Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 touring - volba motorizace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#1 Příspěvek od Carpadian »

Vážení přátelé,
jsem tu novic, pročetl jsem hodně místních vláken, ale nikde jsem nenalezl odpověď, kterou hledám.
Rád bych si koupil, nejraději, E34 touring. Zajímá mě vůz v původním stavu bez nějakých tunningů a jiných sraček. Ale vrtá mi v hlavě motorizace.

2.0i 110kw
se domnívám na velikost vozu slabý, resp. k pohodové jízdě bude dostačovat, ale rezerva výkonu při předjíždění, no nevím. :roll:
2.5i 141kw
papírově ideální motorizace. Ale reálné provozní náklady a hlavně je dosti nedostatkové zboží.
2.5TDs 105kw
V nabídce jich je 80%. Strašák praklé hlavy, repase čerpadla - no nic moc. Obě závady znám až moc dobře z Marei 2.4TD R5.

A o mi jde? :lol: Rád bych si přečetl názory vlastníků daných motorizací. V recenzích je mnoho napsáno, ale reálné zkušenosti minimální.
Předem děkuji za všechny názory, ale hlavně ty "k věci". :idea: :wink:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

525 benzín měl kámoš a motorově super,top zvuk atd. 520 jsme měli jako puberťáci v sedanu a když je v dobrém stavu, tak dobrý, není to trhač asfaltu, ale záleží co od toho očekáváš.
TDS mám já a má najeto 400tis a jsem spokojenej. Prasklá hlava je strašák vemen, stejně tak i čerpadlo. Jinak čerpadlo se dá opravit celkem za pár korun, ale nesmí být špatná regulační hlava,která opravit nejde.
Záleží na tom k čemu to auto chceš používat. Osobně bych si nekoupil nic jinýho než e34 tds touring v SRN. Kolem tisíce € se daj sehnat pěkný kousky s dobrou výbavou jen s nějakou blbynou na opravu. A poměr kvalita, spolehlivost,konfort a cena společně s provozními náklady je u tds e34 r.v.95-96 asi to nejlepší co za tyhle peníze koupíš. Pokud budeš chtít pěknej benzín s výbavou tak počítej s částkou o 1tis € víc, ale záleží na štěstí.
Pokud máš nějakej konkrétní dotaz tak se ptej.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od pazda »

Na podobne tema je tady toho popsano mraky a stejne sis v podstate odpovedel sam. Pokud hledas sestivalec tak jedine vanosovou 525i, provozni naklady stejne jako 520i ale jede lip. 525tds je lenoch a podminkou je dobry technicky stav jinak je to pokladnicka.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#4 Příspěvek od Carpadian »

Pravda, odpověděl jsem si sám, ale to jsou subjektivní dohady, protože s BMW nemám zkušenosti. Nemám už potřebu si honit triko, ale chci mít výkonovou rezervu. Mraky toho je zde napsáno, ale spíše z hlediska technických problémů, což je přínosné, ale pro mě, v této chvíli, bezpředmětné. Obecně člověk ví, co je motorově nejlepší a co je problém, nicméně jsou to jen info z doslechu, o hrstky lidí. Předpokládám, že na BMW klubu, bude průzkumný vzorek a hlavně praktické zkušenosti relevantnější.
Mě, osobně, by vyhovoval TDs, najezdím cca 30.000km ročně a při dnešních cenách PHM. Nicméně závady tohoto naftového agregátu :roll:, ale jak jsem psal, jsou z doslechu. Sám jsem měl předový pětiválec v naftě a prasklou hlavu jsem zažil a to jsem poctivě zahříval, netočil za studena a pak jednoho krásného dne při výjezdu na Červenohorské sedlo, přestalo topit, teplota v červeným, a bylo to. :mad: :sorry:
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od milo »

540i na LPG?
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#6 Příspěvek od Carpadian »

540i E34 je pro mě mimo mísu. Ale určitě pěkné svezení. Předělávka V8 na LPG je mazec finanční mazec. :ja_nic:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

