Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
530dA 2003 - WEBASTO - příhřev
Zdravím Vás všechny a mám takovou otázečku. Mám bufíka, který s nejvyšší pravděpodobností funguje jen jako příhřev (někde jsem četl, že se automaticky spíná při 5°C) ... Tedka, jak jsou ty mrazy mi ale právě nepříjde, že by bufík předehřál motor (jak si myslím, že by měl) ...
Musím si chvilku počkat, dokud se nezvedne teplota (dneska jsem těch 92-93°C nedosáhnul ani po ujetí 13km). Možná to šlo na 70-75°C ...
Chtěl jsem se zeptat, jestl ise s tím příhřevem dá taky nějak manipulovat, na displeji mám časovač 1m, časovač 2 ... ale nikdy se mi nepodařilo tam čas nastavit ....
Asik je někde error a já nevím kde, díky za tipy a rady.
Musím si chvilku počkat, dokud se nezvedne teplota (dneska jsem těch 92-93°C nedosáhnul ani po ujetí 13km). Možná to šlo na 70-75°C ...
Chtěl jsem se zeptat, jestl ise s tím příhřevem dá taky nějak manipulovat, na displeji mám časovač 1m, časovač 2 ... ale nikdy se mi nepodařilo tam čas nastavit ....
Asik je někde error a já nevím kde, díky za tipy a rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
podle toho co píšeš u tebe asi vůbec nefunguje..
mám e61, je to možná trochu jinak, ale spíná už při +5° a poznal bys to.. v jednu chvíli je to takovej kravál puštěnýho vysavače s proudovym motorem dohromady.. to když se rozbíhá a startuje.. pak když běží je slyšet jak cvaká a dávkuje - při tom stále vrčí ventilátor.. navíc cítíš ze začátku spálenou naftu..
koukni sem
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=107499
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=104530
malinko se tam o tom taky píše..
chtělo by to pravděpodobně diagnostikovat..
jinak pokud máš webasto, musíš mít i v motorovym prostoru na straně řidiče štítek..
mám e61, je to možná trochu jinak, ale spíná už při +5° a poznal bys to.. v jednu chvíli je to takovej kravál puštěnýho vysavače s proudovym motorem dohromady.. to když se rozbíhá a startuje.. pak když běží je slyšet jak cvaká a dávkuje - při tom stále vrčí ventilátor.. navíc cítíš ze začátku spálenou naftu..
koukni sem
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=107499
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=104530
malinko se tam o tom taky píše..
chtělo by to pravděpodobně diagnostikovat..
jinak pokud máš webasto, musíš mít i v motorovym prostoru na straně řidiče štítek..
Jendix píše:podle toho co píšeš u tebe asi vůbec nefunguje..
mám e61, je to možná trochu jinak, ale spíná už při +5° a poznal bys to.. v jednu chvíli je to takovej kravál puštěnýho vysavače s proudovym motorem dohromady.. to když se rozbíhá a startuje.. pak když běží je slyšet jak cvaká a dávkuje - při tom stále vrčí ventilátor.. navíc cítíš ze začátku spálenou naftu..
koukni sem
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=107499
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=104530
malinko se tam o tom taky píše..
chtělo by to pravděpodobně diagnostikovat..
jinak pokud máš webasto, musíš mít i v motorovym prostoru na straně řidiče štítek..
NO, celé to je jakési divné, protože když jsem auto koupil, tak se motor vcelku rychle ohřál, až sem se divil...a jak vypl motor, tak z ofuků šel dýmeček, jinak pod levým podbehem krabičku Webasto mám .... no nevím, měl jsem tedka celou dobu vyštavenou baterku (dokud jsem nekoupil novou), tak jestli to může být tím...ale každopádně tedka jakoby se už nic nedělo, a ty časovače už vůbec nechápu ... Jinak se opravuji, spínalo to při +5°C

