To samy delalo mě na 3.0d..výměna termostatu (egr termostat nemám) a vše je okAndreJacques píše:Ahoj,mam e39 525d fl r.v. 12/2000. auto jsem kupoval na podzim někdy v říjnu a začlo se mi stávat bud když jsem jel chvíli z kopce nebo po rovince a nebo i na dálnici v rychlosti okolo 130km a moc jsem nešlapal na plyn spíš jsem ho lochtaltak mi teplota začla klesat,jak jsem autu dal napít teplota narostla,někdy klesla i na 50stupnů (skoro do modrého pole),včera večer už to přesáhlo maximum,po 40kilometrech při zhruba mínus 12-15 stupních venkovní teploty jsem auto neohřál ani při vyšších otáčkách.teplota se pohybovala furt okolo 50 - 55 stupnů (během jízdy zapnutý test budíků číslo si ted nevzpomenu abych viděl teplotu)je to normální že se auto v nižších teplotách ochlazuje nebo je to vždy termostat (normální nebo u egr ventilu).auto normálně začně topit zhruba po pár minutách jízdy a topí jak má....prosím o radu,předem děkuji všem
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530d 2001 nedrží teplotu, nový termostat nepomohl
-
AndreJacques
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
- Bydliště: Praha
Mám trochu jinou zkušenost:
530d 98rok - s tím jak auto výborně topí jsem maximálně spokojen, i v -15°C po ani ne 1km jízdy (pravda, je to do kopce) začne auto poměrně intenzivně topit a za chvíli je teploměr na 90°C
A to mám demontovaný webasto, protože mám KO jednotku, ale nemám ani potřebu to zprovoznit.
Oproti A6 C4 2,5TDI je v tom mnohem rychleji teplo, tohle u BMW fakt zmákli.
Zato bojuju se zámkama předních dveří - moc se jim nechce v mrazech fungovat (to zase u Audi úplně bez problémů).
530d 98rok - s tím jak auto výborně topí jsem maximálně spokojen, i v -15°C po ani ne 1km jízdy (pravda, je to do kopce) začne auto poměrně intenzivně topit a za chvíli je teploměr na 90°C
A to mám demontovaný webasto, protože mám KO jednotku, ale nemám ani potřebu to zprovoznit.
Oproti A6 C4 2,5TDI je v tom mnohem rychleji teplo, tohle u BMW fakt zmákli.
Zato bojuju se zámkama předních dveří - moc se jim nechce v mrazech fungovat (to zase u Audi úplně bez problémů).
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Jestli máš tu silnější verzi tak kup dva termostaty (egr,voda), jestli máš tu slabší tak kup jen jeden termostat (voda). Oba stojí kolem 1500,- a jdou koupit jen origo BMW.sxko píše:Mam ten sam problem.Auto nemuzu ohrat jen vlazi.Kolik stoji ty dva termostaty a kde se daj sehnat?Diky
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- m.deejay
- Registrovaný
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Klubové ID: 1429
...kde oba za 1500,-?...tohle mě dnes odepsali ze servisu bmw :cmelak píše:Jestli máš tu silnější verzi tak kup dva termostaty (egr,voda), jestli máš tu slabší tak kup jen jeden termostat (voda). Oba stojí kolem 1500,- a jdou koupit jen origo BMW.sxko píše:Mam ten sam problem.Auto nemuzu ohrat jen vlazi.Kolik stoji ty dva termostaty a kde se daj sehnat?Diky
Termostat chladící kapaliny original BMW je skladem - cena 1255,-. Výměna 2496,-.
Termostat AGR - je skladem - cena 935,-. Výměna 750,-.
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
-
AndreJacques
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
- Bydliště: Praha
čau,já mam 525d 120kw a je to stejný na 530d 142kw,termostaty zítra vyzvednu v inveltu a dam do servisu.pokud jeden bude okej tak ti ho pak mužu prodatsxko píše:Ano mam silnejsi verzi 142kw.twl to jsou teda palky.Mate nekdo tip na nekoho kdo by mi prodal oba termostaty?
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Ty chceš kupovat použitý termostaty? Holý nesmysl, zítra to můžeš měnit znova. Jak jsem říkal, dával jsem za oba asi 1500-1600 bez daně. Na tomhle bych zase nešetřil.sxko píše:Ano mam silnejsi verzi 142kw.twl to jsou teda palky.Mate nekdo tip na nekoho kdo by mi prodal oba termostaty?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
Pyron
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
- Kontaktovat uživatele:
už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt
edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )
edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )
Pyron píše:už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt
edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )
hlavně si taky musíš koupit i těsnění na ten termostat.., jinak ti nepomůže ani ten prst v prdeli ty opičáku
-
Killingman
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
-
StepanMatl
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
- Klubové ID: 2455
Jednoduše to nejde 
Vím o následujících 2 způsobech, oba jsem zkoušel a jde to:
1) Složitější způsob - odpojit sání, vyndat trubku co vede do turba, odpojit tu zlatou trubku, co vede ze zlaté krabičky (chladič EGR) kamsi pod vzduchovej filtr a pak si dvě hodiny lámat ruce při pokusech vyměnit termostat - přístup jak k penězům.
