Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw 528i e39 cvakání v motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od gas71 »

Ahoj odborníci

Mám 528i (m52)(r.v.1997) nedávno mi začalo cvakat v motoru a než se pustím do nějakých radikálnějších oprav,tak bych chtěl slyšet váš názor co by to mohlo být a zda-li s tím má někdo osobní zkušenosti.
Většinou to začne dělat až po jízdě jak je motor zahřátý.Za studena nic.Někdy jezdím několik dní bez 'cvaknutí' a někdy to cvakání přestane z ničeho nic.
Tomuto cvakání dříve předcházelo při studeném startu-nepravidelný chod motoru při volnoběhu,chvění,vibrace a zatím dodnes přetrvává taky.
Jinak,aby jste byly v obraze,tak vám zde dávám link s videem,které jsem našel a je to uplně přesně stejné: http://www.youtube.com/watch?v=NIfMGLm1 ... re=related

díky za odpovědi :wink:
andree
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pon 10.05.2010 00:00
Bydliště: Teplice

#2 Příspěvek od andree »

To chvění motoru a nepravidelný chod by moh dělat špatný olejový separátor, ale cvakání nevím...
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od gas71 »

Taky nad tím separátorem přemýšlím,ale je tam přesně před rokem měněnej (origo).
andree
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pon 10.05.2010 00:00
Bydliště: Teplice

#4 Příspěvek od andree »

Ale tedka jsem si vzpoměl že jsem na joutubku viděl video taky s cvakáním a byl to vadnej DISA ventil. A taky tam bylo pískání, cvakání a nepravidelnej chod
andree
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pon 10.05.2010 00:00
Bydliště: Teplice

#5 Příspěvek od andree »

http://www.youtube.com/watch?v=CbbBE45txeU promin že ti to sem dávám na etapy....
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#6 Příspěvek od Angelos »

Mě zase napadá rozvodový řetěz, ale ten se začíná ozávat až někdy u 300-400 tis. pokud se nepletu.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#7 Příspěvek od ada540i »

Takhle chrochtá i VANOS...
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od gas71 »

To jsem zvědavěj co to teda je :D Jinak u mě ten zvuk je slyšet spíš jako by od klapky u sání ,směrem pod ventil dekl(zadní část)
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od LukesE39 »

Co hydroštely? Když se ohřeje olej?
andree
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pon 10.05.2010 00:00
Bydliště: Teplice

#10 Příspěvek od andree »

to ne to by bylo slyšet všude podle mě, měl jsem je u ochcávky a bylo to slyšet at si byl kde si byl, já bych to viděl na ten DISA ventil. Zkus ho pročistit, to většinou postačí
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od gas71 »

andree píše:to ne to by bylo slyšet všude podle mě, měl jsem je u ochcávky a bylo to slyšet at si byl kde si byl, já bych to viděl na ten DISA ventil. Zkus ho pročistit, to většinou postačí


copak je ten DISA ventil?nebo kde leží v motoru?
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od gas71 »

LukesE39 píše:Co hydroštely? Když se ohřeje olej?


No to právě ještě nevim zda to jsou 100%hydroštely.Ano dělá to až se olej ohřeje.Zvuk stejný jako na tom videu co jsem přidal v prvním komentáři-samozřejmě až je motor na teplotě.
Též přemýšlím zda olej neošetřit nějakým olejovým stabilizátorem.
Dneska jsem například jel a chvilku to cvakalo více,chvilku méně i méně hlasitěji za nejakou chvilu vubec..A hlavně jak to začalo cvakat,tak z ničeho nic.Do té doby sametovej chod.
andree
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pon 10.05.2010 00:00
Bydliště: Teplice

#13 Příspěvek od andree »

No je to krabička hned za měrkou oleje. Asi takhle ti to popíšu... :D vyndáš airbox a drží na dvou torxech.
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#14 Příspěvek od Berserg »

Až příjdeš na to v čem byl zakopaný pes tak to sem určitě hod-mám asi stejný problém+stejné auto...! A jen se zeptat, nevím jestli jsi psal...byl jsi na diag?
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od gas71 »

Tak...nechci šířit paniku,ale s určitostí 90% to jsou rozvody mi automechanik řekl,takže nová rozvodová sada...V pondělí nebo utery mu budu dávat auto na kontrolu,tak řeknu co to přesně je nebo bylo. :cry:
skoty78
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: stř 03.11.2010 01:00

#16 Příspěvek od skoty78 »

:(... tak pak dej vedet na kolik takova sranda prijde pokud to jsou rozvody... ja mam e39 1998 najeto 245tkm a asi zatim v pohode , ale bojim se toho.....
dik za info..skoty
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#17 Příspěvek od zverbo »

Hydrostely + spatny olej /tym myslim vyskozita ne že je projetej/ super kombinace.

to jako sičeni a jemne klepáni sou hydráče.
Spatna vyskozita je to mlateni motoru s nejakym tym šelestom ako keby vačka.

528i co som mal predtym mala 380.000km a stacilo vymenit ten spravny olej a až na hydrače se vsetko ostatne stratilo!
gas71
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: sob 06.10.2007 00:00
Bydliště: Olmütz
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od gas71 »

zverbo píše:Hydrostely + spatny olej /tym myslim vyskozita ne že je projetej/ super kombinace.

to jako sičeni a jemne klepáni sou hydráče.
Spatna vyskozita je to mlateni motoru s nejakym tym šelestom ako keby vačka.

528i co som mal predtym mala 380.000km a stacilo vymenit ten spravny olej a až na hydrače se vsetko ostatne stratilo!


Ano i nad tim jsem přemyšlel proto první vymením olej at jsu chytřejší.Tehdy mi v servisu dávali elfa 5w40,ale občas si moje 2.8 oleje pápne a doplňoval jsem Castrol 5w40,tak možná to je ta chyba.
Přemýšlel jsem zda-li koupit 10w40 protože už je to jenom přece 15let starý auto/motor a nikdo neví kolik má naběháno,ale jezdím hlavně město-brzda plyn,tak jsem nakonec pořídil Mobil1 5w50,tak uvidim po výměně.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#19 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

M52 DISA ventil nema, az M54 (525/530i)...
“Ability is what you're capable of doing.”
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#20 Příspěvek od ACDC »

M52 Disu teda má (2,8 E46)
Odpovědět