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Pokuď máš slabou baterku, tak i přes to že si nastavíš čas ti bufík nesepne, jde jen o to aby si mohl hlavně nastartovat, nevim teď jakou to má tu minimální hodnotu pro nastartování.
Pokuď ti jde bufík musíš ho slyšet když po jízdě vypneš motor, bufík dojíždí, je to jak kdyby si měl opravdu puštěnej vysavač
Navíc bych pak ještě šáhnul pod řidičovy dveře (tam máš někde výfuk toho bufíku) jestli od toho jde teplý vzduch.
Pokuď ti jde bufík musíš ho slyšet když po jízdě vypneš motor, bufík dojíždí, je to jak kdyby si měl opravdu puštěnej vysavač

Navíc bych pak ještě šáhnul pod řidičovy dveře (tam máš někde výfuk toho bufíku) jestli od toho jde teplý vzduch.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
cmelak píše:Pokuď máš slabou baterku, tak i přes to že si nastavíš čas ti bufík nesepne, jde jen o to aby si mohl hlavně nastartovat, nevim teď jakou to má tu minimální hodnotu pro nastartování.
Pokuď ti jde bufík musíš ho slyšet když po jízdě vypneš motor, bufík dojíždí, je to jak kdyby si měl opravdu puštěnej vysavač![]()
Navíc bych pak ještě šáhnul pod řidičovy dveře (tam máš někde výfuk toho bufíku) jestli od toho jde teplý vzduch.
Tak já už nevím ... jsem z toho nějaký blbý ... měl jsem starou/salbou baterku - konečně mám novou a auto startuje perfektně a výkonnou mám si myslím dost - Varta silver dynamic 100Ah. Jinak mám problém, že na displeji mám jen časovač 1, časovač 2 a nezávislá ventilace ... do časovače 1 a časovače 2 se sice dostanu, dokážu nastavit čas, ale jakmile ho potvrdím, a jdu zpět, tak se to hnedka vymaže na 00-00, takže nic...a do nezávislé ventilace tam mám nějaký mod, který bych měl označit, ale tam se taky ani nedostanu....Jinak když auto nastartuju...tak mi z pod obou dveří jde dýmeček ... výfuky to po stranách má....
Akorát mám asik tak z 95% problém s termostatem ... auto se mi ohřívá dýl....tak zkusím prvně vyměnit ten EGR term a uvidíme co dál...
all píše:měl sem problém nastavit časovače akorát když sem neměl nastavený čas a datum
pak se mi to vždy přemazalo jak píšeš.
nastav šas
pokud máš jen větrání, bufík se ti nesepne, mušíš ho dokodovat v budikach.
Aha


ale nakodovat to určitě sám nezvládnu, nejsem BMW profík .... a má částečně rozsypaný displej, jediné, co jsem na budíkách zvládl byl Test přístrojovky...jinak jsou další věci, které bych rád poladil (správné hodnoty rychloměru a palivoměru), u rychlosti mám toleranci 10km a u palivoměru mi to při volnoběhu ukazuje 2l a myaslím, že by to mělo být na nule skoro ...
cmelak píše:A ohřeje se ti to teda nakonec vůbec do půlky? Máš 135kW nebo 142kW?
Ohřít do půlky se mi to ohřeje až po delší době a ve městěě, kde mám točím vyšší otáčky, jinak cesta do práce 13km a ohřeje se to na první stupínek po modrém .... a topit to topí celkem slabo ... když si vemu, tak 2měsíce zpátky, když jsem topil na 26°C, tak jsem ani dýchat nemohl, jak ten such byl suchý, ostrý

