Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nová autobaterie-jakou koupit?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
xdreamerx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: pát 10.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od xdreamerx »

soukupadam píše:Zdravim, chci dát silnejší baterii a nevím jaká má bejt správná šířka aby se to dalo chytil tim spodnim šroubem?, díky


353x175x190
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#22 Příspěvek od soukupadam »

xdreamerx píše:
soukupadam píše:Zdravim, chci dát silnejší baterii a nevím jaká má bejt správná šířka aby se to dalo chytil tim spodnim šroubem?, díky


353x175x190


já tam mam teď 278x175x175 takže ty díry pro šroub jsou od sebe 75 mm?
xdreamerx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: pát 10.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#23 Příspěvek od xdreamerx »

soukupadam píše:
xdreamerx píše:
soukupadam píše:Zdravim, chci dát silnejší baterii a nevím jaká má bejt správná šířka aby se to dalo chytil tim spodnim šroubem?, díky


353x175x190


já tam mam teď 278x175x175 takže ty díry pro šroub jsou od sebe 75 mm?


Takhle to mam a vse ok :cool2:
fikusfiala
Registrovaný
Příspěvky: 232
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: BMW Land

#24 Příspěvek od fikusfiala »

dej tam takovou která tam patří,když tam dáš moc velkou,myslím ampérově tak ti to bude moc zatěžovat alternátor a ten může odejít.
Startovací proud je při žhavení asi o 80A větší než v létě u šestiválce,,,
Jinak já mám s Vartou jen dobré zkušenosti,
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#25 Příspěvek od Lucifer »

:lol: Nic ti alternátor zatěžovat víc nemůže. Z baterky vyčerpáš stejný množství energie při tom startu a je jedno jestli to bude 80Ah nebo 44Ah. Čim větší tim lepší budeš mít rezervu na víc startů. To o zatěžování alternátoru je blbost. Alternátor dodává furt stejný dobíjecí proud který je schopný dodat.

Takže když z 80Ah baterky vezmeš 30% energie což je 24Ah tak ti zůstane pořád 56Ah energie v baterce.

Pokud budeš mít 60Ah baterku a vezmeš z ní 24Ah energie tak ti zbyde už jen 36Ah.

Co teda bude lepší ? Tohle je jen příklad pro pochopení není to konkrétní příklad z praxe :idea:
fikusfiala
Registrovaný
Příspěvky: 232
Registrován: úte 07.09.2010 00:00
Bydliště: BMW Land

#26 Příspěvek od fikusfiala »

není to tak ,každá baterie chce pro svoje dobití víc,a čím silnější tím více chce,tudíž ždíme alternátor,který to neumí dát,
tohle je prostě REALITA ne praxe
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#27 Příspěvek od beny-maser »

to je svatá pravda!není to o tom čím větší baterku budu mít v autě tím lepší, ta soustava na to musí být stavěná. Kámoš měl takhle 100ah ve starý vectře a baterka furt vybitá,řemen zkuhral ať tam dal jakejkovil,altík OK,po výměně baterky za správnou velikost vše ok, a tu 100ah jsem si vzal do 2,5tds a měl jsem jí 2roky než umřela na stáří. Takže bych kouknul jakou největší baterku doporučuje výrobce pro daný typ.
ToKa
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 11.11.2012 01:00

#28 Příspěvek od ToKa »

Kvalitní autobaterie, která se dáva do prvovýroby některých značek.

EXIDE 12V 72Ah, 720A , PREMIUM

Autobaterie EXIDE Premium 72Ah, 720A, 12V Rozměr:278x175x175/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.

Cena 1695,- kč, doklad + záruka.

EXIDE 12V 100Ah, 900A, PREMIUM

Autobaterie EXIDE Premium 100Ah, 900A, 12V Rozměr:353x175x190/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.

Cena 2265,- kč
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#29 Příspěvek od Lucifer »

8O 8O 8O 8O

O čem se mě to snažíte přesvědčit to fakt nechápu :?: Auto by mohlo mít milióny a miliardy Ampérhodin v baterkách, jen je problém že by to neuvezlo.

To mi chcete říct, že baterka která je větší kapacity potřebuje větší dobíjecí proud ?

A k tý vectře altík nemohl bejt OK pokud zkuhral řemen a nedobíjel.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#30 Příspěvek od starynovy »

ta kapacita by musela byt skutocne extrem aby to altik nedaval, kedze on jednoducho udrzuje 14.4V naprazdno, v zavislosti na vybiti si baterka berie prud ktory len malo zalezi od kapacity. Druha vec je, ze cim silnejsia baterka, tym dlhsie sa musi nabijat, to je proste fyzika, takze ak si das do favorita 100Ah na priskoky po meste tak sa nedobije do plna nikdy, ale stale tam bude ulozene viac nez v original 44Ah. Ale aby som nahral aj postom vyssie, pokial vymlatite velku baterku skutocne na 0, tj. svorkove napatie na prazdno je menej ako 10.5V, za prve to znamena ze ju mozte jebnut do kosa, a za druhe, ze napr. po roztlaceni toho auta je dost mozne ze alternator skape, konretne usmernovac, nakolko vybita bateria sa chova takmer ako skrat (-vnutorny odpor ktory je u Pb accu maly), alternator stale drzi 14.4V teda sa prekroci povoleny prud a je to tu.. :roll:
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#31 Příspěvek od chip »

vybita bateria sa chova takmer ako skrat (-vnutorny odpor ktory je u Pb accu maly), alternator stale drzi 14.4V teda sa prekroci povoleny prud a je to tu..


