Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 na sněhu? Poznatky
Předohrab má větší výhodu ve vyšším sněhu, kdy se kola tím sněhem profrézujou, zatímco zadohrab ten sníh před sebou tlačí jako klín. A nesporná výhoda předohrabu je, že na zpátečku do kopce jede líp, než hundrtka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Hlavně taky záleží jaký sníh, vždy když přišla obleva, tak jsem si na mokrém s e46 ani neškrtl - respektive se modlil, když to do kopečka jelo, rozjet se v takovém mírném kopci bylo umění. A toto byly 195/65 R15 pak i R16 3 druhy gum, vždy jedno..
Ale v prašanu nebo i mírně přimrzlém těžká pohoda..
Ale v prašanu nebo i mírně přimrzlém těžká pohoda..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
rooc píše:prefetuju jen zadokolky...bydlím na horách..., nikdy jsem neměl problém.., jen se s tím musí umět....a to tam mám barum polaris 3 a není to o tom, žebych na tom šetřil, ale v servisu nic jiného neměli a už jsem to akutně potřboval přezout a i s těmato gumama nou problém
muj gumař mi vždycky řiká, že jak je náhon na zadek, chce to hrubší profil.. sice gumy hučej.. ale snadno se prohrábnou.. s e61 jsem si ještě moc sněhu neužil.. ale ještě loni v zimě s e36 jsme vyjeli bez problému na horní stanici vleku na churáňově, a naprosto bez problému.. (pro neznalé, je tam normální parkoviště, tzn. autem to přístupné je, ale rovina tam rozhodně není)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Pánové nevím, s e36 na 205/55 r16 i s e34 na 195/65 r15 naprosto bez problému, vůbec mi nepřipadá že by to bylo nějak o hodně horší než předokolka... A to jsem s tím jel i přes ždárský vrchy(kdo tam byl tam ví co je to za trháky), a u nás na vysočině máme taky pár hezkejch kopečků, nemám jedinej problém...
Za kecy typu "zadokolka nic nevyjede" asi začnu lidem zapleskávat uši do hlavy...
Za kecy typu "zadokolka nic nevyjede" asi začnu lidem zapleskávat uši do hlavy...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
KKKuba píše:Pánové nevím, s e36 na 205/55 r16 i s e34 na 195/65 r15 naprosto bez problému, vůbec mi nepřipadá že by to bylo nějak o hodně horší než předokolka... A to jsem s tím jel i přes ždárský vrchy(kdo tam byl tam ví co je to za trháky), a u nás na vysočině máme taky pár hezkejch kopečků, nemám jedinej problém...
Za kecy typu "zadokolka nic nevyjede" asi začnu lidem zapleskávat uši do hlavy...
U e36 mě docela štvalo, že auto nemělo esp, jednou se mi v tunelu stalo na prakticky čistým ledu, že autu začala na hodně lehký plyn na pětku ujíždět prdel (a fakt jsem měl docela bobky při tom když jsem honil volant z jedný strany na druhou).. to by se u předokolky nestalo, a i kdyby.. bylo by to líp korigovatelný.. to je obrovská nevýhoda zadokolek, která je ale u novějších aut korigovaná přes esp..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 16.06.2008 00:00
- Bydliště: Marianske Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Jo taky sem zazil podobnou vec kdyz mi prdel sjizdela do krajnice protoze tam byla sklopena selnice a predohrab mi vesele ujizdel
Jen nechapu jak tu nekdo muze popirat fyzikalni zakony a tvrdit ze trakce zadokolky je stejna neli lepsi nez predohrabu. To by ty auta museli mit rozlozeni vahy 50:50. Pokud kecam tak mi to klidne vysvetlete.
Diferencial sem zatim nasel jen tento
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ProdPage=3
Jen by me zajimalo zda s tim ma nekdo zkusenost? Jak se to pak v ty zime projevi? Budou ty zatacky prdeli napred efektivbejsi
a budu to moct zkouset i do kopce aniz by mi auto kuli trakci nezastavilo....

Jen nechapu jak tu nekdo muze popirat fyzikalni zakony a tvrdit ze trakce zadokolky je stejna neli lepsi nez predohrabu. To by ty auta museli mit rozlozeni vahy 50:50. Pokud kecam tak mi to klidne vysvetlete.
Diferencial sem zatim nasel jen tento
http://www.highperformanceparts.cz/kata ... ProdPage=3
Jen by me zajimalo zda s tim ma nekdo zkusenost? Jak se to pak v ty zime projevi? Budou ty zatacky prdeli napred efektivbejsi

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 112
- Registrován: pon 16.06.2008 00:00
- Bydliště: Marianske Lazne
- Kontaktovat uživatele:
A ty predohraby taky? Myslel sem to tak ze pokud ma predohrab na predku nakou vahu musel by mit zadohrab tu samou na zadku. Ja tim bmw neodsuzuji proste sem si zvyk ze nedojedu vsude a pocitam s tim. A na beznych selnicich i v techto podminkach prevazne jezdim rychleji nez ostatni. Jen predjizdeni je nadlidsky ukol. 

