Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Tds zima a nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#1 Příspěvek od Blahis »

Zdravím všechny tak jsem dnes nenatočil.Mám 525 TDS rok 99. A ta bestie ne a ne chytit. Žhavky ok. Od filtru v průhledné trubičce je jedna bublina a na řídícím vstřiku přepadové hadičky rosí. A dotaz u filtru je elektronicka vecička do které vedou dráty a hadičky, jednu hadičku mám ukončenou takovým filtříkem ale tím to končí nikam jinam nevede. Nemá to někde být spojeno. A nač vede trubička od toho bazmeku až úplně dolů jakoby k nápravě. Díky všem. Auto jinak jezdilo skvěle i spotřeba ok
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#2 Příspěvek od all »

točilo to motorem a nechytlo?
jak moc dobře to mototrem točilo? baterka?
pak:
vytáhni hadičku jdoucí z filtru do vysokotlakovího čerpadla. musí po otočení klíčku téct nafta pod tlakem (malý tlak cca 0,5bar)
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#3 Příspěvek od Carpadian »

Co zvločkovatělá nafta :?: Při těch teplotách venku bych se nedivil. :wink: Protáhnul bych filtr a vyzkoušel, jestli to nechytne. nevím, jak je náboda filtru řešená u BMW, u L200 je dole motýlek na povolení.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#4 Příspěvek od all »

ještě mě teda napadá :-)
zkontrolovat zdali to skutečně žhaví : připojit na žhavící svíčku žárovku a po otočení klíčku se musí žárovka rozsvítit...... nachvilku.
diagnostika : vadný senzor na klice.
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#5 Příspěvek od Blahis »

Točilo to úplně skvěle baterie je stará cca pů roku. Točil jsem a jsem ji úplně všťavil. Žhavky jsem zlusil přes žárovku na plus a svítili všechny
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#6 Příspěvek od Carpadian »

Jsem v mrazu lil do nafty benzín v poměru 1:20. Chytlo to vždycky.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#7 Příspěvek od all »

tak opravdu pokračuj dle zmíněného "návodu" :-D
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#8 Příspěvek od Blahis »

Takže jsem je měřil špatně? Takže návod : Kostra-žárovka-žhavička,zapnut klíček a měla by problyknout.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#9 Příspěvek od all »

nevím jak si je měřil? každopádně vyzkoušet jestli ti na ně jde vubec při žhavení (při těhle teplotách - po otočení klíčku) napětí!
tzn. objímku žárovky připojíš na kostru a druhý kontakt žárovky připojíš na kabel jdoucí na žhavičku. nebo pokud máš multimetr (měřák)
otočíš klíček na 2 polohu a musí se žárovka rozsvítit : pak by to znamenalo, že ti jde napětí na žhavičky! = to je dobře
pak jde o to zdali sou ty žhavičky dobré.......?
vyzkoušet se to dá také když sou zašroubované v hlavě, ale není to 100%
viz níže řešené téma zalomené svíčky v 525d

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=107793

pročti ;-) dozvíš se jak jí skutečně vyzkoušet

pokud bude vše ok, kokračovat dále tou naftou, atd.
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#10 Příspěvek od Blahis »

Zítra hned zkusím. Potřebuji jezdit. Moc díky.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#11 Příspěvek od Lucifer »

Dnes jsem zkoušel takovej pokus když hrozí teplotama kolem -20°C

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=107950
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#12 Příspěvek od Carpadian »

Další možnost je, že je filtr KO, v zimě se to projeví velice rychle. Vezmi ráno 2 litry horké vody a pomalu ho polej, aby se prohřál. Jsem takhle improvizoval u pumpy, když mi to zdechlo v -24C a nenatočil. Po této "akci" jsem natočil prakticky ihned. Ale tato výpomoc má se nedá aplikovat stále, tak jsem kolem filtru zbastlil vyhřívání. Náklady 200kč - vyhřívací pás pro astromický dalekohledy, funguje na 12V. :wink:
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#13 Příspěvek od Blahis »

Na olejích a filtrech mám 3000. To vyhřívání zní dobře jestli můžeš poděl se o návod. Určitě ho tu užije více lidí
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#14 Příspěvek od Carpadian »

Je to poměrné jednoduché. Zajímám se o astronomii, takže mám k dispozici ŘJ viz foto - cena 2.500kč :roll: , je tam zástrčka do auto zapalovače. Postup na výrobu vyhřívání (já koupil hotový) :
http://www.astro-foto.astronomie.cz/vyhrdal.htm nebo koupit, kdo rozumí elektrice má vyhráno. Já ne, tak platím.
Páskem obalit nádobu filtru a zapojit. Na nádobu jsem ještě dal izolaci na potrubí proti zamrznutí, aby lépe drželo teplo. Aplikoval jsem to na L200, kde místa je v motorovém prostu hodně, filtr je nad LP kolem a ŘJ umístil do kapsy v palubovce na straně řidiče. Kabely mací celkem cca 3m, takže se to dá pěkně schovat.
Určitě by se dalo zařízení koupit někde v bazaru, čímž by se celá věc velmi zlevnila. A velikost tepla se dá regulovat.
Přílohy
1.jpg
1.jpg (15.47 KiB) Zobrazeno 690 x
2.jpg
2.jpg (13.21 KiB) Zobrazeno 686 x
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#15 Příspěvek od Blahis »

Pěkný návod ;)
Zítra to musím pořešit snad to bude jen něco lehčího. Jedem na hory příští týden
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#16 Příspěvek od Carpadian »

Jsem to řešil takhle protože u nové L200 je motýlek utopený v objímce a nedá se k němu v zimě dostat a je plastový, tak při použití kleští hrozí ulomení, tak jsem improvizoval. U L200 Magnum to nebylo potřeba, tam je "odkalení" filtru přístupný za každé situace. :roll:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#17 Příspěvek od Lucifer »

Tak na co tam ten zdroj ? Když to jde na 12V tak stačí jen udělat tu látku s drátkama který maj ten požadovanej odpor a jen přijdeš k autu vlezeš pod haupnu navlínkeš na filtr píchneš na + a kostu dáš si cígo počkáš 10min než se prohřeje a startuješ. Nebo takhle to napadlo mě :D
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#18 Příspěvek od Blahis »

Tak jsem teprve teprve teď dorazil z práce. Takže tma jak v prdeli a nemohl nic udělat. Alespoň baterie plně nabita. Zítra hned jdu na test žhavek a jestli teče nafta z filtru.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#19 Příspěvek od Lucifer »

Já dneska taky ani za boha nemohl nakopnout auto ale je to určitě baterkou protože po 3tim protočení mi spadlo napětí na 10V což je kurňa málo zkoušel jsem jí nabít a zalejt ten filtr horkou vodou a ani hovno žhavičky mám od vánoc. Dneska půjdu ještě zkusit znovu nakopnout baterka je od rána na nabíječce v pátek přijde nová baterka tak uvidíme.
Blahis
Registrovaný
Příspěvky: 82
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Klubové ID: 2899

#20 Příspěvek od Blahis »

Tak koukám taky potíže já jen doufám že to bude prkotina protože nevím jak bych to stihl někde dát když jedu na hory
Odpovědět