, že několik metrů couvá a dává plnej rejd doprava i doleva.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#14 Příspěvek od E30STORM »

Skutečně nevím , myslím si že E60 snad ani neměla jiné řízení nebo se pletu ?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Honza325 »

Nene, i v e60 to byl docela drahej příplatek.. pár lidí už mi řeklo,že v e60 byly celkem 3varianty a to normální hydraulický posilovač,pak servotronik a aktivní řízení..
Jen by mě zajímali rozdíly mezi servotronikem a aktivnim...?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Honza325 »

Nene, i v e60 to byl docela drahej příplatek.. pár lidí už mi řeklo,že v e60 byly celkem 3varianty a to normální hydraulický posilovač,pak servotronik a aktivní řízení..
Jen by mě zajímali rozdíly mezi servotronikem a aktivnim...?
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#17 Příspěvek od jiririder »

to me zas jestli lze to aktivni nahradit tim servotronikem?
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#18 Příspěvek od E30STORM »

Rozdíl asi v tom , že tam není u servotroniku ten extra velký elektromotor :-)
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#19 Příspěvek od jiririder »

jen me tak napadlo ze az to odejde jestli by nebylo lepsi tam hodit to obyc :)
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#20 Příspěvek od cajoch »

Honza325 píše:Nene, i v e60 to byl docela drahej příplatek.. pár lidí už mi řeklo,že v e60 byly celkem 3varianty a to normální hydraulický posilovač,pak servotronik a aktivní řízení..
Jen by mě zajímali rozdíly mezi servotronikem a aktivnim...?
aktivní řízení má proměnnej zámek řízení, neboli mění úhel natočení kol (při stejné poloze volantu) dle rychlosti......de facto máš při vysoký rychlosti pomalůý řízení, takže ti kára neplave, v nižší rychlosti je naopak převod strmější, aby si se líp vešel do vracečky....
imho pro toho kdo jen trochu umí řídit je to úplně nahovno...
Odpovědět