Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna motoru 525TDS z E36(96) do E34(92)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#1 Příspěvek od jura46x »

Zdarec, do své E34 525TDS jsem hodil totožnej motor z E36. Totožnej jenom v uvozovkách. V té E36 byla už váha vzduchu atd... Když to bylo na staré kabeláži tak to bylo vyštelovaný tak, aby jelo, ale výkonově dost bída. Něják se nedohodlo čerpadlo s Ř.J. což je logický, do motoru to nechtělo pustit víc paliva. Tak jsem domontoval váhu vzduchu, vyměnil Ř.J. s novou kabeláží motoru z té E36 ale nesedijou mě jednotlivý piny v zásuvkách, co vedou do pojistek atd. vedle diagnostiky jsou 2. Spolíhat se na barvy nechcu, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nemá schémata těch zásuvek jednotlivých motorů, abych to mohl překopat. Popřípadě budu rád za jakoukoliv radu. Někde jsem se i dočetl, že by tam šlo napáchat i mechanicky ovládaný čerpadlo z E28 2.4 TD. Pokud by nakonec přecejenom nešlo překopat tu eletriku, tak bych zkusil i tu možnost druhýho čerpadla, respektive té mechanicky ovládané hlavy. Schémata jsem nemohl nikde najít.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

si děláš prdel?
na 3er je právě diskuze na toto téma!
jinak přehazovat elektriku z 3 do 5? má to nějakou logiku?
Váhu vyhoď, a dej tam zase zpět origo elektriku,pokud to neběží a svítí kontrolka vstřiku, tak máš jinou verzi el. hlavy čerpadla, mechanika tam jde.
Pokud to nemá pořádnej výkon je to v nastavení motoru, předvstřik, dávka, rozvody. Elektrika na to nemá vliv.
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#3 Příspěvek od jura46x »

Díky, no a máš s tím nějákou zkušenost? Spíš jsem chtěl znát názor, kdo něco takovýho už zkoušel. Já ještě nevím, jestli to pojede, jediný, co mě chybí, tak napojit ty dva konektory. Borec, co do toho dělá mě řekl, že by se to pokusil překopat ale pak, že se ještě musí nabourat do jednotky. Ptám se, aby to nebyla zbytečná práca. Pokud to ještě někdo nezkoušel. Přece jenom, všechno stojí love. A z té E28 jde překopat akorát ta hlava na čerpadle?
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#4 Příspěvek od jura46x »

No pročetl jsem to forum ne 3er, jak si říkal, a všechno už je odzkoušený. Ty elektronický hlavy se už taky měnily. Všichni mě radili právě ať přetahám eletriku motoru a Ř.J. aby seděla k tomu čepadlu, tak jsem se do toho pustil. Všechno je naprosto stejný, akorát nesedijou piny v zásuvkách naproti sobě. Počet taky sedí. Kdyby někdo měl ty schémata, tak by mě to dost pomohlo, alespoň bych se pokusil... Taky by mě popřípadě pomohlo, jestli by mě někdo dokázal na 100% říct, jestli, když sežnu tu mechanickou hlavu, jestli to půjde překopat.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#5 Příspěvek od starynovy »

najjednoduchsie bude ponechat elektroniku E34 bez tej skur*enej vahy, a vymenit elektronicku hlavu, co je robota na 20 minut.
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#6 Příspěvek od jura46x »

Jo to už se zkoušelo a borec, co do toho dělá to zkoušel aj rozchodit, ale údajně to nešlo. Taky právě říkal, že by bylo nejlepší přetahat tu kabeláž motoru.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#7 Příspěvek od oldaf »

Tak borce kopni do zadku ať se v tom nehrabe když to neumí. Nevím proč si přidělávat komplikace s váhou a taháním jinýho svazku. Pokud ten tvůj borec nezvládl přehodit jen motor a elektronickou hlavu čerpadla a zprovoznit to, tak už vidím jak to rozchodí s váhou a zapojením svazku z jinýho typu auta.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#8 Příspěvek od beny-maser »

přesně tak! Přehodit motor není žádná věda!Ty motory jsou stejný,pokud pominu třeba vanu a nějaké držáky, tak je to furt jeden a ten samej motor. Přahazovat elektriku v té elektrárně ja maximální debilita a nevěřím moc tomu, že to někdo rozchodí, ještě větší blbost je si tam zatáhnout zdroj poruch v podobě váhy vzduchu,nic tím nezískáš jen budeš mít o součástku co ti ubere víkon pokud nebude 100% OK víc nic. Pokud to nešlo s el.hlavou co byla origo na tom autě , tak 100% dělá borec něco špatně. Hlava čerpadla s čerpadlem nijak nekomunikuje. Jsou dva typy na oko se liší pouze výstupem zpátečky. Uvintř je jinak zapojená. Dá se to lehce zjistit přes diagnostiku,bude to psát zkrat na kostru u ovládání dávky, to už nevím úplně přesně.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#9 Příspěvek od Tompo »

oldaf píše:Tak borce kopni do zadku ať se v tom nehrabe když to neumí. Nevím proč si přidělávat komplikace s váhou a taháním jinýho svazku. Pokud ten tvůj borec nezvládl přehodit jen motor a elektronickou hlavu čerpadla a zprovoznit to, tak už vidím jak to rozchodí s váhou a zapojením svazku z jinýho typu auta.
přesně tak... proč tam vůbec s tou váhou laboroval? 8O
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#10 Příspěvek od jura46x »

