Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Koupe E60 530i (+ montaz LPG) - zkusenosti?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#1 Příspěvek od roti »

Ahojte,

zvazuji poridit E60 530i automat (170kw). Jelikoz muj rocni najezd je 60tkm+ a tady by pro me nafta byla idealni reseni.
Proc ale resit problemy s turbem, vyfuk.svody, DPF, vstriky, cerpadla, klapky v sani, kdyz muzu mit R6 v benzinu + sekvencni plyn.

Nikde jsem tady moc informaci k E60 530i nenasel.
- na co si dat pozor?
- co je slabinou 6valce? odlucovac oleje?
- jakou vybavu bych mel preferovat? (pro me je dulezita kuze a jeste lepsi v komfortech, automat, PDC, spis velka nez mala navi, tempomat, sibr, delene zadni sedacky, xenony, el. sklopny zrcatka) jaky je rozdil mezi malou a velkou navi?
- je to bezproblemova kombinace 530i + LPG? jakou dostanu misto rezervy nadrz?

Nekde jsem cetl, ze prej E60 vrze, vrze volant a hnije elektrika??

Jinak je velkej rozdil mezi 525i (141kw) a 530i (170kw)?
Vcera jsem se totiz byl podivat na tuhle 525i a tech 141kw me teda moc nepresvedcilo. Rozjezd dobrej, ale pak takovej cajicek :( Nechapu, jak nekdo muze jezdit v 520i :)
Ale co se musi nechat, tak byl stav vozidla!! Melo najeto sice 178tkm, vcetne servisky a auto bylo jako novy, jako kdyby melo natoceno 50tkm! Nikde nic nevrzalo, nic nemlatilo, nic nebylo oskrabany, proste parada!
Jen me zamrzela vybava:( Sedadla el. polohovatelny nahoru a dolu a operak, jinak manual. Bez PDC, sibru, mala navi, pevna zadni sedadla. Motor byl ale jako novej, klidnej a super projev.
Ale byl jsem z toho auta fakt nadsenej!

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=200000[/url]

Takze se rozhoduji mezi:
E60 530i (popr. 545i)
A6 4.2q
E65 745i (7er ale asi spis vypoustim)

Cena: 10-15t€
Přílohy
530i.jpg
530i.jpg (108.28 KiB) Zobrazeno 3136 x
530i_II.jpg
530i_II.jpg (120.02 KiB) Zobrazeno 3136 x
001.jpg
001.jpg (111.5 KiB) Zobrazeno 3136 x
002.jpg
002.jpg (99.07 KiB) Zobrazeno 3136 x
Matthes
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00
Bydliště: Havířov

#2 Příspěvek od Matthes »

Ahoj tak já mám E60 530i 6q, mám najeto 303 tis. a nikde mi nic nevrže neskřípá, prostě hrobové ticho 8)
Na to kolik to má najeto je motor v perfektním stavu, měnil jsem tesnění víka ventilů a motor vypadá opravdu jako nový.
Je fakt, že záleží na předchozích majtelích jak se o to auto starali.
Já ale na svou E60ku nedám dopustit :D
Jinak jestli máš opravdu takový nájezd co píšeš, radši bych šel do zachovalého dieselu než rvát do benzínu LPG :wink:
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#3 Příspěvek od tanner540i »

Jednoznacne LPG, oproti nafte levnejsi provoz, kultivovanost motoru....
Urcite bych ale nebral nic min nez 530i.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#4 Příspěvek od ada540i »

e60 530i 170kW + LPG je rozumná volba. Tenhle motor je hodně spolehlivej jen maličko žere olej, u těch silnějších verzí 190 a 200kW už občas slyšíš, že něco pozlobí, ale taky ujdou. Naftu bych bral jen pokud ti víc vyhovuje průběh momentu u turbodieselu. No a pokud se chceš opravdu vozit a neni ti líto pár korun navíc, tak 545i LPG.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
jamiro
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: úte 10.06.2008 00:00

#5 Příspěvek od jamiro »

pokud je to m54, tak ta celkem casto prave olej zere. skoukni jine diskuse.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#6 Příspěvek od ada540i »

Ono to ale neni nic tak hroznýho. Prostě si jednou za čas zkontroluješ hladinu oleje a případně doleješ. Občas tu někdo napíše, že nedolejvá vůbec, takže to taky nebude zas tak horký.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#7 Příspěvek od roti »

ja ted dolejvam 0,5L na 15tkm coz me prijde uplne v poradku, ale pokud bych mel dolejvat 1L co 2tkm, tak to by me asi hodne vadilo!

