Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 - Okamzita spotreba
-
Haste
- Registrovaný
- Příspěvky: 109
- Registrován: pát 01.10.2010 00:00
- Klubové ID: 3061
- Kontaktovat uživatele:
Zdar,
mel bych mozna hloupy dotaz, ale vsiml jsem si podivneho chovani ukazatele okamzite spotreby na me E39 525i - manual.
Ukazatel okamzite spotreby jde od 0 do nejakych 30l/100km. Kdyz dam plny plyn na jednicku nebo dvojku, tak auto tahne opravdu vyborne a ukazatel okamzite spotreby se zarazi o max, tj 30+ l/100km, coz mi prijde v poradku.
Jakmile dam plny plyn na trojce, tak je videt, ze se ukazatel uz nedostane na 30l, ale zastavi se o neco niz.
A dal uz se to snizuje. Tj na ctverku se ukazatel pri plnem plynu zastavi zhruba na 24l a na petce se drzi dokonce jen na 21l/100km a to i na vyssi otacky (3500rpm).
Z toho to vypada, ze cim vyssi mam zarazeny stupen, tim mene paliva motor chlasta a tudiz bude i mensi vykon. Vsiml si toho jeste nekdo? Da se to nejak zmenit?
Diky.
mel bych mozna hloupy dotaz, ale vsiml jsem si podivneho chovani ukazatele okamzite spotreby na me E39 525i - manual.
Ukazatel okamzite spotreby jde od 0 do nejakych 30l/100km. Kdyz dam plny plyn na jednicku nebo dvojku, tak auto tahne opravdu vyborne a ukazatel okamzite spotreby se zarazi o max, tj 30+ l/100km, coz mi prijde v poradku.
Jakmile dam plny plyn na trojce, tak je videt, ze se ukazatel uz nedostane na 30l, ale zastavi se o neco niz.
A dal uz se to snizuje. Tj na ctverku se ukazatel pri plnem plynu zastavi zhruba na 24l a na petce se drzi dokonce jen na 21l/100km a to i na vyssi otacky (3500rpm).
Z toho to vypada, ze cim vyssi mam zarazeny stupen, tim mene paliva motor chlasta a tudiz bude i mensi vykon. Vsiml si toho jeste nekdo? Da se to nejak zmenit?
Diky.
ty pane vůbec nevíš, jak auto funguje.....
když dáš plnej na dvě, kvalt je lehkej, motor letí do otáček a palivo teče...
když dáš plnej na 5, kvalt je těžkej motor jde do otáček pomaleji (násobně vyšší rychlost a tím i jízdní odpor...no a protože v tu chvíli nemůže motor pobrat tolik otáček a tolik paliva, řj tam stříká právě tolik paliva, aby stačilo shořet, nezávisle na tom, že ty držíš plnej...takže paliva tam jde míň...kdyby sis počkal až se ta 5 tka vytočí, taky do ní pak v rychlosti poteče těch 30 pod plným plynem...
když dáš plnej na dvě, kvalt je lehkej, motor letí do otáček a palivo teče...
když dáš plnej na 5, kvalt je těžkej motor jde do otáček pomaleji (násobně vyšší rychlost a tím i jízdní odpor...no a protože v tu chvíli nemůže motor pobrat tolik otáček a tolik paliva, řj tam stříká právě tolik paliva, aby stačilo shořet, nezávisle na tom, že ty držíš plnej...takže paliva tam jde míň...kdyby sis počkal až se ta 5 tka vytočí, taky do ní pak v rychlosti poteče těch 30 pod plným plynem...
Logická úvaha:
Spotřeba se udává v litrech na 100 km.
Jak dlouho pojedeš 100 km na jedničku při 3500 ot/min?
Jak dlouho pojedeš 100 km na pětku při 3500 ot/min?
A kolik tedy otáček udělá motor za celých těch 100 km při jednotlivých stupních?
A proč je tedy spotřeba udávaná v litrech na 100 km při stání na místě tedy nekonečná?
Spotřeba se udává v litrech na 100 km.
Jak dlouho pojedeš 100 km na jedničku při 3500 ot/min?
Jak dlouho pojedeš 100 km na pětku při 3500 ot/min?
A kolik tedy otáček udělá motor za celých těch 100 km při jednotlivých stupních?
A proč je tedy spotřeba udávaná v litrech na 100 km při stání na místě tedy nekonečná?
-
RomanM3
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
Neuvěřitelné, co se člověk nedozví...
Množství paliva je funkcí otáček a zatížení a s tím souvisícího množství vzduchu tak, aby u zážehového motoru se vstřikem do sání byla dodržena stechiometrická směs. Samozřejmě je okamžitá spotřeba nepřímo úměrná okamžité rychlosti, jak už tady padlo s hezkým vysvětlením. A kdyby se okamžitá spotřeba udávala v logičtějších jednotkách, např. mg/s, byla by ve shodných režimech taky (takřka) shodná, bez ohledu na zařazený stupeň...
Množství paliva je funkcí otáček a zatížení a s tím souvisícího množství vzduchu tak, aby u zážehového motoru se vstřikem do sání byla dodržena stechiometrická směs. Samozřejmě je okamžitá spotřeba nepřímo úměrná okamžité rychlosti, jak už tady padlo s hezkým vysvětlením. A kdyby se okamžitá spotřeba udávala v logičtějších jednotkách, např. mg/s, byla by ve shodných režimech taky (takřka) shodná, bez ohledu na zařazený stupeň...
- Risa525
- Registrovaný
- Příspěvky: 1951
- Registrován: ned 07.11.2004 01:00
- Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
- Klubové ID: 2231
tak věř že nic rozbitýho není...to vímRomanM3 píše:když vyřadíš v 30km/h a ve 140km/h, bude tam znatelný rozdíl. další znatelný rozdíl způsobuje teplota motoru - studený motor, nebo ohřáty po delší jízdě. pokud to není ani jedním z toho tak je to jasný: je to rozbitýýýneboli něco je v tom autě špatně bych řekl...
540i ukazuje pořád 30l 
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
