Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Tds zima a nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#21 Příspěvek od Lucifer »

Jojo to potíže jsou, no já před zimou vzal baterku starší a né novou takže se mi to hezky vymstilo. Ale rozhodně to je baterkou není už schopná dát takovej proud jako nová :) žhavičky nový nafta nezamrzlá to jsem zkoušel včera v mrazáku :D
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#22 Příspěvek od Carpadian »

Lucifer píše:Tak na co tam ten zdroj ? Když to jde na 12V tak stačí jen udělat tu látku s drátkama který maj ten požadovanej odpor a jen přijdeš k autu vlezeš pod haupnu navlínkeš na filtr píchneš na + a kostu dáš si cígo počkáš 10min než se prohřeje a startuješ. Nebo takhle to napadlo mě :D
To není zdroj, ale řídící jednotka vyhřívání - regulace intenzity. Zdroj je autobaterie. Osobně bych to raději nenapojoval "natvrdo", přeci jen je to textil a rozhoně není zvlášť odolný v vyšším teplotám. Ale, jak jsem psal nejsem elektrikář a ani elektru nehovím, čili nedokážu objektivně posoudit. Zařížení je primárně určeno na dalekohled. :lol: . A měl jsem ho k dispozici. Pokud máš elektro schopnosti, tak jistě se dá najít jiné, jednodušší levnější řešení a jistě by nebylo špatné se tu podělit. :idea: :wink:
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#23 Příspěvek od Tompo »

Tak chlapci taky se podělím... žhavky nové, filtr nový, bateria zánovní. Problém čuju ve staréru, jsou tím i vyhlášené u TDS, že stojí za ... Vyndat, nechat maníkovi dát do pucu(uhlíky, ložiska atd.) a uvidíme, ještě, že mám plynový fáčko, to nezklame - neuvěřitelně:-). Jo a na zimu běžně, když takhle mrzne, tak dávám litr benzínu na deset nafty. Máme tu každé rano -22C...
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#24 Příspěvek od Tompo »

:D
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#25 Příspěvek od Carpadian »

Přesně tak, benzín je nejlevnější aditivum. :lol: Startér, když otočí motorem :?: Měl jsem x dehtů a vždy byl v mrazech problém v PHM, příp. ve vedení paliva. :ja_nic:
Nafta zrosolovatí a je to v (_._). Největší peklo byl commonrail, než natlakoval. :mad: Zlatý radiální čerpadlo.

Namátkou:
Toyota Hilux 2.4D rv. 1997
Mitsubishi L200 2.5TD Magnum rv. 2001
Mitsubishi L200 2.5 DID rv. 2008
Marea 2.4TDs rv. 1998
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#26 Příspěvek od Tompo »

To je těžký, ono se musí sejít pár aspektů najednou, předvstřik, ok žhaviče, ok palivo, ok baterka a ok točky motoru, což hodně ovlivní i startér, který je právě u TDS dost "proslulý"svou nahovností:-)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#27 Příspěvek od Lucifer »

Blbě jsem to napsal ono to dělá pulzy stejně jako u dečky u sedáku a tim se nastavuje ta teplota. Tak ono by taky záleželo na jakou teplotu se ty odporový drátky bez tý regulace dokážou rozpálit, kdyby do ruda tak to je pochopitelný, že tam nějaká regulace být musí. Ale jelikož tam je 12V tak ten odpor bude stačit vzorec bych nějak byl schopnej dát dohromady po dlouhym hledání (teď na to není čas). Pokud by i tak bylo moc sehnal bych si drát kterej má mnohem vyšší odpor a udělal si třeba nějaký spínač pod haupnou, nechal bych to 10min běžet aby se to prohřálo.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#28 Příspěvek od Carpadian »

Si moc dobře pamatuju, tak při ranních -31C v obci Jemnice Toyota, kupodivu nenatočila. :lol: :lol: . Přes filtr jsem do petky odpumpoval 2 litry nafty z trubek, rosol, jako kráva, a pak teprve se objevila tekutina. 2x jsem nažhavil a po mírných protestech chytla. Měla na krku 350.000km, si dovedeš představit ten kravál. :lol: :lol: Blbý je, že u osobáku by to byl asi voprus s přístupem pod filtr.
Lucifer píše:Blbě jsem to napsal ono to dělá pulzy stejně jako u dečky u sedáku a tim se nastavuje ta teplota. Tak ono by taky záleželo na jakou teplotu se ty odporový drátky bez tý regulace dokážou rozpálit, kdyby do ruda tak to je pochopitelný, že tam nějaká regulace být musí. Ale jelikož tam je 12V tak ten odpor bude stačit vzorec bych nějak byl schopnej dát dohromady po dlouhym hledání (teď na to není čas). Pokud by i tak bylo moc sehnal bych si drát kterej má mnohem vyšší odpor a udělal si třeba nějaký spínač pod haupnou, nechal bych to 10min běžet aby se to prohřálo.
Určitě by se to takhle dalo řešit. Ale já na to nemám schopnosti a znalosti, tudíž jsem popsal, co jsem udělal. :) každopádně kdybys to zrealizoval, tak by to bylo super. Návod s fotka by jistě mnoha lidem helfnul, včetně mě. :cool2:
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#29 Příspěvek od Blahis »

