Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW E61 530d - viskospojka, klima, divný zvuk

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od jiririder »

zdravim vsechny, prosim o radu. BMW E60 530d rok 2005 160kw, stav km je 180tis

-chtel bych se informovat ohledne spravne funkcnosti viskospojky na ventilatoru chlazeni. Zda se mi ze vubec nespina, dnes jsem jel cca 30km a vystoupeni sem citil takovy zapach spaleniny, hned me napadlo jestli auto neni prehraty a tak pomoci palubniho pc jsem najel na polozku teplota motoru, kde bylo 97°C. Po dalsi jizde kdy jsem auto docela hnal sem teplotu stale sledoval a pohybovala se cca od 80°C - 97°C, vic ne. Ale nespozoroval sem, ze by ventilator sepl. Auto sem pak nechal asi po 6 hodinach jsem kontroloval rukou tu vrtuli ventilatoru pri nastarovanem i vyplem motoru, otocim s ni uplne lehce a bez odporu. Ani po zapnuti klimatizase se nerozbehla(za studeneho motoru).


-mate nekdo zkusenosti? mel jsem vzdy VW a tohle je trochu jine :) vsem diky
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

v tohle počasí se ti visca nezapne,leda by jsi jezdil po okruhu,97° je normální provozní teplota olej mívá i lehce přes 100°,nestříká ti něco na výfukové svody?
Klima má svojí elektrickou vrtuli.
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od jiririder »

a zjistim teda nejak jestli ta spojka slape jak ma? myslim ze ne, koukal sem na ne.... jeste k tomu zapachu, jak bylo asi -2°C tak bylo videt jak jde trochu koure od kapoty, tak sem ji zvedl a nepatrnej kour sel z mista kde je olejovej filtr, ale nebylo videt presne odkud, pak po tom druhym projeti to prestalo....
kubassszx
Registrovaný
Příspěvky: 286
Registrován: stř 01.06.2011 00:00

#4 Příspěvek od kubassszx »

jiririder píše:a zjistim teda nejak jestli ta spojka slape jak ma? myslim ze ne, koukal sem na ne.... jeste k tomu zapachu, jak bylo asi -2°C tak bylo videt jak jde trochu koure od kapoty, tak sem ji zvedl a nepatrnej kour sel z mista kde je olejovej filtr, ale nebylo videt presne odkud, pak po tom druhym projeti to prestalo....
nemáš spíš prasklé svody ?
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#5 Příspěvek od jiririder »

no to se mi nezda, zadny kour z te strany nejde a ani to tam neni okourene, jak by melo byti dle videí co jsem videl... to myslis ze by zpusobovalo ten zvuk pri tom vytaceni motoru?
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od jiririder »

ma nekdo jeste nejakou zkusenost???
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#7 Příspěvek od jiririder »

jeste mam dotaz jak se pozna ze je spatna ta hlavni remenice na klice? obcas se mi stalo ze mi vyskocila chyba aktivniho rizeni, ale po vypnuti a zapnuti motoru to vzdy zmizelo tak nevim....diky
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#8 Příspěvek od Sweden »

tu hlavní řemenici požnáš nejspíš až ti odejde komplet do kytek,tzn.že se prostě utrhne a začne se protáčet.Maximálně si jí můžeš preventivně sundat a kouknout na ní,ale práce nic moc,takže zvaž jestli není lepší jí rovnou vyměnit a předejít tím případným komplikacím někde na cestě apod.,beztak tě to časem určitě čeká :!: Ten občasný kouř z pod kapoty a smrad po spálené gumě a občasné problémy s řízením by tomu docela napovídaly. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#9 Příspěvek od Sweden »

jinak kouř z pod kapoty může způsobit myslím pouze děravé svody,načatá řemenice nebo nějaký únik provozních kapalin,ale to by jsis asi všimnul :!:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#10 Příspěvek od jiririder »

ok, diky za informace, budu to jeste sledovat chvili...
jiririder
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: sob 01.12.2012 01:00

#11 Příspěvek od jiririder »

jeste me treba napadlo jestli by to nedelal filtr DPF, je to mozny? zadnou chybu mi nehlasi a ani nic s tim spojeneho. najeto mam 180tkm a 180tkm nebo tak nejak mi ukazuje zivotnost iDRIVE. jeste sem ani nespozoroval nejaky prubeh te regenerace, tak nevim
Odpovědět