Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

5. válec nejede 520i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#1 Příspěvek od blinker »

v nízkejch otáčkách nejede 100% pomalu už nevim jakej to má mít správně zvuk a chod a to mě mrzí, kabely a svíčky jsem měnil. Svíčka je opálená, takže pálí. Když to projíždim tak se mi zdá že nad cca 5000 ot. se ten válec chytne.
Co vy na to?

je to m20b20
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#2 Příspěvek od E30STORM »

M20 B 20 je starý typ motoru že?
Takže vstřikovač je v haj*lu , popřípadě nějaká jednotka zapalování - nevím jak to tam je.
Nic jiného to nemůže bejt.
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#3 Příspěvek od blinker »

E30STORM píše:M20 B 20 je starý typ motoru že?
Takže vstřikovač je v haj*lu , popřípadě nějaká jednotka zapalování - nevím jak to tam je.
Nic jiného to nemůže bejt.
je to ten starší typ, je to dědek no, ale tak co :) taky to vidim na vstřikovač, jak by se to chovalo kdyby to byl ventil nebo tak něco, je tam blbej přístup k vstřikům.. musí dolů nejdřív sáňí :/ a já nejsem mechanik, ale asi se do toho pustim...
Nějaký rady na co si dát pozor?
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#4 Příspěvek od E30STORM »

Myslím, že to je jiné než u M52 , tam je lišta celá sundávací na pár šroubech , to je jednoduché , zjistíš to tak, že odpojíš konektor od toho 5 valce a pokud to bude to stejné s největší pravděpodobností, to bude vstřikovač.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

1) promer tlaky, at neresis milion veci a nezjistis, ze mas upalenej ventil nebo neco horsiho
2) M20 ma jeste rozdelovac - jak je na tom hlava rozdelovace? co palec?
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#6 Příspěvek od blinker »

milo píše:1) promer tlaky, at neresis milion veci a nezjistis, ze mas upalenej ventil nebo neco horsiho
2) M20 ma jeste rozdelovac - jak je na tom hlava rozdelovace? co palec?
tak hlava se na pohled zdá dobrá, měnil sem různě i kabely a svíčky a pokaždý hází krásnou jiskru, ale svíčka je dost opálená a připadá mi suchá, nevim jak hodně by měla být "mokrá" proto to směřuju na vstřik. Tlak nemám čím proměřit, ale mohli by mi ho tady kluci ze servisu půjčit ten měřák. Zatim jsem ještě ani nevyndal vstřikovače, nejsem mechanik a pomalu shromažďuju info. A dík moc za nápad, kde je palec rozdělovače? ještě mě napadla elektronika k vstřikům??
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od milo »

palec rozdelovace je v rozdelovaci, stejne tak budou opaleny ty kontakty kolem na kontaktech smerem na jednotlive valce - chce to aspon vycistit, obrousit. pozor pri sundavani hlavy rozdelovace, po letech uz je krehka, at ti to zbytecne nepraskne.

a ty tlaky promer urcite, mozna budes hodne prekvapenej :-D
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#8 Příspěvek od blinker »

Tak jsem nechal změřit kompresy a všechny válce maj kolem 9,5 což by mělo být v cajku, v tom servisu mi ale tvrdí že to dělá cívka, né rozdělovač, ani vstřik, ale přímo cívka, co vy na to?
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#9 Příspěvek od blinker »

:idea: :D
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#10 Příspěvek od libovka »

tomu nevěřím.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od milo »

a mel jsi dole to viko rozdelovace??

kdyz jsem mel M20 a potom 2x M30 motory, vzdy to byla jedna z prvnich veci po koupi, kterou jsem rozebral a cistil...
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od milo »

u motoru s rozdelovacem by odchazejici civka na 95% nezpusobovala nepaleni stejneho valce, ale ruzne by se to stridalo

vse rozebrat, poradne vycistit a zmontovat...
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#13 Příspěvek od blinker »

Tak jsem opatrně sundal hlavu rozdělovače a zjistil jsem že je pekelně popraskaná, ale nějakým způsobem stále drží pohromadě, šmirglem jsem očistil kontakty a nandal zpátky, než seženu novou (btw jesli někdo máte hlavu i palec tak bych to bral).