mno nikdy jsem neměl problem na sněhu s jakymkoli autem(lada samara, vectra, astra, 318e30) ale předminula zima s e34 mi občas dala zabrat hlavně na parkovišti se sněhem nad 20-25cm, byla to prvni zima s e34 nove zimaky 235/45/17 michelin alpine, samosvor, problem mylim byl široke gumy + že jsem měl předek vyšši než zadek takže jsem v hlubokem sněhu sednul na břicho
vždy jsem vyjel ale občas to byl boj
tady na parkovišti jsem zaboha nemohl zaparkovat rovně jakykoli pohyb byl porod
jinak jsem projezdil celou zimu skoro denně v jakemkoli(pražskym) počasi


tady na parkovišti jsem zaboha nemohl zaparkovat rovně jakykoli pohyb byl porod

jinak jsem projezdil celou zimu skoro denně v jakemkoli(pražskym) počasi


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Je sice hezký, že má BMW rozloženou hmotnost 50:50, jenže předohraby mají třeba 70:30
Nehledě na to, že mít poháněnou nápravu, kterou lze navíc i zatáčet, je další výhoda.
Nelze jednoznačně říct, jestli víc projede předohrab nebo zadohrab. Záleží na situaci. Většinou ale předohrab vyhrává.
Jednou jsem zapadl s 320d na louce v kopci ve 20 cm sněhu, přijel kámoš s feldou, vytáhl mě a chtěl mi s tím zkusit vyjet nahoru, já si půjčil jeho feldu... Sakra ale jak ta jela, jako po asfaltu, a to na KO gumách.
Teď co mám Golfa a kámoš 320d, vyjedeme oba zhruba stejně.
U zadohrabů je důležitý udržovat větší rychlost. Bohužel jakmile se začne trhat prdel, většina lidí má tendenci hodně ubrat, aby to srovnala, jenže když se BMW zastaví, je konec.
V horách mají výhodu zadokolky. Předokolky musí v zatáčkách opatrně na plyn, jinak pojedou i s plným rejdem rovně. Zadokolka se v zatáčce jen sveze smykem a může s minimální ztrátou rychlosti pokračovat dál.
Při akceleraci a ještě víc při jízdě do kopce se váha přesune na zadek, takže je logické, že tady mají zadokolky navrch.
Na závěr: hádat se o tom, který pohon vyjede víc, je zbytečné, prostě se to nedá jasně rozhodnout. Pokud tedy neporovnáváme 4x2 a 4x4, tam je to jasné
Záleží na podmínkách, situaci, řidičovi a pneumatikách.

Nehledě na to, že mít poháněnou nápravu, kterou lze navíc i zatáčet, je další výhoda.
Nelze jednoznačně říct, jestli víc projede předohrab nebo zadohrab. Záleží na situaci. Většinou ale předohrab vyhrává.
Jednou jsem zapadl s 320d na louce v kopci ve 20 cm sněhu, přijel kámoš s feldou, vytáhl mě a chtěl mi s tím zkusit vyjet nahoru, já si půjčil jeho feldu... Sakra ale jak ta jela, jako po asfaltu, a to na KO gumách.
Teď co mám Golfa a kámoš 320d, vyjedeme oba zhruba stejně.
U zadohrabů je důležitý udržovat větší rychlost. Bohužel jakmile se začne trhat prdel, většina lidí má tendenci hodně ubrat, aby to srovnala, jenže když se BMW zastaví, je konec.
V horách mají výhodu zadokolky. Předokolky musí v zatáčkách opatrně na plyn, jinak pojedou i s plným rejdem rovně. Zadokolka se v zatáčce jen sveze smykem a může s minimální ztrátou rychlosti pokračovat dál.
Při akceleraci a ještě víc při jízdě do kopce se váha přesune na zadek, takže je logické, že tady mají zadokolky navrch.
Na závěr: hádat se o tom, který pohon vyjede víc, je zbytečné, prostě se to nedá jasně rozhodnout. Pokud tedy neporovnáváme 4x2 a 4x4, tam je to jasné

Záleží na podmínkách, situaci, řidičovi a pneumatikách.
ARMAN píše:mno nikdy jsem neměl problem na sněhu s jakymkoli autem(lada samara, vectra, astra, 318e30) ale předminula zima s e34 mi občas dala zabrat hlavně na parkovišti se sněhem nad 20-25cm, byla to prvni zima s e34 nove zimaky 235/45/17 michelin alpine, samosvor, problem mylim byl široke gumy + že jsem měl předek vyšši než zadek takže jsem v hlubokem sněhu sednul na břichovždy jsem vyjel ale občas to byl boj
tady na parkovišti jsem zaboha nemohl zaparkovat rovně jakykoli pohyb byl porod
jinak jsem projezdil celou zimu skoro denně v jakemkoli(pražskym) počasi
neber to špatně.., ale je vždycky velmi zábavné ledovat Vás pražáky když začne sněžit

