Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Test zimní nafty

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od Kugelig »

Raadii píše:Ono to sice reaguje s naftou, ale neni to aditivum proti zamrzání. Možná to malinko pomáhá, ale neni to přímo k tomu, je to k tomu samýmu jako je to letní aditivum. Používám oboje. S tim zimnim mi nafta nezamrzla, ale ve služební dodávce i Jeepu nafta zamrzla i s tim a to za chodu, takže je to asi dobře vymyšlený u BMW, že se čerpadlo zahřívá a chladí se o tu naftu, čímž jí zahřívá a chrání proti zamrznutí a posílá jí teplou do trubek, takže zajízdy by to nemělo taky zamrznout.
V katalogovém listu výrobce se mj. píše toto: Obsahuje tzv. depresant, který snižuje bod tuhnutí a filtrovatelnost nafty při nízkých teplotách až o 5°C.
Zabraňuje shlukovatelnosti a vylučování parafínu a tím ucpávání palivového filtru.

5°C sice není mnoho, ale lepší než drátem do voka.
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#22 Příspěvek od Zama »

Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Jendix »

Zama píše:
Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html
Díky, hned jsem ho koupil :-D, tak doufám že to nebude nějakej podvod... :-D (třeba přelitá nafta ve VIF kanistru)

Jinak mám ještě dotaz k naftě, podle toho po domácku provedenýho testu, to nevypadá s lukoil naftou vůbec špatně. Vím že jsem kdesi četl, že je u ní problém s tím, že je relativně suchá a špatně maže, to se ale nechá ošetřit právě tím vifem. Jaký s ní máte zkušenosti? Dřív jsem tam bral dost často benzín, ale u nafty jsem měl doposud trochu strach.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#24 Příspěvek od Raadii »

On ale neni LukOil jako LukOil, nedávno ČOIka taky dala nějakou rekordní pokutu OMV někde v královéhradeckym kraji za špatnou naftu nebo benzín, ale v jinym kraji může mít OMV tu naftu o 100% lepší. Každej se to snaží nějak vojebat a na každý pumpě to dělaj po svym. Někdo míň a někdo víc.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#25 Příspěvek od rooc »

já jsem třeba na OMW v Olomouci natankoval tehdy ještě do imprezy 40 litrů nafty..., vůbec nikomu nebylo divné, že jim to složili do benzínu......tímto jsem tankování u omw hodně omezil...já se pokaždé dívám když začínám tankovat jak ta nafta vypadá, doteď si pamatuju tu krásnou namodralou naftu co si děda před lety lil do traktoru.., co by za to člověk dneska dal..., ale jak psal kolega výš....každá pumpa je jiná..., to samé verva diesel.., na některých pumpách je skoro modrá, jinde zas uplně žlutá.....to si člověk prostě nevybere...asi jak to tu psali jiní..začnu jezdit k makru
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#26 Příspěvek od Raadii »

No u toho Makra by mě to celkem zajímalo. A tam jsou i příznivější cenovky, nebo jen lepší nafta? A jde tam tankovat i bez tý jejich karty podnikatelský?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#27 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Raadii píše:No u toho Makra by mě to celkem zajímalo. A tam jsou i příznivější cenovky, nebo jen lepší nafta? A jde tam tankovat i bez tý jejich karty podnikatelský?
Jo, ale s kartou je sleva padika na litru, se zlatou kartou kačka
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#28 Příspěvek od Raadii »

Ok kámoš má zlatou, tak tam asi zkusim zalítnout. Já sice tankuju za 29, ale jestli je tohle ověřená kvalita tak...
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od PPetr »

Hele posledních půl roku tankuju jenom u Makra ve Stodůlkách a dnes cena po té slevě 35,80,- (na slevu 0,5,-) takže když seženete zlatou tak 35,30,- to je na Prahu bezkonkurenční.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#30 Příspěvek od Raadii »

No já jsem ze Sokolova a Makro je ve Varech, tak bych uvítal, kdyby tam byla cena ještě kousek níž :D Přece jen je to skok z 29 na skoro 36 :) ale kvalita je kvalita no....
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1663
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#31 Příspěvek od ACDC »

Nejlepší je, že brácha jezdí s 10 let starým Peugeotem na nejlevnější naftu od všude možně, žádný vif v životě nenalil, filtr měnil po koupi (před šesti lety) a ani v největších mrazech se nestalo, že by nenastartoval.. Jinak já mám zlatý benzin.
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

#32 Příspěvek od Zama »

Jendix píše:
Zama píše:
Jendix píše:když už je tu řeč o Vif, narazil někdo z vás na ty větší balení, myslim že je pak snad 1l 5l a 10l, vyjde to podstatně levnějc. U nás je distribuce někde v severních čechách (jinak se to prej snad vyrábí na slovensku), psal jsem tam, větší objemy ale bohužel pouze při osobním převzetí, prý se jedná o nebezpečné látky.
Mrkni sem tady ti to pošlou balíkem http://aukro.cz/aditiv-zimni-vif-5l-i2112307337.html
Díky, hned jsem ho koupil :-D, tak doufám že to nebude nějakej podvod... :-D (třeba přelitá nafta ve VIF kanistru)