2) Jednodušší způsob - vzít otevřený klíč č. 32, nasadit na vrtuli (musí být dlouhý, aby nad chladičem kousek čouhal nahoru), vzít menší paličku a několikrát fláknout do klíče (a doufat že netrefím a nerozmlátím něco vedle), až vrtule povolí, pak se normálně vytočí ven a vyndá se spolu s plastem kolem ní. Termostat pak máš jako na dlani
Ještě lépe to jde pomocí dvou 32klíčů - jeden se ale musí zbrousit na tloušťku cca půl cm - na hřídeli vrtule je druhá matka, avšak hrozně úzká, jedním klíčem se přidrží a druhým se povolí druhá matka a nemusí se do ničeho mlátit 
Oproti E46ce, která má elektrickou vrtuli, která se snadno vyndá spolu s celou kazetou, to má E39 řešený úplně na kokot.
Vím o následujících 2 způsobech, oba jsem zkoušel a jde to:
1) Složitější způsob - odpojit sání, vyndat trubku co vede do turba, odpojit tu zlatou trubku, co vede ze zlaté krabičky (chladič EGR) kamsi pod vzduchovej filtr a pak si dvě hodiny lámat ruce při pokusech vyměnit termostat - přístup jak k penězům.
2) Jednodušší způsob - vzít otevřený klíč č. 32, nasadit na vrtuli (musí být dlouhý, aby nad chladičem kousek čouhal nahoru), vzít menší paličku a několikrát fláknout do klíče (a doufat že netrefím a nerozmlátím něco vedle), až vrtule povolí, pak se normálně vytočí ven a vyndá se spolu s plastem kolem ní. Termostat pak máš jako na dlani
Oproti E46ce, která má elektrickou vrtuli, která se snadno vyndá spolu s celou kazetou, to má E39 řešený úplně na kokot.
-
AndreJacques
- Registrovaný
- Příspěvky: 22
- Registrován: čtv 12.01.2012 01:00
- Bydliště: Praha
já to měl to samé jako ty...egr termostat byl as ok a le bylo to hlavním já to dlělal na e60, chladič se sundávat nemusel, ale musela jít ven sahara.., ale ta tam jde cca vycvaknout...když dobře tak je to tak na hodinku práce....ale u toho termostatu je na ....přístup..., blbě se to šsoubuje venKillingman píše:Nejaka rada, jak vymenit jednoduse hlavni termostat, aniz by se musel vyndavat celej chladic? EGR termostat vymenen (vcetne tesneni), ale teplota stale max na 1/3 a pri jizde po dalnici pada dolu
((
-
Pyron
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Klubové ID: 367
- Kontaktovat uživatele:
Jasně - taky šroubovák, klíč a ideálně nějaký hadry, venku je zima... Nebo je ten termostat za 900 v plný palbě?rooc píše:hlavně si taky musíš koupit i těsnění na ten termostat.., jinak ti nepomůže ani ten prst v prdeli ty opičákuPyron píše:už jsem to psal ve vedlejším vlákně - na e39 530dA (11/2010) jsem koupil EGR thermostat za 572,-. Tady: http://www.amcautodily.cz/cs-s20--kontakt
edit: a výměnu udělá cvičená opice s prstem v prdeli... ( http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU )![]()
![]()
![]()
-
Killingman
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Moc díky, vrhnu se na to buď o víkendu a nebo v příštím týdnu. Teď mám za sebou 150km v autě co netopí a do té doby snad rozmrznuStepanMatl píše:Jednoduše to nejde
Vím o následujících 2 způsobech, oba jsem zkoušel a jde to:
1) Složitější způsob - odpojit sání, vyndat trubku co vede do turba, odpojit tu zlatou trubku, co vede ze zlaté krabičky (chladič EGR) kamsi pod vzduchovej filtr a pak si dvě hodiny lámat ruce při pokusech vyměnit termostat - přístup jak k penězům.
2) Jednodušší způsob - vzít otevřený klíč č. 32, nasadit na vrtuli (musí být dlouhý, aby nad chladičem kousek čouhal nahoru), vzít menší paličku a několikrát fláknout do klíče (a doufat že netrefím a nerozmlátím něco vedle), až vrtule povolí, pak se normálně vytočí ven a vyndá se spolu s plastem kolem ní. Termostat pak máš jako na dlaniJeště lépe to jde pomocí dvou 32klíčů - jeden se ale musí zbrousit na tloušťku cca půl cm - na hřídeli vrtule je druhá matka, avšak hrozně úzká, jedním klíčem se přidrží a druhým se povolí druhá matka a nemusí se do ničeho mlátit
Oproti E46ce, která má elektrickou vrtuli, která se snadno vyndá spolu s celou kazetou, to má E39 řešený úplně na kokot.
CMELAK:Nene stary termostaty bych tam nedal to jsem asi spatne vysvetlil!!!Uz jsem koupil termostat necham ho vymenit a uvidime a kdyztak vymenim i ten druhy.Chtel jsem koupit oba najednou ale tady od jednoho prodejce mi bylo receno ze ten druhy nedokaze sehnat v nahrazce ze jen origo?!Tak jsem od nej vzal jeden a kdyz bude treba tak vymenim i druhy.Nebo kdyz bude auto rozhozeny tak bude lepsi tam vrazit oba dva najednou?Diky za kazdou dobrou radu.
- Pavel525
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: sob 03.12.2011 01:00
- Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB
Dnes jsem byl v BMW a tam jsem se s nima bavil o mém problému a bylo mi řečeno, že když se to špatně ohřívá, nebo to prostě nedrží teplotu tak to v 90 procentech dělá pouze ten hlavní termostat. Ten pro EGR se prý moc nemění. Nový hlavní termostat v BMW origo stojí 1259,- . V Elitu mi řekli, že je jen na objednávku a seženou ho do tří týdnů za cca 1560,- jen pro info.
Je to na 525 E61