Kdyby se vybitá baterka chovala jako skrat, to by bylo blbé no, to bych jí nemohl ani nabíječkou nabít. Protože, když pustím nabíječku do skratu, tak hnet shoří pojistka. Kdežto když připojím vybitou baterku na nabíječku, tak nic neshoří a normálně jí to nabije. TO JE REALITA.

Dále je úplně jedno jestli nabíjím velkou nebo malou kapacitu (přesněji řečeno náboj) baterie (přesněji řečeno akumulátoru). Vždy se dobije jen spotřebovaný náboj při startu a po dobití se zvýší napětí a další proud už do ní nejde dU = 0V => I = 0A
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#32 Příspěvek od starynovy »

to chce viac studovat, pretoze vybita baterka, a vybita baterka nieje to iste, ocividne mate elektrotechnicke vzdelanie, takze sa radsej hadat nejdem, aby som neodisiel v hanbe :D
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#33 Příspěvek od chip »

No pokud myslíš vybitou baterkou baterii nabitou, tak to oproti té vybité, myšleno opravdu vybité, není to isté. V opačném případě to je to isté.

šak viec studuj, nikdo ti nebrání :lol:. To co jsem psal já není o studiu (první odstavec). Jak jsem již uvedl, to je realita.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#34 Příspěvek od starynovy »

oh ano, uz som sa poucil ze aj mala 44Ah baterka vo vybitom stave zapyta kludne aj 50A bezprostredne po starte, a ze svetla beru dalsich 10, zapalovanie 7-15, ventilator kurenia atd.. pri spravnej konstelacii hviezd ktora z pravidla nastava ked auto najviac treba sa tie diody prerazia, a treba ist pozriet kedy ide autobus..
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#35 Příspěvek od Zachs »

Tak hlavně baterie nic nechce a nic neždíme, je vlastně pasivní.. Z baterie buď energii čerpáme nebo ji tam vkládáme.
Každá nabíječka má na sobě informaci o nabíjecím proudu, který je schopná dodat...

Doba nabíjení je závislá na míře vybití a velikosti proudu, kterým baterii nabíjíme a to reguluje nabíječka...
Doba vybíjení je závíslá na kapacitě baterie a velikostí proudu, který dodává a to regulují spotřebiče...

Čím větší kapacitu tedy baterie má, tím déle vydrží. Zárověň je těžší tu větší baterii uplně vybít a pokud se to podaří, tak se bude déle nabíjet ;)))
Realita je taková, že pokud se vám podaří vymlátit 100Ah baterii, tak kdybyste tam měli tu 50Ah tak už byste ji nejspíš dvakrát museli tahat z auta a dobíjet doma... A to je asi ta hlavní výhoda větší baterie - máte větší rezervu :idea:

Fajn večer všem ;)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#36 Příspěvek od starynovy »

tak to vidis Chipe, polemizujeme tu uplne zbytecne, baterie nic nebere, jenom uklada.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#37 Příspěvek od Lucifer »

Však jsem to psal už o stránku z5 :roll:
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#38 Příspěvek od chip »

starynovy píše:tak to vidis Chipe, polemizujeme tu uplne zbytecne, baterie nic nebere, jenom uklada.
Já nic takovýho nepsal, tak mi to necpi :wink: . To tys psal, že se "chová jako skrat" :roll:
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#39 Příspěvek od starynovy »

j pises hovadiny, neucis sa, a tlacis tieto nezmysli verejne na forum, zober si dovolenku, tu nabijacku, jednu baterku, V a A meter, vytiahni si graf vnutorneho odporu, a nabijacieho prudu ako fukcie svorkoveho napatia na milimetrovy papier ako za mlada, kedze tam vyssie si pouzil velmi mudre dU=0, I=0 tak by si to mal zvladnut, v detaile si ale zabudol na udrziavaci prud ktory je par percent kapacity teda to I je rovne nule len v pripade idealneho akumulatora-ale to uz sme zbytocne perfekcionisti, tebe ide o prax. A potom to postni na tinypic, alebo nemusis, len uz bud ticho :wink:
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#40 Příspěvek od chip »

Hele už to nereš. Prostě prázdná baterka a prázdná baterka není to samé. Prázdná baterka je skrat... a přes to vlak nejede :wink:
Odpovědět