Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jak vyvolat regeneraci filtru pevných částic na 3.0D 145kw??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rider23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 18.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od Rider23 »

Zdravím,
jelikož jsem nedávno zjistil, že moje bmw 525d e60 facelift 2007 s motorem 3,0d 145kw se neohřeje za jízdy na více než 60°c vyměnil jsem oba termostaty... Nejprve ten EGR, to sem se dostals teplotou až na 70, dnes i ten hlavní a už mám běžně 91-93st... Na diagnostice se však objevila závada: 480A SYSTÉM ČÁSTIUC FILTRU FILTR PŘEPLNĚN!!!
Předpokládám, že tím, že auto kdo ví jak dlouho jezdilo s vadnýma termostatama a tudíž se motor delší dobu nedostal na provozní tepélotu 90 stupňu, neblya spustena regenerace po delsi dobu... Da se regenerace spustit nejak nuceně??? Dodám, že auto má najeto cca 200t km...

Díky za rady a tipy...

Petr
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#2 Příspěvek od mari »

Jde to spustit nuceně, ale obávám se že ti to udělaj pouze v BMW a to ještě asi ne všude.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matiz »

Ja ji vynutit umim, klidne i opakovane. Jsem z opavy. Jde zmerit i pruchodnost filtru po regeneraci. Pokud se ti nespousti, bude treba hledat pricinu jinak filtr zabetonujes.
originalbmwparts
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 08.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od originalbmwparts »

Rovněž umím spustit nuceně. Praha 731703680
Rider23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 18.10.2012 00:00

#5 Příspěvek od Rider23 »

díky za návrhy, já jsem ale ze Znojemska, takže Opava a Praha krapet z ruky... Já nevím, jestli se mi spousti nebo ne, jelikoz mam auto dva mesice a melo vadne termostaty, takze se neohral motor na provozni teplotu a nebylo mozne ji spustit automaticky a termostat hlavni sem vymenil az vcera, takže sem ujel s ohratym motorem jen 10km domu ze servisu... treba se spusti sama az pojedu nekde delsi streku...
doufal sem spis v nejakou radu ve smyslu, jak s autem jet, abych to vyvolal tu automatickou regeneraci... treba jet konstante na 2500ot po dobu tri minut nebo podobne....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od matiz »

Na tu radu zapomen, staci kdyz budes mit v pameti zavad chybu ktera bude branit spusteni regenerace a uz se ti nespusti. Bohuzel to neda nijak znat. Akorat se ti ucpava filtr. Ted jsem tady mel petici z roku 01/2005 a filtr jak novy. Kolik mela nalitano tezko rict, tem 120k proste neverim. I kdyz vypadala pomerne hodne slusne,
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#7 Příspěvek od Teddy »

Mě se první regenerace po opravě (bylo toho víc) spustila až když jsem táhnul za autem loď. :-)))) 1,8 tuny po dálnici. Do tý doby jsem to nijak nepozoroval. Ale asi se spouští. Nedávno jsem po příjezdu čuchal co se to na autě pálí.... doufám, že to byl jen rozžhavenej vejfuk z regenerace. :-) Praskalo v něm jak vychládal.

Pravda je, že od tý doby co jse táhnul tu loď jelo auto líp a líp. Spotřeba tehdy klesla o litr.
Rider23
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 18.10.2012 00:00

#8 Příspěvek od Rider23 »

Tak zavada tam byla jen jedna, ta co sem psal vyse, ale podle diagnostiky je auomaticka regenerace umoznena, tak sem ji chtel jen jit naproti nejakym zpusobem...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#9 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

200t km je nastavená životnost filtru
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#10 Příspěvek od Teddy »

Mě mechanici radili ohřát motor, pak na dálnici, zařadit za 3 a při otáčkách nad 3 tis to dřít tak 10 - 15 km. Prej jestli ani tohle jí nespustí tak se musí hledat závada. No nespustilo jí to, ale závada se našla. Prasklý svody a vlnovec.
Jinak se vyvaruj přidání až na podlahu. To případnou regeneraci zase přeruší, aby měl motor max. výkon.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#11 Příspěvek od rooc »

matiz píše:Na tu radu zapomen, staci kdyz budes mit v pameti zavad chybu ktera bude branit spusteni regenerace a uz se ti nespusti. Bohuzel to neda nijak znat. Akorat se ti ucpava filtr. Ted jsem tady mel petici z roku 01/2005 a filtr jak novy. Kolik mela nalitano tezko rict, tem 120k proste neverim. I kdyz vypadala pomerne hodne slusne,



Ja si teda myslim, ze michal ma ve svoji petce realne kilometry:-) prece ti nic nebranilo kouknout se na sporadicke chyby ne:-)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#12 Příspěvek od rooc »

Ale k tematu, pokud je zadrbanej opravdu nad ramec, tak tomu ani nucena regenerace nepomuze. Muzes to vycistit...pokud se chces vydat touto cestou. Na druhou stranu jak psal vlasta, 200kkm je uz limit, kdy ho vola vsemocny...
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#13 Příspěvek od JH76 »

Podle čeho poznám, že se regenerace spustila a probíhá? Předpokládám, že kontrolka na to žádná není (přitom by být klidně mohla). Nastane nějaký specifický zvuk? Zvýší se hlučnost, sníží výkon? Rád bych to nějak rozeznával, abych v tu chvíli třeba nekončil jízdu a naopak se jel ještě projet, aby se regenerace nepřerušila bez dokončení.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#14 Příspěvek od rooc »

Auto je tupejsi na plyn a duni to. Poznas to. Meloby to mit takovej "baryton"
JH76
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: stř 19.09.2012 00:00
Bydliště: 0U0 0000

#15 Příspěvek od JH76 »

Hmm, něco takovýho jsem zaznamenal zatím jen jednou (auto mám 2000 km), na konci října, když jsem valil po dálnici do Německa. Bylo to když jsem jel do kopce, ale zrovna moc jsem to nešvihal (na dálnici ležel sníh. Trvalo to ale jen necelou minutu a pak ten zvuk přestal...
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#16 Příspěvek od rooc »

To je to co psali nahore...moc pridas, nebo udelas neco, co se autu nelibi a zrusi se to. Nebo se to vypalit stacilo. Nekdy to ani nezpozorujes. Tempomat a pustene radio
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#17 Příspěvek od mari »

Tak to jsou tu kluci šikovný když umí regeneraci, v čem to spouštíte ?? Z DPF jde udělat i bublifuk http://www.youtube.com/watch?v=Syh_GWj7EaQ
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Honza325 »

Já mám najeto cca 250tis. na 530d 2005 a mĕ se vypaluje cca jednou týdnĕ. Trvá to jak kdy,ale klidnou jízdou v rozmezí 4-8km. Jinak auto je potvrzuju línĕjší,automat se při rychlosti do 90km/h snaží držet otáčky trochu pod 2tisíce a zvuk jak 3.0i s ladĕnym výfukem nebo jak to popsat :-D jinakvýfuk si pak taky vesele praská.. po vypálení se mi zdá vždy auto výkonĕjší.. nevim teda jestli tim,že se probudí z lenosti nebo tim,že se zlepší průchodnost.. Ale asi už ho mám mĕnĕnej. V servisce to mám zapsaný. Koupil jsem to při cca 235tis.km v DE.. toť moje poznatky ;-)
Odpovědět