Jinak mám 142kW

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
No já teda moc často autem ráno do práce nejezdim, ale když jo tak se mi v těhle teplotách co jsou teď (-10 nebo -15C°) za 7 km jízdy teplota zvedne asi tak do čtvrtky a něco, a topí to taky slabě, termostat mám rok starej a mám 135kW verzi takže na EGR termostat nemám. Nevím, příjde mi to celkem normální v takových mrazech.
Jestli se ti to ohřeje prostě do tý půlky tak bych ty termostaty neřešil.
Jestli se ti to ohřeje prostě do tý půlky tak bych ty termostaty neřešil.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
cmelak píše:No já teda moc často autem ráno do práce nejezdim, ale když jo tak se mi v těhle teplotách co jsou teď (-10 nebo -15C°) za 7 km jízdy teplota zvedne asi tak do čtvrtky a něco, a topí to taky slabě, termostat mám rok starej a mám 135kW verzi takže na EGR termostat nemám. Nevím, příjde mi to celkem normální v takových mrazech.
Jestli se ti to ohřeje prostě do tý půlky tak bych ty termostaty neřešil.
Tedka to jeste necham tak, uvidim, jak se to bude chovat pri nizsich mrazech, spis tedy musim poresit ten prihrev.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 342
- Registrován: úte 04.12.2007 01:00
- Bydliště: Jížní Čééchy
- Kontaktovat uživatele:
No já mám 142kW. Problém se zahřátím motoru jsem měl, když byl špatný termostat. Vyměnil jsem oba (na vodu a u ERG ventilu) a teď 8km ani ne a motor je ohřátý jak má být (provoz mimo město a na tempomat). A to bylo ráno -16°C.
Jinak při nižších teplotách se mi při startování zapíná předehřev (napíše to na BC PRE-HEATING). Lepší bufík asi nemám, protože když jsem to zkoušel vytopit přes noc, tak to jen seplo větráky a teplo žádný (asi jen "seriový" bufík (předehřev) pro 530d).
Jinak při nižších teplotách se mi při startování zapíná předehřev (napíše to na BC PRE-HEATING). Lepší bufík asi nemám, protože když jsem to zkoušel vytopit přes noc, tak to jen seplo větráky a teplo žádný (asi jen "seriový" bufík (předehřev) pro 530d).
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Pyron píše:Někde to tu někdo psal a mě se to asi týká taky - vyměnil jsem pouze jeden termostat, resp. nechal vyměnit a teplota nenastoupá ani s bufíkem, který jinak funguje... Tedy měl bych asi nechat vyměnit ten druhý - kolik to stojí a jak zjistím co koupit - ETK dle vin? (530dA, 11/2000)
A jakej sis nechal vyměnit? Ten na EGR ventil nebo na vodu?
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5017
- Registrován: pát 25.10.2002 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
- Kontaktovat uživatele:
cmelak píše:Pyron píše:Někde to tu někdo psal a mě se to asi týká taky - vyměnil jsem pouze jeden termostat, resp. nechal vyměnit a teplota nenastoupá ani s bufíkem, který jinak funguje... Tedy měl bych asi nechat vyměnit ten druhý - kolik to stojí a jak zjistím co koupit - ETK dle vin? (530dA, 11/2000)
A jakej sis nechal vyměnit? Ten na EGR ventil nebo na vodu?
Vzhledem k tomu, že jsem existenci druhého termostatu zaregistroval až tady na fóru a to někdy loni, tak si myslím že jsem nechal vyměnit ten klasickej na vodu (prostě "termostat a chladící kapalinu"). Jediný co mi servisák řekl, že k tomu byl děsnej přístup (což mě překvapilo, na e36 318iS jsem si termostat vyměnil sám, ale tam bylo dost místa

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 342
- Registrován: úte 04.12.2007 01:00
- Bydliště: Jížní Čééchy
- Kontaktovat uživatele:
Pyron píše:cmelak píše:Pyron píše:Někde to tu někdo psal a mě se to asi týká taky - vyměnil jsem pouze jeden termostat, resp. nechal vyměnit a teplota nenastoupá ani s bufíkem, který jinak funguje... Tedy měl bych asi nechat vyměnit ten druhý - kolik to stojí a jak zjistím co koupit - ETK dle vin? (530dA, 11/2000)
A jakej sis nechal vyměnit? Ten na EGR ventil nebo na vodu?
Vzhledem k tomu, že jsem existenci druhého termostatu zaregistroval až tady na fóru a to někdy loni, tak si myslím že jsem nechal vyměnit ten klasickej na vodu (prostě "termostat a chladící kapalinu"). Jediný co mi servisák řekl, že k tomu byl děsnej přístup (což mě překvapilo, na e36 318iS jsem si termostat vyměnil sám, ale tam bylo dost místa).
To je pravda, přístup k tomu na vodu je příšernej. Byla to práce na 2 hodiny.
Jo a odkaz na ten termostat u ERG ventilu. Díl č.13
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hermostat/