Mám to už natáhlý a chybí mě přecvakat akorát zásuvka do pojistkové skříně. Není to práca na dlouho, dokonce jsem dneska mluvil s jedním eletrikářem a ten mě řekl, že tam není co zkur... že se to přecvaká a dotáhnou 2 dráty navíc. Podle všeho to půjde. Další možnost je vrátit to a překopat tu hlavu. Sehnal jsem druhou, mechanickou z 2.4TD. Potřeboval bych ale vědět, jestli to půjde 100% překopat to čerpadlo na mechaniku a jaký jsou s tím problémy. To že to bude pokuřovat mě je jedno, hlavně aby to šlapalo a nebyly s tím ještě větší problémy při předělávání, než překopat tu eletriku. Já v té eletrice fakt nevidím problém. Ta kabeláž je, jak jsem psal z 95% totožná. Váha ti vede akorát do Ř.J. takže v konektorech nikde problém není. Jenom jsou popřehazovaný štekry v zásuvkách. Pokud by s tím mechanickým čerpadlem měl někdo zkušenost, byl bych fakt rád. Abych to neobjednával zbytečně a pak nezjistil, že to nepůjde.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#11 Příspěvek od oldaf »

Pokud chceš překopat tohle na mechaniku tak tam musíš dát celý čerpadlo z E28 2,4td, po úpravách i 2,4d. Žádný takový že přehodíš jen vršek čerpadla, to tak nejde. Přestavbu na mechaniku zvládneš za 3-4 hodinky.
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#12 Příspěvek od jura46x »

A mohl bys mě to prosímtě něják podrobněji rozepsat? Já s tím žádný zkušenosti nemám. To znamená co, komplet čerpadlo z E28, příruba pasovat nebude ne? Takže překopat celej pajšl? Už jsem sehnal čerpadlo z 2.4TD, respektive borec ho ještě dneska měl, moc jich k mání není...
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#13 Příspěvek od oldaf »

Normálně tam foukneš čerpadlo z 2,4td, nic s ním nedělej. Jen pokud máš novější blok tak si nech vytočit na soustruhu podložku tlustou 1cm, se středovou dírou 55mm a vnější rozměr bude 68mm. Nasadíš ji na krk čerpadla a červíkem ji přichyť k čerpadlu. Natáhni lanko a jezdi. A pokud se na to necejtíš tak klidně přijeď :D
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#14 Příspěvek od jura46x »

Konečně někdo, kdo jenom nepolemizuje a ví. Oukej, Díky moc. Klidně bych dojel, ale bydlím skoro na druhým koncu republiky :D udělám to, jak si říkal. :) Ale jak tak přemýšlím, tak to bych tam úplně stejně mohl napasovat čerpadlo z toho starýho motoru. Tak díky, někák to už spáchám, na tu váhu a eletriku seru. Toto už mě pomohlo víc...
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#15 Příspěvek od oldaf »

Jasný vrať tam původní elektriku co k tomu autu patří a vyměň maximálně vršek čerpadla co k tomu autu patří. . A nebo rovnou mechaniku.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

Přesně tak. Na laborace s váhou bych se oasobně taky z vysoka víš co... Nicméně s el. čerpadla mechanické neuděláš - když už tak mu chybí odstředivý regulátor, který mechanika mít má
jura46x
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 24.08.2012 00:00

#17 Příspěvek od jura46x »

Mám ještě dotaz skrz to čerpadlo, nejlevnější jsem sehnal za 4tis. takže se chcu ujistit, že všechno pošlape, abych ho nekupoval zbytečně, přece jenom to je dost peněz. Nejde od něj žádná elektrika krom chcípáku? Je tam jenom to mechanické ovládání a nic víc? A to vysokotlaký potrubí mě bude taky přesně sedět? :D A taky by mě zajímalo, jestli ty rozměry toho kroužku, cos mě popisoval, jsou přesný, nebo to mám přeměřit a jestli to půjde normálně potom přichytit, po vytočení toho mezikusu, nebo se to musí ještě něják doupravit. No a poslední dotaz je jestli potřebuju druhej pedál, nebo to napasuju na tady ten. Předem díky za odpověď, potom už otravovat nebudu.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#18 Příspěvek od starynovy »

ano ide tam len +12V na stop selenoid. nejake tie hadicky, a jedna tlakova ktora ovlada davku v zavislosti na tlaku.. inak povedane mechanicky MAP. Rozdelovacia hlava je rovnaka takze trubky sediet budu. Pedal potrebujes iny, usposobeny na lanko, tento ma prilis velky prevod a malu vyslednu drahu..iked vsetko sa da :roll:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#19 Příspěvek od oldaf »

Pedál můžeš nechat originální, mam to vyzkoušené jak na E36, tak E34, i E39 . Mechanický čerpadlo za 4 tisíce je nesmysl, běžná cena je tak do 1500kč. Kroužek ti klidně nakreslím. :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#20 Příspěvek od Misanek »

starynovy píše:ano ide tam len +12V na stop selenoid. nejake tie hadicky, a jedna tlakova ktora ovlada davku v zavislosti na tlaku.. inak povedane mechanicky MAP. Rozdelovacia hlava je rovnaka takze trubky sediet budu. Pedal potrebujes iny, usposobeny na lanko, tento ma prilis velky prevod a malu vyslednu drahu..iked vsetko sa da :roll:
No pozor, na mechanice jde ještě kabel z teplotního čidla v hlavě na ventil ovládající přesuvník vstřiku. Funguje to sice i bez toho, nicméně to tam je :wink:
Odpovědět