Tak to určitě návod by byl super. Mě to točí skvěle teda točilo nejsem vyflusl baterii. Ještě zkusím zkusit ty žhaviče snad je dobře proměřím
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#30 Příspěvek od Lucifer »

Inu ukecali jste mě :D jen co na to budu mít čas tak to můžu postavit zatím je víc věcí na starosti takže teď vám s tím nepomohu :)
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#31 Příspěvek od Carpadian »

Lucifer: :bomb: :respect:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#32 Příspěvek od Lucifer »

Už řeším vzoreček, je to jev zvaný jouelovo teplo, je to závislý na produ a čase napětí jdu počítat. Ještě se poradím se slaboproudařem a dám vám vědět jakej odpor by to mělo mít takže stačilo by koupit ten odporovej drát sehnat a dát to do tý látky to si ušijete každej sám ne ? :D
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#33 Příspěvek od Carpadian »

No hele, teď naprosto vážně, když to nějak esticky a jednoduše provedeš, tak by to mohl být zajímavý obchodní artikl pro majitele dehtů bez vyhřívanýho filtru a při rozumné ceně ti urvou ruce za takový 2 či 3 kilečka budou koncernisti VW a diesel Ford líbat (_._). :lol:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#34 Příspěvek od Lucifer »

Už píšu na patentovej úřad :D ale musí to bejt nějak na suchej zip protože aby to bylo trošku uni :D já si to ušiju na svůj filtr ale co jinej ? :D
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#35 Příspěvek od Carpadian »

Filtr na L200 má průměr nějakých 5 - 6cm, osobák bude mít těžko větší. Když zip bude kolem dokola, tak je to fuk - univelikost. A náklaďáky dnesku už vyhřívaj. Možná nějaký Aviatik by se ale možná ozval. :lol: :lol:
A když to bude demontovatelný na vyprání, tak nebude, co dodat. :smich2:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#36 Příspěvek od Lucifer »

:smich: hele demontovatelný to bude určitě :D ale nevím jak s tím vypráním protože pak by to ještě mokrý chytlo kraťas :D

No tak to je jasný průměr se dá vyřešit jednoduše spíš jen ta výška toho filtru některej filtr má třeba 15cm na vejšku některej třeba jen 5 :D To by muselo bejt asi na zakázku a o to dražší :lol:
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#37 Příspěvek od Carpadian »

Není nutný řešit. Když to uděláš v pásku o šíři např. 1.5cm, délce 25cm (+15 cm bez drátku) + přívodní kabel 5m (brambory mají baterii v kufru, že :lol: ), pro jiné 2m bude bohatě stačit, tak máš vystaráno. Není nutný obalit každý mm filtru, stačí rovnoměrně rozložit otopnou plochu. Dole by se to uchytilo suchým zipem bez drátku a máš to ošéfovaný pro všechny filtry. :wink: Když ten napájecí kábl bude, jako byl ke sluchátkám telefonu, pružný pevný a ukončený krokodýlama, tak nevím, co by kdo chtěl. :idea:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#38 Příspěvek od Lucifer »

Tak bramboři to maj i pod kapotou svorky + a kostru takže to taky bude stačit 2m ale nějak to určitě vyřeším a rozjedu si kšeftík teda :D

ale myslim si, že spíš ty zmrzlý vločky zůstanou dole protože nahoře je výhřev u BMW teda
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#39 Příspěvek od Carpadian »

To si nemyslím, teplota se rozvede materiálem obalu filtru. :wink: Vyzkoušej odcucnout ze spodu "před" a "po" u prototypu a uvidíš. U zvlášť malých filtrů se to dá uchytit kdekoli v okolí vzhledem k dostatečné délce suchýho zipu bez drátku.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#40 Příspěvek od Lucifer »

Jak to myslíš odcucnout ? já mám teď v autě nahovno filtr protože ten je uzavřenej dole není na něm žádný odkalovací víčko :?
Odpovědět