Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e34 525i M50-netopí, přehřívá se

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od KKKuba »

zdravím, čím to může být, že se ohřeje normálně do půlky, ale netopí? Popř teplota vyleze až do červenýho, za chvíli zas sleze ale pořád to netopí... Takhle už to občas blblo, a pak najednou zas všechno v pohodě....

Hadice se dají zmáčknout, když za tepla povolím odzvdušňovák tak z něj valí pára, a v chladiči to vře...
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#2 Příspěvek od Carpadian »

Zasekávající se termostat na malým okruhu :?: Demontovat, hodit do hrnce s vodou, zavařovací teploměr a uvidíš. Takový malý pokus, ale asi levnější než hned kupovat nový. :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Klidně to může bejt pumpa.Termostat nemá vliv na topení.Pokud by byl seklej tak to bude topit.Nebo to máš jen zavzdušněné.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#4 Příspěvek od Carpadian »

Pravda, ale i u pumpy by to mělo topit. :ja_nic:
Jako příznaky jsou na těsnění pod hlavou nebo hlava, do toho zase nehrají hadice a chladič. Nebyla náhodou opravovaná hlava :?: Jsem měl něco podobnýho. Byla opravovaná hlava, prasklá, motor opraven a furt to blblo, 300km v pohodě - dálnice okresky, kopce a pak vyletěla teplota, tak jsem to nechal brblat na volnoběh a spadla, kam měla, chladič teplej a furt dokola.
Mechoš dlouho nad tím bádal, nakonec se musel nechat zbrousit i blok a byl klid. 8O
KKKuba píše:záhada vyřešena, dnes to netopilo a pak jsem to zlehka uvařil.. Naštěstí jsem to podchytil prakticky hned a hadice jak beton nebyly, víčko nevyletělo, tak snad tomu nic nebude... uvidíme... :?
má to nějakou souvislost s tímto :?: Mimochodem, co nemrzka, není to jen nějaký slabý mix, co v mrazu zmrznul :?:
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od KKKuba »

souvislost to má, fridex tam nějakej byl, tak nevím co tomu může být... Ohledně opravovaný hlavy netuším, mám to auto pár dní, moc jsem si ho neužil... :?

Jinak v oleji voda taky není, můžu se jen modlit aby to ta hlava přežila, každopádně o víkendu vyměním termostat a mrknu na pumpu, tak snad něco zjistím... Ale pořád mi vrtá hlavou proč to takhle blblo jen občas, pravda je že když to netopilo tak jsem s tím jel vždycky jen kousek, takže se mi to třeba mohlo přehřát už daleko dřív... Prostě nechápu proč to chvilku šlo normálně, pak blblo, pak zas normálně a pořád dokola... a voda taky neubejvala, je to vážně divný... :Confused2:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#6 Příspěvek od Carpadian »

Pokud máš auto pár dní, velice vážně bych uvažoval nad skrytou vadou, jelikož vozidlo vykazuje vady bránící použití. :!:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

jako první bych změřil do kolika je tam nemrzka?
to blbnutí by mohl způsobit pohyb ledu.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

[quote="Carpadian"]Pravda, ale i u pumpy by to mělo topit. :ja_nic:


Když je špatná pumpa tak to nemůže topit když to netočí vodu.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#9 Příspěvek od Carpadian »

Jasný, ale pochybuju, že pumpa by byla bez lopatek úplně a zůstala jen hřidélka. Měl jsem na mysli, že když ulomí packa, tak to topí a zároveň se hřeje.
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od KKKuba »

No jestli se to protočilo na hřídeli tak by to asi možný bylo, ale pořád to nevysvětluje proč to dělalo jen občas... Jinak ten led je taky asi možnost, vysvětlovalo by to, proč mi to blblo jen ráno, a odpoledne už ne...(motor asi rozmrznul, přes den je menší mráz jak v noci)
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od KKKuba »

Tak auto dnes rozmrzá v garáži, zítra tam šupnu pořádnou nálož fridexu, nechám zahřát a uvidí se... :?
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#12 Příspěvek od libovka »

Carpadian píše:Jasný, ale pochybuju, že pumpa by byla bez lopatek úplně a zůstala jen hřidélka. Měl jsem na mysli, že když ulomí packa, tak to topí a zároveň se hřeje.
A vviděl si někdy vůbec pumpu?Asi si neviděl jinak bys tohle v životě nenapsal.Nikdy se neulomí jen lopatka,ale praskne lopatkové kolo které se pak protáčí.Někdy se stane že to praskne v otáčkách a rozletí se to kolo na hadry a pak zbyde jen hřídelka. :wink:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#13 Příspěvek od Carpadian »

Viděl, když jsem řešil, proč se mi to hřeje při dlouhé jízdě do kopce. Po výměně x věcí došlo i na pumpu a fakt to nebyla totální destrukce. :ja_nic:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#14 Příspěvek od Misanek »

Mně taky prasklo lopatkové kolo a úplně se oddělilo od hřídele. Samotná lopatka se u BMW snad ani urvat nemůže
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#15 Příspěvek od Carpadian »

V mém případě se nejednalo o BMW (ani jsem to nikde nepsal) :roll: Ale o Mareu 2.0. :lol: Tam bylo možný i to nemožný. :rock:
Přílohy
1.JPG
1.JPG (12.85 KiB) Zobrazeno 759 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

Jn Fiat - auta mnoha překvapení a nezřídka popírající jakékoliv fyzikální zákony :)

Samozřejmě že každá pumpa je jiná a existuje u ní jiný průběh poruchy a oddělení důležitých částí :)
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#17 Příspěvek od Carpadian »

Jsem přidal obrázek pumpy na Mařenu. Vypadá úplně jinak a hlavně má míň lopatek, ale zato větších, tudíž variata ulomení je. Znám více případů, co se to stalo a problémy byly hlavně u dieselu. :roll:
Nicméně motoricky byl ten 2.0 naprosto fenomenální. :wink:
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od KKKuba »

Vyřešeno, bylo zamrzlý topení, fridex tam byl ale jen nějakej slaboučkej, takže to zatuhlo a konec... Rozmrazit to byl docela humus, to samý protlačit tu vodu(odzvdušnit jsem to musel ručně přes hadice, odvzdušňovákem to bylo bez šance), ale výsledek super, topí parádně a nepřehřívá se... :banan: :potlesk:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#19 Příspěvek od Misanek »

To jsi měl docela štěstí. Tak to buď rád, že ti to to topení neroztrhalo
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od KKKuba »

jo to jsem, tam asi byla jediná klika že tam toho fridexu byla aspoň trocha, jinak by bylo po něm...
Odpovědět