Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Snow test

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#1 Příspěvek od filini28 »

Ahoj.
U nás v krkonoších něco nachumelilo,jel jsem vzít plnou Vervy,aby přece jen byl zadek trochu těžší,nebo si říkám lepší víc plná než prázdná.....
Našel jsem si poté kopec a že si to prozkouším,jelikož mám Bawce druhou zimu,no z první jsem stihl 2 měsíce.A taky že jsem na zadek nechal obout nové pneu,už loni.Vzal jsem co měl v pneuservisu,takže Pirelli Sottozero.Kdybych je kupoval dnes,byly by to Mich. Alpin4 a nebo God.Ultragrip8.
No a tak se rozjíždím krokem ke kopci se standartně zapnutým DSC.
Asi 20km rychlostí ho v poho vyjedu,jednou na mě mrkne DSC.
Jedu tedy na vedlejší,který oproti předchozímu kde je kamení vespod,je nezpevněný-hlína.
Jedu nahoru dvacítkou,bliká,bliká,ajjaaaj to je bláto.....No jedu v blátě a jak asisten přibržďuje prokluz,zpomaluji až stojím.
Říkám si že kdyby se kola točila,měl bych šanci...
Zcouvám,vypínám DSC a jedu zas dvacítkou...A už to prokluzuje,s citem pracuju s plynem a s prokluzovaním v klidu vyjíždím až na kopec.Celkem v pohodě.
A tak si říkám jestli jsem poprvé jel s DSC špatně a nebo bylo zde lepší hned zvolit vypnutí.
DSC je samozřejmě super pokud jezdím normální trasy,neujede zadek,do kopce jsem ted na rozpacích.Zas když pojedu do kopce kluzkého třeba 60km/h,neustřelí mi zadek,hlídá to stabilitu celého vozu?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#2 Příspěvek od rooc »

já bych čeče řek.., že jsi jel špatně..mě dsc vždy pomohlo se rozjet i v kopci...vypnutí je dobré max na parkování neboli.., já parkuju...=většinou couvám do kopce
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#3 Příspěvek od filini28 »

Spíš asi terén,dost bláta....
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

#4 Příspěvek od mr_nitroz »

1. vyjel jsi kam jsi potreboval
2. co mam zkusenost zadni nahon potrebuje trochu prokluzu k tomu abys vyjel kam potrebujes, takze but zapnout DTC nebo vypnout DSC-ESP a opatrne s plynem...
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od LukesE39 »

Já mám teda starou popelnici, čili jen ASC, navíc ještě v matu. Ale když jsem se zahrabal, sic v bahně, ne sněhu, tak s ASC se auto ani nehnulo. S vypnutým ASC v pohodě - hraní si s plynem..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od RuDoSh »

Podle mě by se kola neměla protáčet, proto i se zapnutým ASC/DSC nemít nohu na podlaze, ale pedál jen lechtat, jinak to ten motor přidusí a nejede to.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#7 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Mě se zase povedlo loni nevyjet jeden namrzlej kopec.Takže když jsem se podruhé zastavil uprostřed kopce,protože asc udusilo motor,tak jsem to asc vypnul a prostě jsem se na ten kopec vyhrabal.To se mě stalo poprvé v životě že jsem musel někde s BMW šaškovat,ale je fakt že to bylo namrzlý pěkně.
Whizour
Registrovaný
Příspěvky: 277
Registrován: čtv 03.06.2010 00:00
Bydliště: Třebíč

#8 Příspěvek od Whizour »

RuDoSh píše:Podle mě by se kola neměla protáčet, proto i se zapnutým ASC/DSC nemít nohu na podlaze, ale pedál jen lechtat, jinak to ten motor přidusí a nejede to.
Já mám zase zkušenost že dám plnej a elektronika si s tím poradí. Rozsvítí se protiprokluz na stálo a jede a jede a jede a jede fůrt a pořád, sice pomalu ale pořád do kopce. Jo a nejsem debil kterej s vypnutým protiprokluzem se rozjíždí do kopce na sněhu s plným plynem, abych se vyvaroval reakcí .-) jinak vypínám si ho když třeba musíš vyjet z parkoviště a máš nasněžíno pod kolama, tak aby jsi to projel tak vypnout.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6220
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#9 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nevim o jaky model jde, ale u DSC jsou 2-3 mody i u e39: on, off a polovicni (drzet tlacitko tusim 5s, zpatky z tohoto modu jen vypnutim a nastartovanim motoru), kdy nedusi motor a reguluje kola/brzdi...
“Ability is what you're capable of doing.”
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#10 Příspěvek od filini28 »

e39 530dA 2001 to je.