540i na lpg je možná super svezení, ale hodně starostí aby to jelo tak jak má. To má zase další kámoš v garáži v e38 a raději s tím nejezdí. Cena přestavby na plyn je taky mazec ,konec konců jak jsi psal.
Já si na spolehlivost tds nemůžu stěžovat opravoval jsem vždy jen když jsem to přivezl. A obojí se dá udělat doma jak hlava tak čerpadlo.
U tds počítej, že do cca 2tis otáček je to mrtvola. Pokud chceš, aby to jelo tak to musíš točit, ale na druhou stranu, tds otáčky miluje,tak proč mu je nedopřát a ani když to točíš od dvou nahoru tak to nežere, jak by z toho mělo spousta lidí strach, spíš se to chová obráceně a pěkně to jede a hned reaguje na plyn.
Jinak poslední rok s tím jezdí mladá a jenom krátký trasy,takže to nejhorší co může být pro tohle auto, a tds nic neříká,koupil bych si benzín tomu by se ten provoz víc líbil,ale benzíny jsou dražší a jejich provoz taky(myšleno vzhledem ke spotřebě), ale to je s otazníkem,protože TDS krátký trasy město 10l/100km.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#8 Příspěvek od Carpadian »

Tato charakteristika dieselu je mi známa - u 2.4TD 10v v Marei turbo spínalo až někde v 2.500ot, dole lenoch, takže tohle by nebyl problém.
Thomas08
Registrovaný
Příspěvky: 342
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Jížní Čééchy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Thomas08 »

No já skoro tři roky jezdil s 520i 24v a že by to byl vyslovený lenoch, to se říct nedá. Samozřejmě nemůže se od toho čekat, že to bude trhat asfalt, ale na pohodovou jízdu je to dostačující. A když není narvané auto, tak to i tu výkonovou rezervu má.
Ale musím protvrdit, že pokud už něco, tak 525i 24V protože to žere skoro stejně jako ten dvoulitr, ale líp to jede.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od pazda »

ne skoro.. zerou stejne :-D co se nakladu tyce tak jsou to stejny motory.

Jestli resis idealni variantu z pohledu spotreby tak jednoznacne 525i Vanos v LPG, ale pocitej nejakych 25k za montaz plynu. V rodine jsme meli tds 4roky, kupovano s najetymi 130tis km, nabourano s najetymi 430tis km a zadne problemy s tim nebyly. Pak znam spoustu lidi, kteri meli smulu a menili na tom vsechno co se dalo. U tds je to porad 50:50...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

Mám už třetí E34 s tds a jsem spokojený. Nicméně tento motor má pár ALE, které jsou tu víceméně řečeny:

1) studené starty a jízdy na krátkou vzdálenost - toto nemají všeobecně diesely rády a tdsu to nesvědčí dle mého obzvlášť. Jednak se všeobecně říká, že tdso můžeš zažít krmit a využívat na plno jeho potenciál až cca po 15-17 km jízdy, až se komplet pořádně prohřeje, takže budeš jezdti jako lenochod (pokud se k tomu teda nebudeš chovat jako imbecilní hovado) no a za další ekonomika provozu tohoto motoru se rázem ztratí, poněvadž v tomto jízdním režimu se m51 spolyká docela dost nafty na sto. Řádově to dělá 9-10l /100km. U automatu mi to žere ještě víc - přes 10 teď v té zimě neni problém na tyto couračky.

2)problém koupě ojetiny - nikdy nevíš co za prase to mělo před tebou, jak se k tomu (ne)chovalo, dodržovalo klidnou jízdu před ohřátím motoru (což je částečně eliminováno u aut s automatem - ten motor nepustí nad 2 000 ot./min. dokud neni aspoň voda v motoru ohřátá). Další věc je nechávání motoru dochladit se, tzn. hned nechcípat když dostalo auto nálož ale nechat běžet klidně i delší dobu než se zdá být potřebné. Pak jsou další výměny oleje. Dodržovali je předchozí majitélé poctivě? Výměna probíhá co 10t, takže relativně často a pokaždé to máš cca 7l oleje + filtr, takže pro někoho to může být taky docela finančně náročné a na základě toho na to může srát

