Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

vodní pumpa

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
slep
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 28.08.2012 00:00

#1 Příspěvek od slep »

Ahoj!
520i, na volnoběh se zahřeje za cca 10minut a vydrží správně teplý běžet klidně hodinu, když s tím vyjedu vaří se po pár kilometrech. Odvzdušněno správně, termostat vyzkoušen venku - otevírá OK. Na teploměru je vidět když otevře - na chvíli spadne teplota o cca 10°C.
Řešil někdo pumpu? Je možné že je v háji, dává málo = voda se nestíhá chladit?
Co visko? Mám ji trvale zabloknout?

Dík.
Nikbmw
Registrovaný
Příspěvky: 191
Registrován: ned 10.04.2011 00:00
Bydliště: Svitavy

#2 Příspěvek od Nikbmw »

Zkus vyměnit tu vodní pumpu, kámoš to měl pumpou ale na octavce.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#3 Příspěvek od beny-maser »

a máš plastové kolo nebo kov?
slep
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 28.08.2012 00:00

#4 Příspěvek od slep »

beny-maser píše:a máš plastové kolo nebo kov?
:lol: no jak bych to asi mohl vědět :D
ale teď vážně, byla to pumpa, už jsem to udělal nějaký předchozí majitel už to řešil a použil druhovýrobu - plastová vrtule, byla na s.ačku, při volnoběhu se to stíhalo uchladit čerpadlem od topení, při jízdě samozřejmě ne, naštestí mi na zahradě stála ještě jedna 520i nepojízdná, ale s mosaznou vrtulí pumpy :bomb:
Už jsem s tím dnes ujel po opravě cca 100km a teplota OK, voda zdá se též neubývá - uvidím ráno až to vystydne.

Výměna vodní pumpy 520i (2litr) u jiných motorizací to bude obdobné:
Vyndat sací koleno do alternátoru, úplně sundat obě velké hadice termostat/motor, vyndat plast násosku kolem vrtule (sahara), odpojit spodní hadici na chladiči, odpojit čidlo na chladiči, vyndat chladič, visko spojka povolit nepůjde - klíč 32 levý závit :idea: nevadí netřeba ji demontovat, odlehčit napínák plochého řemenu (nutný kus speciální "montpáky) odklidit řemen, povolit a vyndat 4 šroubky M6 šestihran, které drží řemenici na hřídeli pumpy, tím se lze dostat na 4 matice M6 které drží přes svorníky vlastní pumpu, pumpa je těsněná O kroužkem, citlivým násilím jde pumpa vyloupnout.
Zpětná montáž je trochu opruz u těch šroubů co drží řemenici, mají rozteč do "obdélníku" nikoliv do čtverce, ale po chycení prvního skrz správnou díru řemenice je to již snadné.
Nová pumpa v Kelly cca 800Kč plast, cca 1600 mosaz, origo jsem nesháněl.
Odpovědět