Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 528i nestartuje
Ahoj panove mam malej problem se svou E39 528i r.v.97
Zniceho nic prestal startovat, vložim klič do zapalovani /klič je original/, klič druha poloha - zhasnou kontrolky /abs atd.../ otocim na start a nic, vubec nic, mrtvo, nic neklepne nic netukne proste nic!
Nevite prosim co mužu mit za problem?
Jestli ma smysl diagnostika?
Nebo je v prdeli imobilizer nebo starter?
Vsechna elektronika normalne maka!
Zniceho nic prestal startovat, vložim klič do zapalovani /klič je original/, klič druha poloha - zhasnou kontrolky /abs atd.../ otocim na start a nic, vubec nic, mrtvo, nic neklepne nic netukne proste nic!
Nevite prosim co mužu mit za problem?
Jestli ma smysl diagnostika?
Nebo je v prdeli imobilizer nebo starter?
Vsechna elektronika normalne maka!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1977
- Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Jak rika pepino muzes mit v riti starter... Pokud motor neotoci tak je to divny. Takova blba otazka: kdyz startujes, nezhasne vse? Nemas nahodou K.O. baterku?
Nedavno byl u me kamos a dusoval se ze baterka je dobra ze to normalne sviti atd... Svitila ale jak se udelal vetsi odber(start tak K.O. a starter ani nestekl)

-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
youwee píše:Imobilizer muzes vyloucit, motor by tocil.
Nemůže. To, že ty v E30 nemáš imobilizér zapojený tak, jak je z fabriky, je věc jiná

U E39 z roku 97 se zrovna lámaly typy imobilizéru EWS2 a EWS3. Pokud motor ani netočí, může být rozpárovaný čip od jednotky.
Mrkni se za kastlíček, co máš u řidiče za levou nohou. Za ním je schovaná jednotka EWS3 (pokud ji tam máš, tj. je to auto po 3/97). Při otočení klíčem do startovací polohy (nebo druhé, teď z hlavy nevím) by v ní mělo cvaknout relé startéru.
U starších modelů je jednotka EWS2 schovaná za kastlíkem u spolujezdce za plechem, je k ní přístup jak k penězům.
Pokud necvakne, je buď jednotka v háji (také se stává), nebo rozpárovaný čip imobilizéru. Toto ti řekne přibližně to samé, jako diagnostika, která umí imobilizér (dobře se tohle hledá např. v live datech v BMW Scanneru 1.4).
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Netočí. Proto, aby točila, na EWS2 musí být propojené piny 2 a 3, tj. vstup a výstup relé startéru. Točení startéru je povolené po rozpoznání správného klíče, zapalování a vstřikování až po rozpoznání ISN mezi DME a EWS.
Pokud je od té E39 druhý klíč, doporučuju dobít baterku doplna nebo dát jinou, která je s jistotou dobrá, a zkusit jiný klíč než ten, s kterým to nestartovalo.
Pokud je od té E39 druhý klíč, doporučuju dobít baterku doplna nebo dát jinou, která je s jistotou dobrá, a zkusit jiný klíč než ten, s kterým to nestartovalo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 64
- Registrován: ned 18.03.2007 01:00
- Bydliště: Hodonín
- Kontaktovat uživatele:
Myslím že to dělá imobiliser. Mám podobný problém s e39 98 (EWS3). Čas od času mi to udělá to samé. Zkouším startovat 1, 2x, 3x,....10x a nic. Někdy pomůže odpojit na chvíli baterku, jindy musím vyndat čip z klíčku, přiložit přímo na snímací kroužek u spínací skříňky a otočit klíčem. Pak to zas nějaký čas šlape normálně (s čipem v klíčku)... Druhý klíč zkusit nemůžu, protože ho jednoduše nemám. Auto jsem koupil už jenom s jedním klíčem. Myslím, že s tím startováním budeš mít podobný problém.