3) neovlivnitelné faktory jako třeba hlava na čerpadle, selhání řídícího vstřiku a dalších x možných věcí

Všeobecně je prostě známo, že koupě ojetého dieselu je větším rizikem než koupě jetého benzinu. Zase na druhou stranu když ten motor nastartuješ a necháš ho běžet třeba dvě, tři hodiny, tak se ti odvděčí celkem pěknou spotřebu při relativně i svižné jízdě, což se u benzinu stát nemůže, kultivovaností a sametovým chodem motoru, který když splyší ulácené TDíčka, tak rudnou závistí, celkem překvapivou agilností na dieselový motor a příjemným průběhem krouťáku.

Teď trochu jinak a pár konkrétních čísel z mého konkrétního případu:
Já osobně jezdím tak nějak normálně - výměna oleje mi vychází co zhruba 2,5 měsíce, takže cca 10t najetých (měním radši dřív abych zbytečně nepřejížděl - podle toho jak jsem doma, ale nikdy jsem to neměnil zatím pozděj než u poslední svítící zelené kontrolky na servisním intervalu). No a spotřeba vychází následovně:
Vyloženě město, studené starty do práce a na ubytování - řádově berme 10,5 l/100
Dálka (zejména úsek D1 Praha - Brno), cestovní rychlost 160 km/h tachometrových, takže reál 150, automat - 9 l/100 bez tempomatu, 9,5/100 s tempomatem. U manuálu ta spotřeba byla o litr níž, což znamená 8/100. Za takovouto spotřebu ti žádný benzin v e34 nikdy nepojede. 160km/h by ti jela 2,5 za deset minimálně.
Ale třeba teď jsem byl dole v rakousku, u Grazu a na spotřebu jsem nejel - dálnice klasika cca 150 pak ten zatáčkovitý úsek v horách asi 120-130, ekonoměr ukazoval neustále aktuální 18l/100 tak jsem čekal hrozivou spotřebu ale opak byl pravdou a byl jsem mile překvapen - 8,3/100 To jsem vůbec nepochopil :)

Já osobně tdso mám z toho důvodu, že jsem si naftu oblíbil, líbí se mi projev tohoto motoru, charakteristika a všeobecně mě prostě komůrkáč baví :) Nicméně kdybych se měl znovu rozhodovat a kupovat něco, tak jsem na vážkách jestli radši nekoupit vysokoobsahový benzin s lpg sekvencí (nesouhlasím s poruchovostí a nefunkčností - záleží jaký systém kdo od jaké firmy má. Já naopak znám hodně lidí, kteří jsou spokojení) a mít k dispozici mnohem víc koníků za v podstatě stejnou spotřebu ale být limitovaný nádrží, nebo radši zase klasiku u které ale nevim jak se k ní kdo choval..

takže asi tak nějak no :D
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#12 Příspěvek od Perunwit »

ta 525i je celkem příjemně jedoucí auto... žádnej super drak to není, ale když potřebuješ, dá se s tim jet rychleji, než většina okolo může... spotřeba je možná trochu problém, pokud jsi zvyklej na 4-válce do dvou litrů, tady je o něco vejš... jel jsem s tím plzeň-domažlice i za 8,9 průměr dle BC, ale po městě počítej tak do 15ti litrů a dlouhodobou mám asi 10,9 - prostě ber, že budeš jezdit zhruba za 11 litrů/100km. Já tam tedy nemám katík, ale jinak by to auto mělo bejt v cajku, tak bych řekl, že se do dá brát vážně. Jo a moje je bezVanos. Ber ten Vanos 2,5i a budeš určitě nadmíru spokojenej, hezkej zvuk a celkem dobrej výkon a hlavně - ten pocit :-)
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#13 Příspěvek od pragdejf »

byl sem vlastnikem 520i a radsi sem to prekopal na 525i, ted to konecne jede tak, abych se za to nemusel stydet. o spotrebe nemuzu referovat, protoze sem zatim nevyjel ani dve nadrze. ale vypada podobne jako u 520i, kde byla bez nakyho srani a stale po praze kolem 10l/100km.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od pazda »

