Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zas a opět NIVO E39 Tour.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#1 Příspěvek od LukesE39 »

Vím, že se tady NIVO na E39ce řešilo víc než dost, tlačítko hledat jsem použil, ale u nikoho jsem nenašel, že by se mu dělo to co mě...

Takže popořadě: V létě se mi stávalo, že auto jednu chvíli mělo zadek o trošinku níž než jindy. Obě strany ve stejné výšce. Nebyly to nijak závratné rozdíly ve výšce, tak jsem to nijak neřešil. Po přezutí na zimní se dělo to samé, až jednou byla jedna strana o trochu níž než druhá. Po nastartování se srovnalo a v pohodě. Tento jev se stával nahodile. Jednou vydrželo auto v normální výšce celý den, pak zas jen jedna strana níž, potřetí zas nafoukaný až zbytečně moc. No a na závěr se na BC rozsvítila hláška NIVO inactiv (Sulflevel susp. inactiv). Jevy psané výše se stále opakují a pozoruji, že dost často se při nastartovaném autě dofukují měchy. Ale co je mi nejdivnější, že za jízdy auto drží v řekněme normální výšce. Rozdíly ve výškách stran odhaduji cca max. 3 cm.

Takže, na diagnostiku určitě pojedu, jen tady, v Pardubicích nikdo není a vyrazit za někým - teď prostě není čas. Tak bych rád věděl, zda se to, co se děje mě dělo i někomu z Vás a jak jste to ev. řešili - resp. v čem byl problém. Díky za odpovědi :wink:
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#2 Příspěvek od thundercat »

koukám, že jsi v otázce NIVA docela zběhlej :eh:

nevíš, dofukuje se každý měch zvlášť na výšku?
( každý měch může mít jinak natlačeno ) ???
nebo je to propojené a kompresor dofukuje oba měchy na stále stejný tlak?

ptám se proto, že přemýšlím o výměně standart velké rezervy za dojezdovou galusku
nevím ale, jestli bude mít stejný průměr na pneumatice a pak by se mohlo stát, že při defektu může mít strana s galuskou třeba o 1cm míň
maxmin
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: sob 27.01.2007 01:00

#3 Příspěvek od maxmin »

Každý měch se tlakuje zvlášť
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#4 Příspěvek od thundercat »

to maxmin:

díky za osvětu
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#5 Příspěvek od kupca »

Zdravím všechny, jen chci popsat můj problém s NIVO, třeba to někomu pomůže.
Měnil jsem čidla asi před třemi lety. i s konektory. Před dvěma pak měchy za zánovní. Předloni v létě jsem naložil cca 400 kg betonu a auto se krásně zvedlo, prostě vše chodilo, jak má.
Letos v létě se mi rozsvítila chyba NIVO na BC. Prošel jsem snímače, kabeláž, prostě všechno. Auto stálo jak má, když jsem ho naložil, tak se po chvilce zvednul a vypadalo to v pořádku, tak jsem to moc neřešil. Ale poslední měsíc, nebo dva se mě auto zvedalo pomaleji a taky kompresor spouštěl častěji a běžel déle, než obvykle. Přikládal jsem to tomu, že tam mám LPG, tak kompresor není tam kde byl. Odhadoval jsem to na netěsnost v systému (trubička). No vyústilo to tak, že se mi auto postupně spíš "snižovalo" a nebyl schopný se zvednout. Připojil jsem si dráty přímo na ovládání ventilů a kompresoru s tím, že to tak zvednu, ale ani to se mě moc nepovedlo, jen trochu. Nakonec jsem jel večer 100 km z návštěvy a zadek skoro na zemi. Vytáhl jsem tedy kompresor domů, s tím, že asi ventily nepouští vzduch, předpokládal jsem nějakou nečistotu.
Po rozebrání mi napadlo zkusit pustit kompresor samotný, ale doma mám jen zdroj 15A, který ho neutáhne. šel jsem s tím do auta, kompresorek foukal (byl bez ventilů). Napadlo mi napojit ho přímo na trubičku od měchu. A auto se zvedlo tak 1-2 cm od spodního dorazu, víc ani nic.
Bylo mi jasné, že je to kompresorek, na netu jsem si našel jiný (polský) za cca 5000 Kč. Ale napadlo mi ten můj rozebrat, co taky s ním.
Kompresorek byl v pořádku, ale nad ním je připevněný filtr + odlučovač vzdušné vlhkosti (alespoň předpokládám, že je to k tomu určené). Ten obsahuje kuličky (silicagel?) v plastové trubičce. Složené je to: výstup, plastová trubka, filcový kotouček, silicagel, filcový kotouček, kovový kotouček s dírkami, pružina a to je připevněné na kompresorek (přes další kovový kotouček s dírkami.
No a problém je ten kovový kotouček, který díky vlhkosti zrezne (či zkoroduje) , rez se dostane do filcu a ten pak nepropouští vzduch. Celé jsem to tedy očistil, vyměnil filcový kotouček, složil celé i s ventilama dohromady a šel zkusit dát na auto. Auto kompresorek nafoukal do správné polohy během půl minuty. prostě tak jak dřív.
To že svítí chyba pořád zatím neřeším, diagnostika to může smazat, ale stejně tak předpokládám, že po několika startech hláška zmizí, neb se mi tak stalo i po výměně čidel, kde jsem neměl čas na smazání chyby a když už jsem chtěl konečně zajet za někým s "lepší" diagnostikou než mám, tak chyba najednou nebyla. :-)

Nafocené to nemám, dělal jsem to večer po 22 hodině, v okamžiku naštvání, vzali mi záda a měl jsem střevní potíže. :-)

Omlouvám se za rozvláčné psaní, třeba to někomu pomůže.
P.S.
Čidla jsem původně ani měnit nemusil, byli urezlé kontakty v konektoru, stačili by vyměnit tyto.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#6 Příspěvek od LukesE39 »

Kupca - díky za postřeh! :) Nicméně já se dokopal k tomu, abych vůbec zvedl auto a sundal kolo a byla prostě jen ulomená ta tyčka k čidlu. Spravil jsem jí a vše ok - asi po pěti kilometrech mi i sama zhasla hláška Nivo inactiv :wink:
Odpovědět