353x175x190soukupadam píše:Zdravim, chci dát silnejší baterii a nevím jaká má bejt správná šířka aby se to dalo chytil tim spodnim šroubem?, díky
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nová autobaterie-jakou koupit?
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 232
- Registrován: úte 07.09.2010 00:00
- Bydliště: BMW Land
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3213
- Registrován: stř 26.10.2011 00:00
- Bydliště: Sokolov
- Klubové ID: 3086

Takže když z 80Ah baterky vezmeš 30% energie což je 24Ah tak ti zůstane pořád 56Ah energie v baterce.
Pokud budeš mít 60Ah baterku a vezmeš z ní 24Ah energie tak ti zbyde už jen 36Ah.
Co teda bude lepší ? Tohle je jen příklad pro pochopení není to konkrétní příklad z praxe

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 232
- Registrován: úte 07.09.2010 00:00
- Bydliště: BMW Land
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
to je svatá pravda!není to o tom čím větší baterku budu mít v autě tím lepší, ta soustava na to musí být stavěná. Kámoš měl takhle 100ah ve starý vectře a baterka furt vybitá,řemen zkuhral ať tam dal jakejkovil,altík OK,po výměně baterky za správnou velikost vše ok, a tu 100ah jsem si vzal do 2,5tds a měl jsem jí 2roky než umřela na stáří. Takže bych kouknul jakou největší baterku doporučuje výrobce pro daný typ.
Kvalitní autobaterie, která se dáva do prvovýroby některých značek.
EXIDE 12V 72Ah, 720A , PREMIUM
Autobaterie EXIDE Premium 72Ah, 720A, 12V Rozměr:278x175x175/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.
Cena 1695,- kč, doklad + záruka.
EXIDE 12V 100Ah, 900A, PREMIUM
Autobaterie EXIDE Premium 100Ah, 900A, 12V Rozměr:353x175x190/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.
Cena 2265,- kč
EXIDE 12V 72Ah, 720A , PREMIUM
Autobaterie EXIDE Premium 72Ah, 720A, 12V Rozměr:278x175x175/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.
Cena 1695,- kč, doklad + záruka.
EXIDE 12V 100Ah, 900A, PREMIUM
Autobaterie EXIDE Premium 100Ah, 900A, 12V Rozměr:353x175x190/P Výkonné naftové a benzínové motory,mimořádnou elektrovýbavu a doplňky vozidel (originální z výroby nebo dodatečně nainstalované),provoz za extrémního tepla nebo zimy,každodenní jízda nebo intenzívní jízda v městském provozu.
Cena 2265,- kč
ta kapacita by musela byt skutocne extrem aby to altik nedaval, kedze on jednoducho udrzuje 14.4V naprazdno, v zavislosti na vybiti si baterka berie prud ktory len malo zalezi od kapacity. Druha vec je, ze cim silnejsia baterka, tym dlhsie sa musi nabijat, to je proste fyzika, takze ak si das do favorita 100Ah na priskoky po meste tak sa nedobije do plna nikdy, ale stale tam bude ulozene viac nez v original 44Ah. Ale aby som nahral aj postom vyssie, pokial vymlatite velku baterku skutocne na 0, tj. svorkove napatie na prazdno je menej ako 10.5V, za prve to znamena ze ju mozte jebnut do kosa, a za druhe, ze napr. po roztlaceni toho auta je dost mozne ze alternator skape, konretne usmernovac, nakolko vybita bateria sa chova takmer ako skrat (-vnutorny odpor ktory je u Pb accu maly), alternator stale drzi 14.4V teda sa prekroci povoleny prud a je to tu.. 

Kdyby se vybitá baterka chovala jako skrat, to by bylo blbé no, to bych jí nemohl ani nabíječkou nabít. Protože, když pustím nabíječku do skratu, tak hnet shoří pojistka. Kdežto když připojím vybitou baterku na nabíječku, tak nic neshoří a normálně jí to nabije. TO JE REALITA.vybita bateria sa chova takmer ako skrat (-vnutorny odpor ktory je u Pb accu maly), alternator stale drzi 14.4V teda sa prekroci povoleny prud a je to tu..
Dále je úplně jedno jestli nabíjím velkou nebo malou kapacitu (přesněji řečeno náboj) baterie (přesněji řečeno akumulátoru). Vždy se dobije jen spotřebovaný náboj při startu a po dobití se zvýší napětí a další proud už do ní nejde dU = 0V => I = 0A
oh ano, uz som sa poucil ze aj mala 44Ah baterka vo vybitom stave zapyta kludne aj 50A bezprostredne po starte, a ze svetla beru dalsich 10, zapalovanie 7-15, ventilator kurenia atd.. pri spravnej konstelacii hviezd ktora z pravidla nastava ked auto najviac treba sa tie diody prerazia, a treba ist pozriet kedy ide autobus..
Tak hlavně baterie nic nechce a nic neždíme, je vlastně pasivní.. Z baterie buď energii čerpáme nebo ji tam vkládáme.
Každá nabíječka má na sobě informaci o nabíjecím proudu, který je schopná dodat...
Doba nabíjení je závislá na míře vybití a velikosti proudu, kterým baterii nabíjíme a to reguluje nabíječka...
Doba vybíjení je závíslá na kapacitě baterie a velikostí proudu, který dodává a to regulují spotřebiče...
Čím větší kapacitu tedy baterie má, tím déle vydrží. Zárověň je těžší tu větší baterii uplně vybít a pokud se to podaří, tak se bude déle nabíjet
))
Realita je taková, že pokud se vám podaří vymlátit 100Ah baterii, tak kdybyste tam měli tu 50Ah tak už byste ji nejspíš dvakrát museli tahat z auta a dobíjet doma... A to je asi ta hlavní výhoda větší baterie - máte větší rezervu
Fajn večer všem
Každá nabíječka má na sobě informaci o nabíjecím proudu, který je schopná dodat...
Doba nabíjení je závislá na míře vybití a velikosti proudu, kterým baterii nabíjíme a to reguluje nabíječka...
Doba vybíjení je závíslá na kapacitě baterie a velikostí proudu, který dodává a to regulují spotřebiče...
Čím větší kapacitu tedy baterie má, tím déle vydrží. Zárověň je těžší tu větší baterii uplně vybít a pokud se to podaří, tak se bude déle nabíjet

Realita je taková, že pokud se vám podaří vymlátit 100Ah baterii, tak kdybyste tam měli tu 50Ah tak už byste ji nejspíš dvakrát museli tahat z auta a dobíjet doma... A to je asi ta hlavní výhoda větší baterie - máte větší rezervu

Fajn večer všem

j pises hovadiny, neucis sa, a tlacis tieto nezmysli verejne na forum, zober si dovolenku, tu nabijacku, jednu baterku, V a A meter, vytiahni si graf vnutorneho odporu, a nabijacieho prudu ako fukcie svorkoveho napatia na milimetrovy papier ako za mlada, kedze tam vyssie si pouzil velmi mudre dU=0, I=0 tak by si to mal zvladnut, v detaile si ale zabudol na udrziavaci prud ktory je par percent kapacity teda to I je rovne nule len v pripade idealneho akumulatora-ale to uz sme zbytocne perfekcionisti, tebe ide o prax. A potom to postni na tinypic, alebo nemusis, len uz bud ticho 
