Další věc: při přejíždění nerovností mi bouchají řidičovy dveře. Mám prodřené to gumové těsnění na rámu dveří - rám na kastli. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jestli by to mohlo být tím... Díky
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 528iA Tour - pár dotazů
Zdarec chlapi, prosím o radu. V neděli jsem si dovezl výše zmíněné domů. S autem naprostá spokojenost. Ale jedno mi vrtá hlavou. Je to můj první automat, tak kdyžtak promiňte můj, možná "debilní" dotaz, ale když jedu na D a zrychluju například z 50 km/h na 80 km/h, s lehkou nohou, auto si drží cca 2100 ot./min. Prostě motor točí furt stejné otáčky a rychlost stoupá. Laicky bych řekl že prokluzuje. Ve sportovním módu zase řadí jak klasický manuál...
Tak mě zajímá to "prokluzování" - je to u Steptronicu normální nebo mám počítat že je převodovak předKO? Jinak jezdí bezvadně, rozjezdy plynulé, s troškou víc plynů zběsilé - zkrátk mi jinak přijde naprosto ok... jen ten prokluz mě zaráží. Je fakt, že tím prokluzováním to auto ukazuje okamžitou spotřebu např. jen 10-13 litrů...
Další věc: při přejíždění nerovností mi bouchají řidičovy dveře. Mám prodřené to gumové těsnění na rámu dveří - rám na kastli. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jestli by to mohlo být tím... Díky
Další věc: při přejíždění nerovností mi bouchají řidičovy dveře. Mám prodřené to gumové těsnění na rámu dveří - rám na kastli. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jestli by to mohlo být tím... Díky
-
e155
- Registrovaný
- Příspěvky: 1028
- Registrován: sob 12.11.2011 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 3041
Co se týče dveří, tak jsem to řešil - nejsnadnější řešení je posunout ten díl na karosérii, do kterého se při zavíraní dveří zacvakává zámek. Jsou tam dva torxy, stačí povolit a posunout - myslím, že to bylo cca 3mm nahoru. Jinak k tomu řazení - prokluzovalo by to, kdyby stoupaly otáčky a rychlost zůstávala stejná, ne?
Děkuju za radu ohledně dveří - vyzkouším
Ohledně prokluzu - ano, tak to chodí u manuálu. Možná jsem to špatně napsal nebo pojmenoval. Ale zajímalo, jestli je prostě normální, že motor drží 2100 ot. a rychlost vzroste třeba o 30 km/h s tím, že během tohoto zrychlování se postupně snižuje okamžitá spotřeba....
Ohledně prokluzu - ano, tak to chodí u manuálu. Možná jsem to špatně napsal nebo pojmenoval. Ale zajímalo, jestli je prostě normální, že motor drží 2100 ot. a rychlost vzroste třeba o 30 km/h s tím, že během tohoto zrychlování se postupně snižuje okamžitá spotřeba....
Jo, to mě dělá taky, jenomže do těch cca 50ti to tam normálně hází kvalty a pak ten "variátor"
Co jsem pochopil, tak asi i záleží na tom, jak máš nastavenou převodovku, resp. na jaký jízdní styl je zvyklá. Já jí ani nebudu resetovat. Od původního majitele je naučená jezdit na spotřebu, což mě vyhovuje. Když chci aby "to jelo", mám tam přece Sko nebo manuální řazení. Nebo prostě jenom KickDown
P.S. Začínám to auto milovat

Co jsem pochopil, tak asi i záleží na tom, jak máš nastavenou převodovku, resp. na jaký jízdní styl je zvyklá. Já jí ani nebudu resetovat. Od původního majitele je naučená jezdit na spotřebu, což mě vyhovuje. Když chci aby "to jelo", mám tam přece Sko nebo manuální řazení. Nebo prostě jenom KickDown
P.S. Začínám to auto milovat
Tak zatím to vypadá a nasvědčuje tomu, že jsem natrefil na kousek, o který majitel pečoval a choval se né jak prase. Ohledně je odsud, z fóra. Takže nutné investice v tuto chvíli nejsou, snad jen to těsnění dveří. A pak samozřejmě nějaké ty prkotiny...
Ale s nákladnějším servisem než u Forda se počítalo, i když, auta mě živily, teď už jen přivydělávají, kontaktů mám relativně dost. Takže by mě snad ani servis a údržba neměly kazit radost... (ťuk ťuk!)
Ale s nákladnějším servisem než u Forda se počítalo, i když, auta mě živily, teď už jen přivydělávají, kontaktů mám relativně dost. Takže by mě snad ani servis a údržba neměly kazit radost... (ťuk ťuk!)
-
jurasis
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Jednak doporučuji v případě náhradních dílů kontaktovat v první řadě origo, celkem často je origo díl levnější než druhovýroba, u 10 let starého auta...
Převodovka, pokud nekope při řazení, je vše OK. Nedoporučuji u 2,8my používat KICK DOWN, podřadí o dva kvalty a to je motor v červeným, tedy kontraproduktivní... V okamžiku potřeby akcelerace doporučuji buď před mírným sešlápnutím plynu hodit S_režim nebo pedál plynu prudce sešlápnout PŘED KICK DOWN. Je třeba dosáhnout 3500 otáček, odtud ten motor nejvíce zabírá... Při troše cviku se dá na automatu krásně "řadit" plynem a řazením S_režimu podle vlastního uvážení, je jen potřeba trošku cviku...
Další poznatek: ve městě doporučuji na stálo S_režim, zjistil jsem, že mám na něj nižší spotřebu...
Atd, vychytávek je hromada, už nechci manuál...
PS: převodovka si "pamatuje styl jízdy" jen posledních cca 50 - 100 km...
Převodovka, pokud nekope při řazení, je vše OK. Nedoporučuji u 2,8my používat KICK DOWN, podřadí o dva kvalty a to je motor v červeným, tedy kontraproduktivní... V okamžiku potřeby akcelerace doporučuji buď před mírným sešlápnutím plynu hodit S_režim nebo pedál plynu prudce sešlápnout PŘED KICK DOWN. Je třeba dosáhnout 3500 otáček, odtud ten motor nejvíce zabírá... Při troše cviku se dá na automatu krásně "řadit" plynem a řazením S_režimu podle vlastního uvážení, je jen potřeba trošku cviku...
Další poznatek: ve městě doporučuji na stálo S_režim, zjistil jsem, že mám na něj nižší spotřebu...
Atd, vychytávek je hromada, už nechci manuál...
PS: převodovka si "pamatuje styl jízdy" jen posledních cca 50 - 100 km...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
