Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 528i nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od zverbo »

Ahoj panove mam malej problem se svou E39 528i r.v.97

Zniceho nic prestal startovat, vložim klič do zapalovani /klič je original/, klič druha poloha - zhasnou kontrolky /abs atd.../ otocim na start a nic, vubec nic, mrtvo, nic neklepne nic netukne proste nic!

Nevite prosim co mužu mit za problem?
Jestli ma smysl diagnostika?
Nebo je v prdeli imobilizer nebo starter?

Vsechna elektronika normalne maka!
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od youwee »

Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od zverbo »

youwee píše:Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.


Dekuju za info!!!
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#4 Příspěvek od zverbo »

Nekde neco neni co by mohlo odejit???
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#5 Příspěvek od zverbo »

Nevi nekdo ako a kde spojit kabely startovaci u spinacky???

Startovani ako kdyz se krade auto!
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od pepino5xx »

Bych šel ke startéru, když netočí.
Popř. diag :)
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od youwee »

Jak rika pepino muzes mit v riti starter... Pokud motor neotoci tak je to divny. Takova blba otazka: kdyz startujes, nezhasne vse? Nemas nahodou K.O. baterku? :-) Nedavno byl u me kamos a dusoval se ze baterka je dobra ze to normalne sviti atd... Svitila ale jak se udelal vetsi odber(start tak K.O. a starter ani nestekl)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

youwee píše:Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.


Nemůže. To, že ty v E30 nemáš imobilizér zapojený tak, jak je z fabriky, je věc jiná ;)

U E39 z roku 97 se zrovna lámaly typy imobilizéru EWS2 a EWS3. Pokud motor ani netočí, může být rozpárovaný čip od jednotky.

Mrkni se za kastlíček, co máš u řidiče za levou nohou. Za ním je schovaná jednotka EWS3 (pokud ji tam máš, tj. je to auto po 3/97). Při otočení klíčem do startovací polohy (nebo druhé, teď z hlavy nevím) by v ní mělo cvaknout relé startéru.

U starších modelů je jednotka EWS2 schovaná za kastlíkem u spolujezdce za plechem, je k ní přístup jak k penězům.

Pokud necvakne, je buď jednotka v háji (také se stává), nebo rozpárovaný čip imobilizéru. Toto ti řekne přibližně to samé, jako diagnostika, která umí imobilizér (dobře se tohle hledá např. v live datech v BMW Scanneru 1.4).
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od youwee »

Fx: co vím tak EWS2 točí i bez imo, akorát nenastartuješ... (a teď nemyslím moje auto, ale serii)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Netočí. Proto, aby točila, na EWS2 musí být propojené piny 2 a 3, tj. vstup a výstup relé startéru. Točení startéru je povolené po rozpoznání správného klíče, zapalování a vstřikování až po rozpoznání ISN mezi DME a EWS.

Pokud je od té E39 druhý klíč, doporučuju dobít baterku doplna nebo dát jinou, která je s jistotou dobrá, a zkusit jiný klíč než ten, s kterým to nestartovalo.
honzaera
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 11.03.2012 01:00

#11 Příspěvek od honzaera »

Baterka
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#12 Příspěvek od zverbo »

Ano ano /na radu kamarada MEDVEDA nemenovaneho pre istotu aby sa nenasral/ už som pořidil baterku dnes, idem to nahodit a uvidim co a ako, pak vam napisem.

Inak diagnostika nic nezistila. Vse ok podla nej.
kubik
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od kubik »

Myslím že to dělá imobiliser. Mám podobný problém s e39 98 (EWS3). Čas od času mi to udělá to samé. Zkouším startovat 1, 2x, 3x,....10x a nic. Někdy pomůže odpojit na chvíli baterku, jindy musím vyndat čip z klíčku, přiložit přímo na snímací kroužek u spínací skříňky a otočit klíčem. Pak to zas nějaký čas šlape normálně (s čipem v klíčku)... Druhý klíč zkusit nemůžu, protože ho jednoduše nemám. Auto jsem koupil už jenom s jedním klíčem. Myslím, že s tím startováním budeš mít podobný problém.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od zverbo »

JO muj problem, tohle presne!!! Budu vedet vic pak napisu co bylo.
Dakujem.
fajfka
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#15 Příspěvek od fajfka »

zdravím vás lidi, už jste zjistili problém? z ničeho nic mi auto začalo dělat to samé, mam e39 523ia 98rok ews3 a nevim kudy kam. díky za odpověď.
fajfka
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 04.04.2013 00:00

#16 Příspěvek od fajfka »

zdravím vás lidi, už jste zjistili problém? z ničeho nic mi auto začalo dělat to samé, mam e39 523ia 98rok ews3 a nevim kudy kam. díky za odpověď.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#17 Příspěvek od zverbo »

K tomuto problemu este davno kedysi ked som ju este mal odyslo spinanie zapalovania, proste to sede nakoci spinacky som vymenil a pohoda super.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Někdy se ta elektrická část spínačky chytne, když klíč podržíš ve startovací poloze cca 20 vteřin. Prvotní je ale se ujistit, že je baterka OK. Může to dělat i snímací cívka apod., jako poslední možnost je ten rozpárovaný čip.

S jiným klíčem jsi zkoušel startovat (pokud máš)?
Odpovědět