Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 540ia podivné chování motoru
Zdravím, jsem cca dva týdny majitelem 540ia a jsem nadšenej. Nicméně: popíšu pár indicií, které vedou doufám k jedinému nebo i více, ale hlavně banálním problémům:)
1) Když tomu šlápnu na krk, tak se z auta ozývá takové pískání-syčení. Je to slyšet i na volnoběh a identifikoval bych to odněkud z pod zadních sedaček. Tipuju to na nějakou sportovní díru v laufu...
2) Dnes jsem rychleji cestoval...několik akcelerací ze 120 na 220 a zdálo se mi, že to nejede, tak jak by mělo...ale těžko soudit. Auto velmi pěkně maskuje rychlost a bylo v tom celkem 340kg lidí. Takže nevim.
3) nicméně od té doby se k chodu motoru přidal jeden zvuk...nazval bych to bubláním. Identifikoval bych to jakože motoru chyběl běh na jeden válec.
4) v tomhle stavu na volnoběh při prudkým sešlápnutí plynu měl motor tendenci zhasnout...to bych hádal na svíčku nebo vstřik.
Po cca pěti minutách. to přestalo zlobit, jelo jak mělo, na volnoběh ok, prudký sešlápnutí plynu taky.
Někdo nějak tip? Brzo to vezmu na diagnostiku, ale tam se taky spousta věcí neukáže...
1) Když tomu šlápnu na krk, tak se z auta ozývá takové pískání-syčení. Je to slyšet i na volnoběh a identifikoval bych to odněkud z pod zadních sedaček. Tipuju to na nějakou sportovní díru v laufu...
2) Dnes jsem rychleji cestoval...několik akcelerací ze 120 na 220 a zdálo se mi, že to nejede, tak jak by mělo...ale těžko soudit. Auto velmi pěkně maskuje rychlost a bylo v tom celkem 340kg lidí. Takže nevim.
3) nicméně od té doby se k chodu motoru přidal jeden zvuk...nazval bych to bubláním. Identifikoval bych to jakože motoru chyběl běh na jeden válec.
4) v tomhle stavu na volnoběh při prudkým sešlápnutí plynu měl motor tendenci zhasnout...to bych hádal na svíčku nebo vstřik.
Po cca pěti minutách. to přestalo zlobit, jelo jak mělo, na volnoběh ok, prudký sešlápnutí plynu taky.
Někdo nějak tip? Brzo to vezmu na diagnostiku, ale tam se taky spousta věcí neukáže...
ahoj, nechci zasirat toto tema. Kazdopadne zajed nejdrive na diag a pak zacni postupne patrat. Diag bude zaklad, ale nedavej to na malou diag jako je medik ci co. Zapoj to na velkou diagnostiku a neboj se dat nejaky love out. Rekne ti to opravdu hodne a je to k nezaplaceni. Alespon zjistis jak to auto je na tom doopravdy. Pak ma cenu patrat dal, ale verim ze diag to odhali. Me to pomohlo od vetsiny problemu, ale jak rikam pouzij velkou diag kde auto bude napojeno znacne delsi dobu a sber dat trva trochu dele, zato je obsahlejsi a da ti objektivni stav ostatnichdilu, nebo jejich funkci jak se zrovna maji ci ne. Zacni s tim a pak uvidis...dej vedet jak to dopadlo.. zajima mee to, ac uz tento vuz nevlastnim...
