Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak se Vám zahřívá 525d E61 r.v.v 2004 ???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od Afekt »

Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..

jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#3 Příspěvek od Afekt »

Jendix píše:
Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..

jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
právě...přijde mi to divný, fakt se špatně ohřívá...pátrám pátrám, ale nemůžu to najít:(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

Afekt píše:
Jendix píše:
Afekt píše:Nevím jestli to je špatně, ale přijde mi, že se mi auto hodně dlouho zahřívá. Když ráno nastartuju a ujedu cca 10 - 15 km městem a to ještě před jízdou nechám auto cca 2 minuty na volnoběh, tak se zahřeje cca do půlky:( "čárky spadnou tak na 4 300 otáček..trvá hrozně dlouho než se auto zahřeje..někdy kvůli kratší cestě ani zahřát nedovedu...a to není dobře:(
koukni tady na foru, nedávno to tu někdo řešil..

jinak za mě, mám stejnou motorizaci jako ty.. teď v zimě auto začíná topit po ca. 3-5km, dle terénu.. po 10 km už je motor prakticky ohřátej.. mám ale webasto, takže se motor ohřívá podstatně rychleji než bez..
právě...přijde mi to divný, fakt se špatně ohřívá...pátrám pátrám, ale nemůžu to najít:(
tak jestli to nedělá jeden z termostatů.. koukni do fora.. třeba to tam někdo potom dořešil.. neni to dlouho co se tu o tom naposledy psalo..
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#5 Příspěvek od Pavel525 »

Řeším ten samej problém. Dělá mi to co tobě. Mám 525d 2006 E61.
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#6 Příspěvek od Afekt »

Pavel525 píše:Řeším ten samej problém. Dělá mi to co tobě. Mám 525d 2006 E61.
už jsem tam napsal a z aktualizovalo se to..ale bohužel tam nikdo nic nevyřešil.... Štve mě to ...sem koumes o auto se starám a snažím se zahřejvat a při dojezdu chladit turbo ..ale takhle se to nedá !!!!
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#7 Příspěvek od Pavel525 »

Byl jsem dnes u kámoše v servisu a zkusím asi vyměnit termostat a pak uvidím. Taky totiž neví čím by to mohlo být.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od ViktorDDD »

je tam ešte termostat aj pre chladenie EGR, takže keď sa výmenou hlavného termostatu závada neodstráni tak treba skúsiť vymeniť aj ten

http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... n_cooling/

číslo 8
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#9 Příspěvek od rooc »

to jko ten tetmostat stojí 5000? :-))))
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#10 Příspěvek od ViktorDDD »

to je celý chladič egr za tie prachy
termostat je č.8 na obrázku, cena tak do 800kč by mala byť
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#11 Příspěvek od rooc »

já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#12 Příspěvek od rooc »

omlouvám se, za to jak to píšu..., mám tu tmu a spí mi tu stará.., evidentně to psaní poslepu už není, co bývalo 8O
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#13 Příspěvek od mari »

To je jasný že se to v zimě neohřeje po pár kilometrech na provozní teplotu. Mě se to neohřeje na provozku kolikrát ani po 50 km, když nepojedu kopce a nebudu to honit a to nejsem blázen abych motor honil když neni úplně ohřátej, nápor studenýho vzduchu to při jízdě holt uchladí. Vystříhni si za ledviny kartón a uvidíš jak se ti to pěkně ohřeje :)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#14 Příspěvek od rooc »

e60 tam má jakejsik bazmekt, kterej se zatáhne když je určitá teplota...čili nic vystřihovat nemusíš...a stejne to netopí
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#15 Příspěvek od Afekt »

mari píše:To je jasný že se to v zimě neohřeje po pár kilometrech na provozní teplotu. Mě se to neohřeje na provozku kolikrát ani po 50 km, když nepojedu kopce a nebudu to honit a to nejsem blázen abych motor honil když neni úplně ohřátej, nápor studenýho vzduchu to při jízdě holt uchladí. Vystříhni si za ledviny kartón a uvidíš jak se ti to pěkně ohřeje :)
aby se motor nezahřál v zimě ani po 50km, tak to je podle mě kravina...od čeho jsou pak v autě termostaty????
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jendix »

rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#17 Příspěvek od rooc »

Jendix píše:
rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
tys to takto řešil? vyfoť mi to...díky..taky to tam mám nějaké orošené
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jendix »

rooc píše:
Jendix píše:
rooc píše:já to pocjopil podle nájresu že č1 je ten první termostata č8 ten druhý
jen tak mimochodem.. č.1 mi prosakoval.. takže kdyby se někomu ztrácela voda.. je to potenciální místo důvodu... nechá se nahradit z e36 která tam chladič nemá, jen trubku..
tys to takto řešil? vyfoť mi to...díky..taky to tam mám nějaké orošené
jak vyfoť mi to.. :-D je to rok zpátky.. :-D.. ale jinak ty motory jsou hodně podobný s e39, automechanik na to přišel při prvnim servisu když se měnili, kladky, sání, termostaty atd. atd... řikal že malinko prosakoval.. a že se nebojí to vyměnit za podobný díl z e39, e60 má čistě navíc ten chladič, kterej ovlivnuje emise.. nic víc..

ale rozhodně nebyl důvod neohřátý motor, čistě náhodou se na to přišlo při hrabání v motoru..


jinak si myslim taky, že pokud se auto neohřeje za 50km, není něco v pořáku.. priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru..

u mě se motor ohřívá společně s webastem, který nakonec i vypne.. auto topí normálě.. jasně že je znát, když je někde na dálnici nějakej delší sjezd a jede se pár km z kopce, že to přestane malinko topit..

teplota motoru sedí podle ukazatele na stejné hodnotě jako v létě..
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 96

#19 Příspěvek od gamers »

rooc píše:to jko ten tetmostat stojí 5000? :-))))

5000kč kdejsi nato došel :D ted jsem ho menil or. v bmw jsem platil kolem 700kč
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#20 Příspěvek od mari »

Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.

Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
Odpovědět