Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 540ia podivné chování motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#1 Příspěvek od Mishak »

Zdravím, jsem cca dva týdny majitelem 540ia a jsem nadšenej. Nicméně: popíšu pár indicií, které vedou doufám k jedinému nebo i více, ale hlavně banálním problémům:)
1) Když tomu šlápnu na krk, tak se z auta ozývá takové pískání-syčení. Je to slyšet i na volnoběh a identifikoval bych to odněkud z pod zadních sedaček. Tipuju to na nějakou sportovní díru v laufu...
2) Dnes jsem rychleji cestoval...několik akcelerací ze 120 na 220 a zdálo se mi, že to nejede, tak jak by mělo...ale těžko soudit. Auto velmi pěkně maskuje rychlost a bylo v tom celkem 340kg lidí. Takže nevim.
3) nicméně od té doby se k chodu motoru přidal jeden zvuk...nazval bych to bubláním. Identifikoval bych to jakože motoru chyběl běh na jeden válec.
4) v tomhle stavu na volnoběh při prudkým sešlápnutí plynu měl motor tendenci zhasnout...to bych hádal na svíčku nebo vstřik.
Po cca pěti minutách. to přestalo zlobit, jelo jak mělo, na volnoběh ok, prudký sešlápnutí plynu taky.
Někdo nějak tip? Brzo to vezmu na diagnostiku, ale tam se taky spousta věcí neukáže...
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#2 Příspěvek od Mishak »

Tak jsem to byl teď projet...jede to jako kráva, nechcípá to, všechno v pohodě...až na to pískání, ale to tam bylo vždycky. Takže všechno výše zmíněné se projevilo jenom po delší zátěži...
davcer
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: pon 12.05.2003 00:00

#3 Příspěvek od davcer »

ahoj, nechci zasirat toto tema. Kazdopadne zajed nejdrive na diag a pak zacni postupne patrat. Diag bude zaklad, ale nedavej to na malou diag jako je medik ci co. Zapoj to na velkou diagnostiku a neboj se dat nejaky love out. Rekne ti to opravdu hodne a je to k nezaplaceni. Alespon zjistis jak to auto je na tom doopravdy. Pak ma cenu patrat dal, ale verim ze diag to odhali. Me to pomohlo od vetsiny problemu, ale jak rikam pouzij velkou diag kde auto bude napojeno znacne delsi dobu a sber dat trva trochu dele, zato je obsahlejsi a da ti objektivni stav ostatnichdilu, nebo jejich funkci jak se zrovna maji ci ne. Zacni s tim a pak uvidis...dej vedet jak to dopadlo.. zajima mee to, ac uz tento vuz nevlastnim...
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#4 Příspěvek od Mishak »

Tak diagnostikováno bude asi o víkendu...dnes jsem se byl zase projet a je to prostě líný...teda jako jede to líp než 90% toho co ne silnici k vidění, ale žádnej velkej masakr. Včerejší noční projíždka byla o něčem jiným. Ještě se to třeba projevuje tím, že když v v D režimu dál plnej, tak než tomu dojde, že fakt chci jet, tak to chvilku trvá, včera to bylo o něčem jiným. Po víkendu dám vědět. Jinak tipy na závady přijímám furt:)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od eric »

Mishak píše:Tak diagnostikováno bude asi o víkendu...dnes jsem se byl zase projet a je to prostě líný...teda jako jede to líp než 90% toho co ne silnici k vidění, ale žádnej velkej masakr. Včerejší noční projíždka byla o něčem jiným. Ještě se to třeba projevuje tím, že když v v D režimu dál plnej, tak než tomu dojde, že fakt chci jet, tak to chvilku trvá, včera to bylo o něčem jiným. Po víkendu dám vědět. Jinak tipy na závady přijímám furt:)
No ono taky dost záleží na počasí,když je chladněji,nebo třeba po dešti,tak auto subjektivně táhne líp,jinak 540-tka má spíš trvalej zátah od spoda a pak táhne furt stejně,není tam žádnej turbo efekt a není to zase nějakej vzteklej japončík,ale zase jí pak nedochází dech.Pokud chceš rychlejší reakce,je lepší jezdit po městě třeba na manuální řazení,nemá to takovou prodlevu a je dobrý,když už tak si vypnout prokluz,ten taky malinko zpomaluje,ale zase musíš s tím počítat a nevymlít se v první zatáčce.Spíš bych ti doporučoval se s autem napřed trochu zžít a pak blbnout.Jinak svíčky zkontroluj,vstřiky to si myslím nebudou,zatím moc nevím o nikom,kdo by s něma měl u 540-tky problém!? :wink:
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#6 Příspěvek od Mishak »