Misanek: souhlas :-) no asi tak na 98% :lol: s tim tvrzenim ze min jak 9,5 ti zadny benzin v E34 nikdy nepojede bych teda nesouhlasil. S 540iA mam dalnice Brno-Praha pri 140ti GPS na tempomat spotrebu 9l/100km, kdyz si odpustim obcas kickdown tak se vejdu do 8,5. Mimo dalnice jsem s tim jel nejmin za 7,2, ale to uz jsem se vylozene hlidal. Pro tento motor je ale horsi mesto :-(
U Vanosove 525i je spotreba samozrejme jeste nizsi.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#15 Příspěvek od Carpadian »

Tak se nám to tu rozjelo. Děkuji všem, co se zatím zapojili. Dovolím si to sesumírovat do této chvíle:

520i :arrow: nevhodné, brát pouze v případě mimořádného stavu vozu

525i :arrow: rozhodně ano. negativem je nedostatek vozů k prodeji.

TDs :arrow: ano, ale s automatem a extra důkladná prohlídka.

Abych ještě doplnil k čemu bude vozidlo sloužit - jízda na chalupu a zpět + výlety (cca 600km týdně - 190km tam a zpět, jízdy po okolí). V žádném případě nemám v úmyslu auto pizdit nějakým tunningem ani teď ani později.
Mimochodem, máte nějaký tip, jak odhalit, že byla "dělaná hlava", aniž by se majitel přiznal :?: . Co si pamatuji, tak vizuálně bylo jen vidět nové utěsnéní víka ventilů, což jsem si všiml jen proto, že jsem měl tu hlavu prdlou. Ani expanzska nebyla zasviněná.
Po městě nejezdím, časově bezpředmětné, nebo ve zcela vyjímečných případech. Abych upřesnil, jedná se mi o model 1994 a mladší.
V této chvíli živím 3.0 V6 (Saab 9-5), takže spotřeba 2.5 Vanos je v pohodě. :wink:
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#16 Příspěvek od rooc »

já bych teda TDS rpzhodně s automatem nechtěl, měli jsme doma range rovera, tenkrát to byla novin ka...právě 2,5dse, čili motor z bmw a automat.., někdo může říct range rover a 525tds je trochu něco jiného.., ano je.., ale bude to děs i tak...fuj :!: :!: :!: :!: :!:
Uživatelský avatar
frantisek
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 14.10.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od frantisek »

K ty 520ce - je to jak pises - pokud je auto pekne, vezmi ji.

Pred 2,5 rokem jsem shanel 525i sedan a jezdim s 520i Tour. Spotreba je stejna, na dalnici se motor musi vic tocit, ale na bezne jezdeni pohoda.
vosak
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 22.10.2008 00:00

#18 Příspěvek od vosak »

Mám pár let TDS a ten pocit při jízdě je supr.Větší spotřeba a občas nějaká porucha jako u každého jiného auta.Musíš se k tomuhle autu chovat jako člověk a pak ti to vrátí.Horší je koupit dobrý kus.U nás téměř nemožné , nebo za to chtěj moc peněz.
Carpadian
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Brno, Černá Voda (JE)

#19 Příspěvek od Carpadian »

Jsem nalomen pro TDs vs. 525i vs. 520i :arrow: 50:40:10. Jsem koukal na inzeráty a výběr 525i je prostě zoufalý (SRN - privátní inzerce). Pravda, nějak extrémně nespěchám, ale obávám se, že pěkných E34 už moc nebude a E39 nechci. :roll:
KKKuba
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: čtv 30.06.2011 00:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od KKKuba »

Doporučuju 525i(M50), jede to velice, ale velice dobře, navíc ten soundtrack co se line z pod kapoty je naprosto luxusní....
Odpovědět