Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 540i topeni, cidlo, dusno, horko

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
sonix
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od sonix »

Ahoj, mam takovy problem, ktery se objevil behem jizdy. Z niceho nic za jizdy spadla teplota nad bc na -40°C, zacly se potit okna a v aute bylo vedro a nedejchatelno. Co toto chovani muze zpusobovat? Ps po chcipnuti a cekani (nez jsem dopil kafe na shellce) bylo klima ve voze tak jak melo byt a teplota nad bc klesala a dostala se az na +7°C coz by i odpovidalo skutecnosti. Toto se stalo asi 3x. Nejake rady, co by to mohlo byt?
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Nevravím že to bude na 100% toto, ale veľmi podobne (v lete) sa mi správala moja klíma, keď bolo vadné vonkajšie čidlo teploty. Tiež mi to tam v najväčšom vedre hodilo -40% a klíma začala topiť - ale akože fest. Mal som ohromnú radosť v tom aute, opakovalo sa to na tej trase ešte 3x :roll: :lol:
d(- -)b
sonix
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od sonix »

máš na mysli to venkovní teplotní čidlo, co je před spolujezdcovým kolem? To by totiž i odpovídalo, protože na přístrojovce mám -40°C ačkoli venku je cca +6°C.

Stalo se to při klidné jízdě na dálnici, že spadla teplota na -40 a topení foukalo teplejší vzduch než byl navolen. Tuto e39 mám chvilku a teď mi došlo, že kamarád zkoušel zapnout po cestě klimu, jestli bude chladit a až poté (cca 15min po vypnutí klimy) spadla ta teplota.

Dá se nějak zjistit, jestli je vadné čidlo nebo kabely k němu?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#4 Příspěvek od Lucifer »

čidlo je v háji

kup tohle http://www.gme.cz/termistory-ntc-pro-me ... -p118-009/

nějak to zabal zalep zandej do něčeho aby se k tomu nedostala voda napoj to na dráty a hotovo. Už několik lidí to má v autě a funguje to v pohdodě.
sonix
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.08.2010 00:00

#5 Příspěvek od sonix »

zajímavý je, že občas se to čidlo chytí a teplota pomalu vystoupá k té skutečné teplotě a podle mě se i zlepší klima.

Tvé řešení je hezké, ale chtěl bych zachovat originalitu (minimálně konektor). Jaké číslo ETK má to čidlo? možná bych ho objednal přímo od BMW Stratos než bastlit termistor na kabely.
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

sonix píše:máš na mysli to venkovní teplotní čidlo, co je před spolujezdcovým kolem? To by totiž i odpovídalo, protože na přístrojovce mám -40°C ačkoli venku je cca +6°C.


Presne to čidlo mám na mysli. Part No. je 65 81 6 905 133 :wink:
d(- -)b
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od Lucifer »

Tak jako já jsem zastáncem origo, až moc velkej někdy tomu sám nerozumím.

Jenže kupovat čidlo 65 81 6 905 133 za 780Kč když tu samou věc jen s rozdílem, že to nebude na originálním konektoru platit 8.5Kč ? Tak mě osobně to přijde jako zbytečnost, už jsem tenhle termistor nahradil několika lidem na autě.

Já to dal do víčka na fixu vytáhnul si 2 drátky zalil jsem to celý tavnou pistolí a konektory jsem použil lisovací fast-on a na ně smršťovačku.

Je to tak schovaný že to nikdo nevidí a když náhodou odejde tak ho dovedu zase za 10kč vyměnit :)
Spec
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#8 Příspěvek od Spec »

Tiež som mal podobný problem,stacilo prestreknut kontakt sprejom a od vtedy mam pokoj cca 2roky.
sonix
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.08.2010 00:00

#9 Příspěvek od sonix »

osobně si taky myslím, že čidlo nemusí být uplně tak špatné, protože ta teplota spadne jen někdy na -40

dá se to čidlo nějak proměřit? Chci mít jistotu, jestli je kaput čidlo nebo jen špatný kontakt a nebo vodiče k čidlu.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#10 Příspěvek od Lucifer »

No 25°C je 4K7

Ale dělo se mi to samý taky chvílema vypadávalo pak vypadlo uplně. Mě je to jedno já těch 800 stovek zbytečně nevyhodím za kus plastu kterej ukrývá stejnou součástku :)
sonix
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 20.08.2010 00:00

#11 Příspěvek od sonix »

:)
Odpovědět