Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jak vyvolat regeneraci filtru pevných částic na 3.0D 145kw??
Zdravím,
jelikož jsem nedávno zjistil, že moje bmw 525d e60 facelift 2007 s motorem 3,0d 145kw se neohřeje za jízdy na více než 60°c vyměnil jsem oba termostaty... Nejprve ten EGR, to sem se dostals teplotou až na 70, dnes i ten hlavní a už mám běžně 91-93st... Na diagnostice se však objevila závada: 480A SYSTÉM ČÁSTIUC FILTRU FILTR PŘEPLNĚN!!!
Předpokládám, že tím, že auto kdo ví jak dlouho jezdilo s vadnýma termostatama a tudíž se motor delší dobu nedostal na provozní tepélotu 90 stupňu, neblya spustena regenerace po delsi dobu... Da se regenerace spustit nejak nuceně??? Dodám, že auto má najeto cca 200t km...
Díky za rady a tipy...
Petr
jelikož jsem nedávno zjistil, že moje bmw 525d e60 facelift 2007 s motorem 3,0d 145kw se neohřeje za jízdy na více než 60°c vyměnil jsem oba termostaty... Nejprve ten EGR, to sem se dostals teplotou až na 70, dnes i ten hlavní a už mám běžně 91-93st... Na diagnostice se však objevila závada: 480A SYSTÉM ČÁSTIUC FILTRU FILTR PŘEPLNĚN!!!
Předpokládám, že tím, že auto kdo ví jak dlouho jezdilo s vadnýma termostatama a tudíž se motor delší dobu nedostal na provozní tepélotu 90 stupňu, neblya spustena regenerace po delsi dobu... Da se regenerace spustit nejak nuceně??? Dodám, že auto má najeto cca 200t km...
Díky za rady a tipy...
Petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 89
- Registrován: čtv 08.09.2011 00:00
díky za návrhy, já jsem ale ze Znojemska, takže Opava a Praha krapet z ruky... Já nevím, jestli se mi spousti nebo ne, jelikoz mam auto dva mesice a melo vadne termostaty, takze se neohral motor na provozni teplotu a nebylo mozne ji spustit automaticky a termostat hlavni sem vymenil az vcera, takže sem ujel s ohratym motorem jen 10km domu ze servisu... treba se spusti sama az pojedu nekde delsi streku...
doufal sem spis v nejakou radu ve smyslu, jak s autem jet, abych to vyvolal tu automatickou regeneraci... treba jet konstante na 2500ot po dobu tri minut nebo podobne....
doufal sem spis v nejakou radu ve smyslu, jak s autem jet, abych to vyvolal tu automatickou regeneraci... treba jet konstante na 2500ot po dobu tri minut nebo podobne....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Na tu radu zapomen, staci kdyz budes mit v pameti zavad chybu ktera bude branit spusteni regenerace a uz se ti nespusti. Bohuzel to neda nijak znat. Akorat se ti ucpava filtr. Ted jsem tady mel petici z roku 01/2005 a filtr jak novy. Kolik mela nalitano tezko rict, tem 120k proste neverim. I kdyz vypadala pomerne hodne slusne,
Mě se první regenerace po opravě (bylo toho víc) spustila až když jsem táhnul za autem loď.
))) 1,8 tuny po dálnici. Do tý doby jsem to nijak nepozoroval. Ale asi se spouští. Nedávno jsem po příjezdu čuchal co se to na autě pálí.... doufám, že to byl jen rozžhavenej vejfuk z regenerace.
Praskalo v něm jak vychládal.
Pravda je, že od tý doby co jse táhnul tu loď jelo auto líp a líp. Spotřeba tehdy klesla o litr.


Pravda je, že od tý doby co jse táhnul tu loď jelo auto líp a líp. Spotřeba tehdy klesla o litr.
Mě mechanici radili ohřát motor, pak na dálnici, zařadit za 3 a při otáčkách nad 3 tis to dřít tak 10 - 15 km. Prej jestli ani tohle jí nespustí tak se musí hledat závada. No nespustilo jí to, ale závada se našla. Prasklý svody a vlnovec.
Jinak se vyvaruj přidání až na podlahu. To případnou regeneraci zase přeruší, aby měl motor max. výkon.
Jinak se vyvaruj přidání až na podlahu. To případnou regeneraci zase přeruší, aby měl motor max. výkon.
matiz píše:Na tu radu zapomen, staci kdyz budes mit v pameti zavad chybu ktera bude branit spusteni regenerace a uz se ti nespusti. Bohuzel to neda nijak znat. Akorat se ti ucpava filtr. Ted jsem tady mel petici z roku 01/2005 a filtr jak novy. Kolik mela nalitano tezko rict, tem 120k proste neverim. I kdyz vypadala pomerne hodne slusne,
Ja si teda myslim, ze michal ma ve svoji petce realne kilometry:-) prece ti nic nebranilo kouknout se na sporadicke chyby ne:-)
Podle čeho poznám, že se regenerace spustila a probíhá? Předpokládám, že kontrolka na to žádná není (přitom by být klidně mohla). Nastane nějaký specifický zvuk? Zvýší se hlučnost, sníží výkon? Rád bych to nějak rozeznával, abych v tu chvíli třeba nekončil jízdu a naopak se jel ještě projet, aby se regenerace nepřerušila bez dokončení.
Tak to jsou tu kluci šikovný když umí regeneraci, v čem to spouštíte ?? Z DPF jde udělat i bublifuk http://www.youtube.com/watch?v=Syh_GWj7EaQ
Já mám najeto cca 250tis. na 530d 2005 a mĕ se vypaluje cca jednou týdnĕ. Trvá to jak kdy,ale klidnou jízdou v rozmezí 4-8km. Jinak auto je potvrzuju línĕjší,automat se při rychlosti do 90km/h snaží držet otáčky trochu pod 2tisíce a zvuk jak 3.0i s ladĕnym výfukem nebo jak to popsat
jinakvýfuk si pak taky vesele praská.. po vypálení se mi zdá vždy auto výkonĕjší.. nevim teda jestli tim,že se probudí z lenosti nebo tim,že se zlepší průchodnost.. Ale asi už ho mám mĕnĕnej. V servisce to mám zapsaný. Koupil jsem to při cca 235tis.km v DE.. toť moje poznatky 