Tak diagnostikováno bude asi o víkendu...dnes jsem se byl zase projet a je to prostě líný...teda jako jede to líp než 90% toho co ne silnici k vidění, ale žádnej velkej masakr. Včerejší noční projíždka byla o něčem jiným. Ještě se to třeba projevuje tím, že když v v D režimu dál plnej, tak než tomu dojde, že fakt chci jet, tak to chvilku trvá, včera to bylo o něčem jiným. Po víkendu dám vědět. Jinak tipy na závady přijímám furt:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
No ono taky dost záleží na počasí,když je chladněji,nebo třeba po dešti,tak auto subjektivně táhne líp,jinak 540-tka má spíš trvalej zátah od spoda a pak táhne furt stejně,není tam žádnej turbo efekt a není to zase nějakej vzteklej japončík,ale zase jí pak nedochází dech.Pokud chceš rychlejší reakce,je lepší jezdit po městě třeba na manuální řazení,nemá to takovou prodlevu a je dobrý,když už tak si vypnout prokluz,ten taky malinko zpomaluje,ale zase musíš s tím počítat a nevymlít se v první zatáčce.Spíš bych ti doporučoval se s autem napřed trochu zžít a pak blbnout.Jinak svíčky zkontroluj,vstřiky to si myslím nebudou,zatím moc nevím o nikom,kdo by s něma měl u 540-tky problém!?Mishak píše:Tak diagnostikováno bude asi o víkendu...dnes jsem se byl zase projet a je to prostě líný...teda jako jede to líp než 90% toho co ne silnici k vidění, ale žádnej velkej masakr. Včerejší noční projíždka byla o něčem jiným. Ještě se to třeba projevuje tím, že když v v D režimu dál plnej, tak než tomu dojde, že fakt chci jet, tak to chvilku trvá, včera to bylo o něčem jiným. Po víkendu dám vědět. Jinak tipy na závady přijímám furt:)

Na blbnutí mám jiný auto, tak mi tady samozřejmě nejde o nějakej masakr za volantem, ale spíš mě štve, že to auto nejede jak má. Když na volnoběh zašlápnu plyn a motor má tendenci zhasnout tak to není úplně ok...Včera jsem třeba chtěl rychleji projet křižovatkou (z vedlejší na hlavní) a málem byl problém. A to jsem ani nedal plnej plyn hned zprudka, to nedělám nikdy, ale razantně, ale plynule přidal a autu se nechtělo. Až tak po vteřině se to rozjelo jako kráva, když to auto z hlavní bylo 2s ode mne. Jinak o tom chladným počasí vim...a není to subjektivní. Když máš ve vzduchu víc vlhkosti, tak se ti do válců dostává chladnější směs, což má za následek vyšší výkon. Není to přesně, ale nějak obecně to tak snad je:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
A jaký máš studený starty?Startneš normáně bez zakolísání,nebo ti to zakolísá směrem dolů a pak se to vyrovná?Protože jestli ti to dělá,tak to jsou 100% svíčky,mě to už začalo cca před 3 tejdnama,měl jsem auto u kámoše na výměnu silentbloků,tak to napíchnul a mám už špatný svíčky,takže se teď chystám na výměnu,tak jestli nemáš podobnej problém?!Mishak píše:Na blbnutí mám jiný auto, tak mi tady samozřejmě nejde o nějakej masakr za volantem, ale spíš mě štve, že to auto nejede jak má. Když na volnoběh zašlápnu plyn a motor má tendenci zhasnout tak to není úplně ok...Včera jsem třeba chtěl rychleji projet křižovatkou (z vedlejší na hlavní) a málem byl problém. A to jsem ani nedal plnej plyn hned zprudka, to nedělám nikdy, ale razantně, ale plynule přidal a autu se nechtělo. Až tak po vteřině se to rozjelo jako kráva, když to auto z hlavní bylo 2s ode mne. Jinak o tom chladným počasí vim...a není to subjektivní. Když máš ve vzduchu víc vlhkosti, tak se ti do válců dostává chladnější směs, což má za následek vyšší výkon. Není to přesně, ale nějak obecně to tak snad je:)
těma svíčkama, filtrama začnu...a pak se uvidí. Někdy tenhle týden mě čeká diagnostika...
Jinak před rokem bylo měněno čerpadlo a při tý příležitosti byla provedena kontrola tlaku čerpadla...ale nevim jestli se to dělá před nebo za filtrem. A vzduch filtr byl měněn před rokem a půl za K&N. Najeto to má na ten filtr asi 20 000km, takže to by stálo za to ho vyčistit.
Jinak před rokem bylo měněno čerpadlo a při tý příležitosti byla provedena kontrola tlaku čerpadla...ale nevim jestli se to dělá před nebo za filtrem. A vzduch filtr byl měněn před rokem a půl za K&N. Najeto to má na ten filtr asi 20 000km, takže to by stálo za to ho vyčistit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
Váha by se projevovala razantnějším způsobem,pokud to nebude svickama,tipoval bych to spíš na ty ucpany katy.Kolik,že máš najeto?Mishak píše:těma svíčkama, filtrama začnu...a pak se uvidí. Někdy tenhle týden mě čeká diagnostika...
Jinak před rokem bylo měněno čerpadlo a při tý příležitosti byla provedena kontrola tlaku čerpadla...ale nevim jestli se to dělá před nebo za filtrem. A vzduch filtr byl měněn před rokem a půl za K&N. Najeto to má na ten filtr asi 20 000km, takže to by stálo za to ho vyčistit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 108
- Registrován: čtv 29.03.2012 00:00
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1746
- Registrován: úte 27.09.2005 00:00
- Bydliště: Červený Kostelec
- Klubové ID: 510
Katy jsem taky řešil,ale rozhodně nehvízdali.
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c8b9003bae
Taky jsem si u svého auta všiml podivného hučení až syčení,ale řekl bych že je to aut. převodovka.
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c8b9003bae
Taky jsem si u svého auta všiml podivného hučení až syčení,ale řekl bych že je to aut. převodovka.