Já myslím že ne.Samozřejmě bych zkontroloval víčko jestli je neporušené a pak ten zimní Vif má takový specifický zápach a barvu
mara

#33 Příspěvek od mara »

jak si to tak procitam tak tady taky neco prihodim...
Shell nafta je strasna stracka,tatka na ni jezdil pul roku a zacpal vstrikovace!!
Co muzu z vlastni skusenosti doporucit je Benzina top Q nebo verva.auto ma nizsi spotrebu a lepe tahne....a hlavne ted v tech mrazech jsem uplne normalne vzdy nastartoval oproti ostatnim co berou shell a pod. coz mluvi za vse :wink:
xnovic
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: čtv 16.02.2012 01:00

#34 Příspěvek od xnovic »

Raadii píše:Ono to sice reaguje s naftou, ale neni to aditivum proti zamrzání. Možná to malinko pomáhá, ale neni to přímo k tomu, je to k tomu samýmu jako je to letní aditivum. Používám oboje. S tim zimnim mi nafta nezamrzla, ale ve služební dodávce i Jeepu nafta zamrzla i s tim a to za chodu, takže je to asi dobře vymyšlený u BMW, že se čerpadlo zahřívá a chladí se o tu naftu, čímž jí zahřívá a chrání proti zamrznutí a posílá jí teplou do trubek, takže zajízdy by to nemělo taky zamrznout.
Něco na tom bude..
Mám doma před barákem Lagunu II 1.9DCi na ježdění do práce BMW E39 530d na ty "lepší jízdy"..
Ráno jsem vlezl do Lagy, bylo cca -20. Motor sice točil, ale nechyt - zamrzlá nafta. Podařilo se mi jí nastartovat až druhý den, kdy se trochu oteplilo. Tak jsem místo toho vlezl do BMW jednou otočil a už jsem fičel do práce..
Do obou aut tankuju na OMW v Plzni.

A ještě taková pozn. Tankoval jsem na OMW u Domažlic, bylo -16st a nafta, co je ve stojanu "u tý vrtulky" byla jak zcukrovatělej med...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

četl jsem o tom ted článek a byla tam krásná věta
- nejlepší řešení problém se zamrzající naftou je nákup benzínového vozu.
apropo, jezdím na LPG, asi se nenajde člověk (krom lidi co maj naftu zadarmo) co bytu jezdil levněji než já s E36 LPG, a tak nevidim duvod proč si kazit radost z auta naftou.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6974
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#36 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

jardo nevím jak ty ,ale mě moje 7er v naftě dělá radost :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od JaraX »

a až do toho natankuješ naftu co zamrzne tak si budeš říkat že za to auto nemuže
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

jinak toho o naftě moc nevíte, v ČR je většina nafty ze stejnýho zdroje, tuším Kralupy nebo jak se ta rafinérka jmenuje, krom některých premiových jako je Verva nebo Diesel V-power, jižní morava má zase často kvalitní naftu z jižní moravy.
To jestli je kvalitní nafta nezáleží na tom jaká benzínka to prodává, Shellka v Brně a Shellka v Olomouci muže mít uplně jinou naftu, je to prostě na vedení té benzínky a dneska většinu penez z paliva má stát, o konečné ceně tedy rozhoduje nejvíc stát, benzínka jako konečnej distributor má z litru cca 1kč, aditiva do nafty stojí dost penez (to co rozlišuje klasickou naftu od nafty zamrzající apod), a prostě když teplota padne pod nějakou mez, řeší se jaký dat aditiva a kolik. v praxi to funguje tak že když včera nemrzlo a dneska je -20C, je dost pravděpodobny že ta nafta zarmzne, prostě se šetří kde může. Nějaká metoda na to jak řešit naftu neexistuje, prostě nemužu říct, jezdi na Vervu, nezamrzneš, protože se na to u nás prostě mrdá, další duvod proč naftovy auto prostě nemít, v neměcku je situace uplně jiná, dokonce mi jeden člověk řekl že někdy je pro ně levnější uhradit škodu na autech než aditivovat kdyby náhodou mrzlo, prostě risknou že mrznout nebude, ale todle je přístup na kokot.
Nicméně přidat aditivum (VIF) není nidky na škodu, nic to nepokazí, většinou to pomůže, ale není tady prostě univerzální pravidlo jak tankovat, duležitý je mít štěstí nebo jezdit na LPG
peco1111
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: úte 01.12.2009 01:00
Klubové ID: 2244

#39 Příspěvek od peco1111 »

JaraX má pravdu, jen pro upřesnění, většina čerpacích stanic bere PHM z terminálů Čepra (Loukov, Střelice, ...) - kdy Čepro je z části státním podnikem (už ani ne polostátním) a v tomto jsou již automaticky přidávaná aditiva a další složky biosložky - řepky, což by mělo být děláno podle norem, ovšem lidský faktor, který to dělá, už je věc druhá, jak se kontroluje.
Takže ani není jisté, že kvalita je stejná na obou terminálech.
A k plynu, i v tomto je důležité vědět, kde je kvalitní, nýbrž i na tento produkt jsou různé zdroje a kvalita je mnohdy pochybná....
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#40 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Těch terminálů je podstatně víc, prakticky v každém kraji minimálně jeden
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět