Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 - manual prevodovka - tezsi razeni

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Haste
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: pát 01.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Haste »

Zdar,

mel bych dalsi dotaz. Kdyz jsme auto pred 3mi lety kupovali, razeni nebylo uplne idealni, ale dalo by se rict, ze v 90% pripadu slo zaradit velmi lehce... 2ma prsty.

Ted, tj. po 3+ letech, se to znatelne zhorsilo. Obcas to jde velmi lehce, tak v 1/3 pripadu, ale vetsinou to uz chce jistou silu, aby jsem se dostal pres "stredni oblast" pri zarazeni. Tj. zhruba uprostred pri prerazeni se objevi vyrazny odpor a musim silneji zatlacit, abych tam dostal rychlost. Auto ma na triku 152tkm a 10 let.

Nevim, jestli to s tim souvisi, ale kdyz stojim na cervene a vyradim, tak v 1/10 pripadu nejde hned zaradit jednicka a musim spojku uvolnit a znova seslapnout. Na 2. pokus uz je to vzdy ok.

Jestli mate napady, cim to muze byt, sem s nima. Diky.
StepanMatl
Registrovaný
Příspěvky: 582
Registrován: pát 05.03.2010 01:00

#2 Příspěvek od StepanMatl »

Tak 152 tkm nemá, to by ti šlo řadit krásně.
Na olej v převodovce ses koukal?
Haste
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: pát 01.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Haste »

StepanMatl píše:Tak 152 tkm nemá, to by ti šlo řadit krásně.
Na olej v převodovce ses koukal?


152tkm ma... potvrzene z ofiko BMW.

Vim, ze olej lidi obcas vymenovali, ale bylo mi receno, ze menit ho nema smysl driv jak po 250tkm.
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#4 Příspěvek od Berserg »

Normálka,klasika....po zahřátí je o.k,že? neřeš nebo vyměn olej...ale nemáš zaručeno,že to přestane...
Haste
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: pát 01.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Haste »

Berserg píše:Normálka,klasika....po zahřátí je o.k,že? neřeš nebo vyměn olej...ale nemáš zaručeno,že to přestane...


Nevim, jestli je to OK, ale je to jiste lepsi.

Jestli olej nezaruci zlepseni, co potom ano? :)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Kugelig »

Zkus chvíli řadit jako ve vejtřasce. Tzn, nahoru 2x vyšlapovat spojku a dolů s meziplynem. Jestli se to zlepčí tak má převodovka za sebou tak 700 tis.
Haste
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: pát 01.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Haste »

Kugelig píše:Zkus chvíli řadit jako ve vejtřasce. Tzn, nahoru 2x vyšlapovat spojku a dolů s meziplynem. Jestli se to zlepčí tak má převodovka za sebou tak 700 tis.


Neco podobneho jsem zkousel, nepozoruju rozdil. Hlavne je to horsi v zimnich mesicich. Ted jak se konecne ochladilo, tak je to o trochu vic znat.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Batler »

Kugelig píše:Zkus chvíli řadit jako ve vejtřasce. Tzn, nahoru 2x vyšlapovat spojku a dolů s meziplynem. Jestli se to zlepčí tak má převodovka za sebou tak 700 tis.


To musím vyzkoušet, jak se věci mají... u mě má údajně motor najeto 272 tis, ale rozvody vypadali tak na 272 tis po třetí :lol: což je mi relativně fuk protože motor má sametovej chod, nikde nic nemlátí atd...
Zpět k převodovce, kvalty mi tam jdou relativně lehce, občas se mi stane že se tam třeba jedničce nechce když stojím na semaforech, tak buď pustil a zmáčknu spojku nebo dám za dva a pak za jedna, ona tam už pak vleze sama....
Což neberu jako závadu, jako závadu beru to že občas najdu pětku na místě trojky 8O tak musím silněji zatlačit k sobě a ono se to jako by přehoupne na druhou stranu a pak už tam jde trojka dobře ale musí ji občas hledat, protože tam občas jde jako když se netrefuji a tlačim ji tam po zdi.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Kugelig »

No jo no, vyběhaná kulisa. Běžně se to repasuje. Šikula to udělá i doma na ponku. Když nakoupí díly. Dobrou sotva zajetou převodovku ti vohnout z vrakáče za babku nedá, na to v tom umí moc dobře chodit. To bych si to raději udělal sám. :D
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brátn Moderátor »

Haste píše:
StepanMatl píše:Tak 152 tkm nemá, to by ti šlo řadit krásně.
Na olej v převodovce ses koukal?


152tkm ma... potvrzene z ofiko BMW.

Vim, ze olej lidi obcas vymenovali, ale bylo mi receno, ze menit ho nema smysl driv jak po 250tkm.

jasný a nebo taky ho tam nechat doživotně :lol:

dělej olej v převodovce co 70-90kkm a budeš spokojený, nalij tam nový ATF a uvidíš jak bude řadit krásně
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#11 Příspěvek od e155 »

Obtížné řazení jedničky je častá závada těchhle převodovek, moje dělá přesně to, co píšeš. Co je pozitivní, prý to nemá tendenci se zhoršovat, výměna oleje nepomůže. Máš možnost repasovat převodovku nebo zkusit jinou s možností výskytu podobné závady nebo se s tím prostě smířit.
Haste
Registrovaný
Příspěvky: 109
Registrován: pát 01.10.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Haste »

Diky za odpovedi. Uz jsem se rozhodl vymenit alespon ten olej. Potom napisu, co to provedlo... jestli poznam nejakou zmenu :)
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#13 Příspěvek od Angelos »

To zase u mě je nejhorší, když to stojí dýl jak tejden, tak olej steče do vany a potom tam dostat jedničku je trochu horší, než se zase všechno promaže. Jak jezdim častějš, tak všechno v pohodě.
petr-kucera
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pon 02.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od petr-kucera »

Taky jsem měl ze začátku problém s těžším řazením, ale čím dál víc mám pocit, že je to o "grifu" a když člověk tomu pomůže meziplynem a dvojím vymáčknutím spojky tak to není tak hrozné...
Odpovědět