No to koukám,to člověk bez manuálu netuší
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

Hanz píše:nevim o jaky model jde, ale u DSC jsou 2-3 mody i u e39: on, off a polovicni (drzet tlacitko tusim 5s, zpatky z tohoto modu jen vypnutim a nastartovanim motoru), kdy nedusi motor a reguluje kola/brzdi...
Dle mého a dle toho, co sjem četl by to právě mělo být trochu naopak: On,"Off" (kontrolka nesvítí nicméně, jednotka nestahuje výkon motoru nicméně i přes to auto částečně stabilizuje přeibržďováním jak už jsi napsal), a pak terve opravdové vypnutí stabilizace podržením tlačítka stabilizace. Nejsem si teď jistý jestli kontrolka satbilizace během tohoto kroku zabliká nebo tak něco, nicméně dsc se aktivuje zpátky zase jenom po vypnutí a následném zapnutí motoru, jak už jsi napsal
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#12 Příspěvek od filini28 »

No já nevim.
Standartne to nesviti a sviti to az pri zasahu.
Pokud to tlacitkem vypnu,nefunguje to vubec,na displeji sviti stale a aktivuje se zpet az po opetovnem nastartovani.
Takhle je to klasicky prece
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Huska »

filini28 píše:No já nevim.
Standartne to nesviti a sviti to az pri zasahu.
Pokud to tlacitkem vypnu,nefunguje to vubec,na displeji sviti stale a aktivuje se zpet az po opetovnem nastartovani.
Takhle je to klasicky prece
Bohužel nemáš úplnou pravdu a je to jak psal Hanz.

Je vícero druhů ale většinou:
1) nesvítí kontrolka = je aktivováno
2) stiskem tlačítka svítí kontrolka = je deaktivováno ASC do rychlosti 40km, ale trakce/přibrždování funguje
3) přidržení tlačítka ( několik sekund)= úplné vypnutí včetně přibržování kol
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#14 Příspěvek od filini28 »

Aha,takže až úplným přidržením je vypnuto....
A k čemu je tedy bod 2?Na sněhu hrabe jako pra.e i po rovině,proto mi to přišlo vypnuté a i do hodin mě to hned hodilo na sněhu...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Huska »

filini28 píše:Aha,takže až úplným přidržením je vypnuto....
A k čemu je tedy bod 2?Na sněhu hrabe jako pra.e i po rovině,proto mi to přišlo vypnuté a i do hodin mě to hned hodilo na sněhu...
nevím co máš přesně za typ, ale bod 2) je snaha aby zabírala obě kola "pokus o samosvor", funguje to tak, že protáčející kolo je přibržděno aby se přenesla síla i na to druhé. Vypne se pouze omezení výkonu.

Historicky bylo ASC , e39 měla už ASC+T, DSC I, DSC II, DSC III. Další varianty až v novějších modelech
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#16 Příspěvek od Andre2 »

Mám E39 99rok jen s ASC. Dnes cestou domů jsem to zkoušel:
1. ASC zapnuto (kontrolka nesvítí) - na mě až přehnaný zásah elektroniky při rozjezdech, pokud někde zapadnu, je téměř nemožné se se takto vyhrabat.
2. Vypnuto (kontrolka svítí) -bez jakéhokoliv zásahu elektroniky, můžu hrabat třeba i 200km/h :)
3. Podržím tlačítko ASC 10sec. (kontrolka nesvítí) Nevím jestli je to jen placebo efekt, ale měl pocit, že elektronika nezasahuje do těch rozjezdů tak striktně. A tento mód nelze nijak za jízdy už přepínat.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#17 Příspěvek od LukesE39 »

To si myslím že ne. ASC u předfacu má podle mě jen vypnuto nebo zapnuto..
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#18 Příspěvek od Andre2 »

Mod 3 ještě potestuju, ale každopádně to nelze pak do zdechnutí motoru přepínat.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od RuDoSh »

Huska píše:Je vícero druhů ale většinou:
1) nesvítí kontrolka = je aktivováno
2) stiskem tlačítka svítí kontrolka = je deaktivováno ASC do rychlosti 40km, ale trakce/přibrždování funguje
3) přidržení tlačítka ( několik sekund)= úplné vypnutí včetně přibržování kol[/color]
Jen upřesním:
1) OK
2) Deaktivuje ASC, ale DSC je aktivní: kontrola stability, to znamená "protismysková kotrola" je aktivní (přibržďuje kola aby se auto nedostalo do smyku, ale kola při jízdě rovně normálně prokluzují.
3) OK

Andre2: máš jen ASC, takže je buď zapnuto nebo vypnuto. Delší stisknutí nemá na nic vliv :-)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#20 Příspěvek od rooc »

já dneska zůstal stát...a mohl jsem si vypnout nebo zapnout.., co jsem chtěl :D
Odpovědět