Ovšem Jiskru to hází jak sviňa, zkusim prohodit vstřiky... Jinak už fakt netušim
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#14 Příspěvek od E30STORM »

nic neprohazuj, proste ten pátý vstřik odpoj a kdyz to bude stejné je to vstřik je to uplně jednoducha zalezitost .
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#15 Příspěvek od blinker »

Poněvadž se mi do tohodle auta nechce nějak moc investovat, nacpal jsem aditivum do benzínu, nejdřív na vstřiky a potom na celkový ošetření motoru nebo co, vyměnil benzínovej filtr a ejhle, pokud na rovnou nedupnu, ale přidávám plyn pomalu, přiměřeně, jede to na všechny válce a pěkně vrní.
Na e30.cz jsem se dočetl že podobně zloběj motory se špatnejma svíčkama, který jsem tam dal nedávno nový, ale nejlevnější brisk!!!
Takže než začnu kupovat cívku, rozdělovač atd. nejdřív koupim kvalitnější svíce.
Taky tam někdo psal že pro tyhle starý vylítaný motory je lepší dát o stupeň teplejší svíčky, vůbec nevim co to znamená a jaký by to popř. byly. Co vy na to? koupit NGK jak mají bejt, nebo třeba nějaký s větší jiskrou. Protože je možný že mám trochu přicpaný vstřiky, když pomohlo aditivum...
Fuf jsem rád za pokrok a neuspěchaný a drahý opravy... Zatim zdar!
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od milo »

co si pamatuju, tak do M20 patri bosch W8LCR (resp. nahrada za ne, tento model se myslim uz nevyrabi).

jinak co si pamatuju nepravidelny chod a duseni v nizkych otackach mi delala lambda... proste do 2000 rpm to vubec nejelo, cukalo a ve vyssich otackach ok
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#17 Příspěvek od blinker »

Vyčištěna klapka sání, a vyměněna hadice, co vede z poza uchycení tý klapky pod sánim do víka ventilů a opět pokrok. Ale jen tak o 50%.

Na volnoběh se pořád 5. válec nechytá, ale cca od 1500 otáček jo. Dokonce se zlepšil zátah, pořád je ale slyšet a cejtit rozdíl v zátahu, záleží na tom jak to auto poslouchám a jak v souvislosti s tim šlapu na plyn.

Vim jak sametovej chod ten motor umí a pořád to není ono. Asi zkusim tu cívku :( ?
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#18 Příspěvek od blinker »

ještě jsem vypozoroval rozdíl ráno když jedu do práce a je ještě celkem chladno tak je to o dost lepší než odpoledne když je vedro... A hlavně to špatně prdí při zátahu třeba do kopce.
Co mechanici, co vy na to??????????? :?: :twisted:
Doski
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: pon 22.09.2008 00:00

#19 Příspěvek od Doski »

S tím chladnem by to mohla dělat i váha vzduchu...
blinker
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Havlíčkův Brod, Babice
Klubové ID: 2759

#20 Příspěvek od blinker »

Doski píše:S tím chladnem by to mohla dělat i váha vzduchu...
tak mi to nedalo a ještě jsem jí teď vyndal, prolil vlákna benzínem (páč sprej na brzdy zatim nemám), přitáhl imbus o jeden a půl otáčky a hned je tam znatelnej rozdíl v zátahu 8) ale při volnoběhu zůstává 5 válců. V pondělí mi snad přijdou zapalovací kabely a hlava rozdělovače. A o víkendu řádně vyčistim tu váhu. Pak napíšu.

Dík za rady!! :P
Odpovědět