Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

523i nejde odvzdušnit

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
popy77
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Bydliště: Písek

#1 Příspěvek od popy77 »

Dobrý den, měl jsem vypuštěnou vodu z chladiče a když sem jí nalil zpátky, teplota pořád vstoupá a voda neobíhá, odvzdušňováky mam povolené, auto stojí z kopce a stejně je pořád někde bublina, nevíte někdo co s tim? děkuji
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#2 Příspěvek od jezour »

Proč z kopce? 523i motor M52 (e39) má odvzdušňovák na trubce chladícího systému před olejovym filtrem. Jde to v pohodě odvzdušnit, když auto stojí rovně.
popy77
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Bydliště: Písek

#3 Příspěvek od popy77 »

zkoušel sem to na rovině, když mi to nešlo tak sem auto vystčil z geráže, aby mělo ty odvzdušnováky nahoře a ani to nepomohlo, už sem to jednou dělal v létě a šlo to c pohodě, nevim proč se to ted tlakuje
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#4 Příspěvek od jezour »

Sorry, já to chápal z kopce jako že máš auto předkem dolu. Já to odvdušňoval na rovině. Za studena jsem dolil kapalinu, povolil odvdušňovák na chladiči a trubce od termostatu a když tekla voda tak zavřel. Pak natočil zapnul topení, nechal proběhnout, povolil znova odvzdušňováky až šla voda bez vzduchu, utáh a hotovo.
popy77
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Bydliště: Písek

#5 Příspěvek od popy77 »

mě to právě nechce pořádně nasát vodu, kdyz se ohřeje tak z těch odvrdušnováků jde pára a teplota jde pres normál
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Auto za studena na rovině nebo líp s předkem do kopce, povolit odvzdušňovák u termostatu a na chladiči, lejt směs, vždy když se naplní expanzka promačkat spodní hadice tak, aby nasály vodu, takhle pořád dokola, až jde voda z odvzdušňováku u termostatu. Potom zavřít odvzdušňováky, chladič a je to. Případně po jízdě a následném vychladnutí ještě zkontrolovat vodu, obvykle se tam ještě nějaká deci vejde.
Dělal jsem to takhle u 2,8i několikrát, je to taky motor M52 a vždy bez problému. Jakmile to zahřeješ a není to odvzdušněné, už to neodvzdušníš.

EDIT: Zrychlená verze - postup stejnej, jen odvzdušňovák na chladiči ani otvírat nemusíš (na termostatu už si nepamatuju), zmáčkneš spodní hadici k chladiči, ucpeš prstem přepadovej otvor u expanzky a hadici pustíš - nasaje to jak pumpa. Po pár zapumpování doleješ směs a znovu, takhle to naplníš za pár minut a máš to bez jediné bubliny.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
fubutomas
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Jihlava

#7 Příspěvek od fubutomas »

Ja jsem mel tenkrat problem u E36 ale byl to motor tusim M50 musel jsem z boku chladiče povolit zátku a dolejvat vodu,dokud nezacala vytekat,pak az to slo normalne odvzdusnovakem na chladici... jinak jsem mohl delat co jsem chtel a jak pises sla jen para..... zatka byla po prave strane chladice (na strane svodu motoru) mrkni na to... ale u E39 M52 už to tak být nemusí :wink:
popy77
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: úte 01.03.2011 01:00
Bydliště: Písek

#8 Příspěvek od popy77 »

zkusil se, dolít přes ten odvzdušnovak, injekční stříkačkou :roll: a pak to projet, vycákalo mi sice asi dva litry vody, ale pomohlo to, dolil sem a už normálně odvzdušnil, děkuju za rady, jak si říkal zkusit "zapumpovat" tou hadicí, to sem zkoušel několikrat a nic :D
Odpovědět