Jinak co se diagnostiky tyce. Nekde jsem cetl, ze na SK bmwklubu se prodava kabel za 30€, kterym bych si mel bez problemu smazat INSP popr. i neco nakodovat. Ma s nim nekdo zkusenosti?
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#8 Příspěvek od M4we »

BMW zatím nemám,
ale můžu říct jen svůj názor, sháním řekl bych naprosto přesně to samé, co ty.
530i rozhodně M54ku, u N52 bych se bál problémů se zdvihátky ventilů apod. co jsem se tu dozvěděl. A navíc, můj rozpočet by mi asi ani N52 nedovolil :)
Každopádně raději koupím v dobrém stavu už z e39 ověřenou kvalitu v podobě M54 za klidně víc peněž než honit slevy na N52. Rozhodně bych si byl ochotný si za auto v dobrém stavu připlatit, i když pod jeho kapotou je rádoby starší motor.
Rozpočet mám podobný, max 14000 EUR. Ale to už bych očekával auto v top stavu z r.v. tak 2004.
Nicméně bych řekl, že 525i s M54B25 bude levnější jen v případě povinného ručení.
Spotřeba bude podle mě hodně podobná s B30. Osobně bych do LPG nešel. Možná pokud by se objevil na prodej kus s už namontovaným LPG. Ale stejně. Nějak tomu nemůžu přijít na chuť.
Kdybych měl roční proběh 60kkm tak bych vážně uvažoval nad naftou, jen je potřeba hlídat stav kupovaného auta, jak jsi sám uváděl. Tuším, že některé E60 se dají koupit ještě bez DPF. Pak je potřeba dávat si pozor na klapky sání. Ale to asi víš. Nechci chytračit, taky nejsem žádný super odborník.
Jen se tím prokousávám už opravdu dlouhou dobu, a čtu staré topicy tady na foru a denně se vzdělávám :D
Za 15000 EUR bych se nebál se poohlídnout po nějaký slušný 530d s výbavou.
Osobně mě někdy trochu zaráží, když koukám na netu na BMW tak některý mají PROFI NAVI, komfort sedadla, šíbr...všechno a mají sporák (manualní klimu :D)
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#9 Příspěvek od clay »

M4we píše:
Za 15000 EUR bych se nebál se poohlídnout po nějaký slušný 530d s výbavou.
Osobně mě někdy trochu zaráží, když koukám na netu na BMW tak některý mají PROFI NAVI, komfort sedadla, šíbr...všechno a mají sporák (manualní klimu :D)

diky za tenhle cenik, loni jsem koupil e61 530d za 400k v srn a uz jsem se bal, ze jsem za debila, protoze tu hodne lidi mavalo s cifrou 250-300k...

jestli mam neco echt nevim, 170kw, 2005, profi navi, komfort sedadla, sibr, automat, automat klima, head-up displej... chybi mi jen nezavisle topeni.
clay
Registrovaný
Příspěvky: 199
Registrován: stř 04.05.2011 00:00
Bydliště: Praha Východ

#10 Příspěvek od clay »

vloženo 2x
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

manual klima - akorat nema 2 zony, jinak drzi teplotu, inteligentne nastavuje pruduchy a meni intenzitu fukaru, takze zas tak moc manualni (ve smyslu jebek typu ON/OFF) neni...
“Ability is what you're capable of doing.”
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#12 Příspěvek od roti »

no ja bych vzal jen benzin bez LPG a LPG si nechal za 35t namontovat. Tak alespon vim, kdo co a jak delal a uz i kvuli serizovani.

naftak bez dpf (vyfuk dolu) nepripada v uvahu. Jedna se o E3 a od 10/2012 je vjezd do Mnichova uz jen s E4