Na blbnutí mám jiný auto, tak mi tady samozřejmě nejde o nějakej masakr za volantem, ale spíš mě štve, že to auto nejede jak má. Když na volnoběh zašlápnu plyn a motor má tendenci zhasnout tak to není úplně ok...Včera jsem třeba chtěl rychleji projet křižovatkou (z vedlejší na hlavní) a málem byl problém. A to jsem ani nedal plnej plyn hned zprudka, to nedělám nikdy, ale razantně, ale plynule přidal a autu se nechtělo. Až tak po vteřině se to rozjelo jako kráva, když to auto z hlavní bylo 2s ode mne. Jinak o tom chladným počasí vim...a není to subjektivní. Když máš ve vzduchu víc vlhkosti, tak se ti do válců dostává chladnější směs, což má za následek vyšší výkon. Není to přesně, ale nějak obecně to tak snad je:)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

Mishak píše:Na blbnutí mám jiný auto, tak mi tady samozřejmě nejde o nějakej masakr za volantem, ale spíš mě štve, že to auto nejede jak má. Když na volnoběh zašlápnu plyn a motor má tendenci zhasnout tak to není úplně ok...Včera jsem třeba chtěl rychleji projet křižovatkou (z vedlejší na hlavní) a málem byl problém. A to jsem ani nedal plnej plyn hned zprudka, to nedělám nikdy, ale razantně, ale plynule přidal a autu se nechtělo. Až tak po vteřině se to rozjelo jako kráva, když to auto z hlavní bylo 2s ode mne. Jinak o tom chladným počasí vim...a není to subjektivní. Když máš ve vzduchu víc vlhkosti, tak se ti do válců dostává chladnější směs, což má za následek vyšší výkon. Není to přesně, ale nějak obecně to tak snad je:)
A jaký máš studený starty?Startneš normáně bez zakolísání,nebo ti to zakolísá směrem dolů a pak se to vyrovná?Protože jestli ti to dělá,tak to jsou 100% svíčky,mě to už začalo cca před 3 tejdnama,měl jsem auto u kámoše na výměnu silentbloků,tak to napíchnul a mám už špatný svíčky,takže se teď chystám na výměnu,tak jestli nemáš podobnej problém?!
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#8 Příspěvek od Mishak »

Na svíčky jsem to tipoval taky. Jsou tam cca 18 000km, takže nový zdaleka nejsou. Po nastartování to běží v pohodě...nebo si neuvědomuju, že by to nějak houpalo...
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od noname »

reakce na plyn- filtry, hlavně palivák, trošku vzduchač, v horším případě váha, další věcí můžou být ucpané katy, častý problém... dej dokupy všechen spotřebák a pak začni laborovat, ikdyž to není r6, když je vše v cajku, reaguje na plyn opravdu dobře...
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#10 Příspěvek od Mishak »

těma svíčkama, filtrama začnu...a pak se uvidí. Někdy tenhle týden mě čeká diagnostika...

Jinak před rokem bylo měněno čerpadlo a při tý příležitosti byla provedena kontrola tlaku čerpadla...ale nevim jestli se to dělá před nebo za filtrem. A vzduch filtr byl měněn před rokem a půl za K&N. Najeto to má na ten filtr asi 20 000km, takže to by stálo za to ho vyčistit.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eric »

Mishak píše:těma svíčkama, filtrama začnu...a pak se uvidí. Někdy tenhle týden mě čeká diagnostika...

Jinak před rokem bylo měněno čerpadlo a při tý příležitosti byla provedena kontrola tlaku čerpadla...ale nevim jestli se to dělá před nebo za filtrem. A vzduch filtr byl měněn před rokem a půl za K&N. Najeto to má na ten filtr asi 20 000km, takže to by stálo za to ho vyčistit.
Váha by se projevovala razantnějším způsobem,pokud to nebude svickama,tipoval bych to spíš na ty ucpany katy.Kolik,že máš najeto?
Pavel_Franta
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 29.03.2012 00:00

#12 Příspěvek od Pavel_Franta »

s tou váhou vzduchu mi to připomíná nedořešenou otázku, na kterou jsem odpověd postačující mému skromnému myšlení nenašel.

váha vzduchu... povězte mi prosím, co by auto vyvádělo kdyby mělo nefunkční či poškozenou občasfunkční váhu vzduchu...?

To bylo totiž jediné co nevím proč jsem neopravil :D
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#13 Příspěvek od Mishak »

230k. To podivný hvízdání ve vysokej otáčkách je odněkud kde katy jsou... takže je to možný...
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od eric »

Mishak píše:230k. To podivný hvízdání ve vysokej otáčkách je odněkud kde katy jsou... takže je to možný...
No katy mají životnost cca těch 250tis.km,takže už budou určo načatý :?
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#15 Příspěvek od Mishak »

to je přesně ta věc, kterou kupovat novou u BMW je nesmysl. Někdo tip na osvědčenej aftermarket?:)
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#16 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Katy jsem taky řešil,ale rozhodně nehvízdali.
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c8b9003bae
Taky jsem si u svého auta všiml podivného hučení až syčení,ale řekl bych že je to aut. převodovka.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#17 Příspěvek od Mishak »

Ten automat mě taky napadnul. Je to slyšet tak od 4krpm. Ale se silným motorem v kombinaci s automatem nemám zkušenosti, tak jsem nevěděl co si o tom mám myslet. Úplně nejradši bych se potkat s někým s 535ia 540ia nebo i 735 nebo 740ia.
Odpovědět