N52 je primej vstrik a pro lpg nevhodne a udajne i poruchovy

zvazuju jeste z nemecka peknou 545i!
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#13 Příspěvek od honzabiker1 »

N52 nema prime vstrikovani, to ma az N53 (u 30i oproti N52 je zvyseny vykon ze 190kW na 200kW, u 25i je motor narozdil od N52 obsahove 3l se snozenym vykonem)

Jinak k LPG - urcite se vyplati koupit auto bez LPG a az pak ho nechat dodelat - z vice duvodu:

-auta s LPG maji vetsinou mnohem vic najeto (proc by si jinak nekdo nechaval delat LPG)
-na nektere systemy LPG delane v zahranici se spatne shaneji dily, nebo je zdejsi servisy neumi opravovat (nemaji diagnosticky SW, atd..)
-pri predelani az po koupi je mozne si vybrat na prestavbu firmu s dobrymi referencemi, je na to zaruka, neni problem pri pozdejsich opravach..
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#14 Příspěvek od M4we »

Hanz píše:manual klima - akorat nema 2 zony, jinak drzi teplotu, inteligentne nastavuje pruduchy a meni intenzitu fukaru, takze zas tak moc manualni (ve smyslu jebek typu ON/OFF) neni...
Jo jo, díky za info, nemám s ní nijak velké zkušenosti. Každopádně, esteticky se mi moc nelíbí :)
Přijde mi to ve spojení se zbytkem výbavy trošku jako pěst na oko.
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od Sonny »

Uz zhruba 2 mesice jsem stastnym majitelem 530i N52 v automatu a muzu jenom doporucit, ale mam najezd 15tis. V tvem pripade s najezdem 60tis rocne bych ale osobne vypustil ten automat a sel do manualu. Precejenom kupujes ojete vozidlo, historie neni nikdy 100% znama (i kdyz je treba serviska). V pripade problemu automatu do toho muzes zahucet 30-70tis.. Jinak kombinace 3.0 + LPG bych se nebal - pokud to v tom aute dobre funguje (asi bych nekupoval auto s certstvou zastavbou cca par mesicu - zrejme tam neco nefunguje jak ma a majitel jiz ztratil nervy se servisem).

Obecne je proste dulezite si vybrany kousek radne proklepnout, vzit mechanika, domluvit schuzku v servise (i treba LPG servise) - proste zainvestovat nejakou tu tisicovku pro klid duse. Clovek muze mit i tak smulu, ale urcite ji timto minimalizuje.

Jinak sehnat 545 v manualu (prip. s LPG) bude asi orisek.
jararak
Registrovaný
Příspěvky: 448
Registrován: ned 20.07.2008 00:00
Bydliště: Malacky

#16 Příspěvek od jararak »

najviac by som sa bal u 545/550i toho O kruzka, na druhu stranu strasne sa mi lubi ta e61 550i ktora sa momentalne predava
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#17 Příspěvek od Sweden »

tak O kroužek se mění tuším nějak kolem 25tis.kč,což turbo pro chrochtáka stojí podobnou sumu a nemám pocit že by se lidi nějak extra báli kupovat chrochtáky.Jinak ta 550i v manuálu je exkluzivní,jenom jsem pořád nepochopil proč to prodává pouze na sk klubu když je majiel ze středních čech. :?
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#18 Příspěvek od roti »

jen automat, manual uz nechci videt!

jinak chapu dobre, ze N52 u E60 190kw jeste neni primej vstrik? Jakej je teda rozdil mezi N52B30 a M54B30? Nm maji oba 300.
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#19 Příspěvek od honzabiker1 »

N52 ma oproti M54 vyssi vykon (190kW misto 170kW), variabilni zdvih ventilu, lehci blok ze slitiny Al a horciku..

Prime vstrikovani nema, to ma az N53 (200kW)

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
roti
Registrovaný
Příspěvky: 209
Registrován: čtv 23.02.2006 01:00
Bydliště: Praha, München

#20 Příspěvek od roti »

a je teda lepsi 170kw nebo 190kw? Ma s tim nekdo zkusenosti?
Odpovědět